Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis Valla hadde vært en mann, hvordan tror dere den aktuelle debatten hadde artet seg?

ShitDiddelyDo
Skrevet

Da hadde hun sannsynligvis vært mann nok til å høre på sine rådgivere, i stedet for å begå den ene blemma etter den andre.

Jeg vil tro dama har folk rundt seg som gir henne råd. Enten gir disse forferdelige råd, eller så hever hun seg over dem og handler selv.

Gjest Flystripa
Skrevet

Da hadde hun sannsynligvis vært mann nok til å høre på sine rådgivere, i stedet for å begå den ene blemma etter den andre.

Jeg vil tro dama har folk rundt seg som gir henne råd. Enten gir disse forferdelige råd, eller så hever hun seg over dem og handler selv.

"eller så hever hun seg over dem og handler selv."

Holder med deg der ja. Hun er ikke riktig rett navla. Hun må inneha et ego som overskygger alt annet i verden. "Unnskyldningen" hennes kom _ikke_ fra hjertet, men fra rævva.

ShitDiddelyDo
Skrevet

"eller så hever hun seg over dem og handler selv."

Holder med deg der ja. Hun er ikke riktig rett navla. Hun må inneha et ego som overskygger alt annet i verden. "Unnskyldningen" hennes kom _ikke_ fra hjertet, men fra rævva.

Ja, det er helt utrolig å se hennes håndtering av denne saken, og det er ikke mulig å tro noe annet enn at hun har hatt tilgang på det som må finnes av dyktige rådgivere.

Når det likevel har gått som det har gått, og hun graver seg desto lengre ned i gjørma hver gang hun åpner kjeften, er det nærliggende å tro hun ikke har lyttet til råd fra andre.

Det sier i så fall alt om denne damas evne til å innse sine begrensninger.

hidi, the scorpion
Skrevet

Ja, det er helt utrolig å se hennes håndtering av denne saken, og det er ikke mulig å tro noe annet enn at hun har hatt tilgang på det som må finnes av dyktige rådgivere.

Når det likevel har gått som det har gått, og hun graver seg desto lengre ned i gjørma hver gang hun åpner kjeften, er det nærliggende å tro hun ikke har lyttet til råd fra andre.

Hun lytter ikke! Hennes motto er å gjøre...

Gjest mandolina
Skrevet

Nå får hun jo ikke lov til å si mer.

Rådgiverne tar over for henne, og det forteller vel litt om hvor langt hun har gravd seg selv ned.

Hilsen

delphina1365380402
Skrevet

Kunne ikke vært mer enig! Hun blir et skoleeksempel innen ledelsesblemmer! Kommer nok til å stå om denne konflikten og måten den ble håndtert på i lærebøker innen ledelse. I tillegg kommer hun til å versere i alle former for underholdningsprogrammer og revyer i årtider framover.

Gjest sjøstjerna
Skrevet

hva tror du selv?

Hadde Valla vært en mann, så hadde neppe saken vært slik den er.

Kvinne er kvinne verst. Og kvinne-konflikter er skulte, tikkende og voksende bomber, som plutselig sprenges.

Menn er ofte mer enkle- og skværer opp med en gang.

Skrevet

Nå får hun jo ikke lov til å si mer.

Rådgiverne tar over for henne, og det forteller vel litt om hvor langt hun har gravd seg selv ned.

Hilsen

Hvor har du lest at rådgiverne tar over for henne?

Skrevet

Hvis Valla hadde vært en mann, kunne hun ha vært enda tøffere i kjeften uten at noen hadde reagert negativt.

Hun kunne ha sagt:

- Nå skal vi faen meg lage bråk slik som Hågensen gjorde, uten at noen hadde reagert annet enn å flire.

Hvis hun var mann kunne hun også ha sagt dette og det hadde bare blitt tatt humorristisk.

- Mammagutt, ska du hjem og kose deg med moren din nå.

- Hun kunne til og med ha sagt drittsekk, slik som Tobjørn Berntsen sa.

Hun kunne ha tillatt seg mye mye mer.

Nei, "likestillingsforkjemperen" Yssen, har jeg mistet respekten for.

Hun er så hevngjerrig at hun gir seg ikke før hun har blod på henda. Hun har mer krutt på lager, sier hun nå. Enda er hun ikke fornøyd.

Yssen er ingen svak kvinne. De var like sterke disse kvinnene.Ingen svak kvinne ville ha ha turt og overkjøre sine medarbeidere og sørget for at konkurenten fikk et viktig verv, til tross for at hun ble advart.

Hun koser seg den dama nå. Hun nyter det. Hun visste akkurat hva hun gjorde. Hun visste hva som skulle til for å ramme en LO-leder aller mest.

Og hun lykkes.

Skrevet

Hvis Valla hadde vært en mann, kunne hun ha vært enda tøffere i kjeften uten at noen hadde reagert negativt.

Hun kunne ha sagt:

- Nå skal vi faen meg lage bråk slik som Hågensen gjorde, uten at noen hadde reagert annet enn å flire.

Hvis hun var mann kunne hun også ha sagt dette og det hadde bare blitt tatt humorristisk.

- Mammagutt, ska du hjem og kose deg med moren din nå.

- Hun kunne til og med ha sagt drittsekk, slik som Tobjørn Berntsen sa.

Hun kunne ha tillatt seg mye mye mer.

Nei, "likestillingsforkjemperen" Yssen, har jeg mistet respekten for.

Hun er så hevngjerrig at hun gir seg ikke før hun har blod på henda. Hun har mer krutt på lager, sier hun nå. Enda er hun ikke fornøyd.

Yssen er ingen svak kvinne. De var like sterke disse kvinnene.Ingen svak kvinne ville ha ha turt og overkjøre sine medarbeidere og sørget for at konkurenten fikk et viktig verv, til tross for at hun ble advart.

Hun koser seg den dama nå. Hun nyter det. Hun visste akkurat hva hun gjorde. Hun visste hva som skulle til for å ramme en LO-leder aller mest.

Og hun lykkes.

Jeg har ingen sterke meninger i denne saken - men det er veldig OK å få litt balanse i innleggene, Wita!

Jeg har forresten ikke fått med meg det du nevner om at Yssen var årsaken til at en konkurent fikk et tilbud? Hva var det?

Skrevet

Jeg har ingen sterke meninger i denne saken - men det er veldig OK å få litt balanse i innleggene, Wita!

Jeg har forresten ikke fått med meg det du nevner om at Yssen var årsaken til at en konkurent fikk et tilbud? Hva var det?

Hun sørget for at YS fikk et viktig verv i et eller annet. Tror det het Efta:) Er ikke helt sikker.

Det har stått om dette i avisene. Hun gikk i mot hele ledelsen, og gjorde stikk motsatt av deres ønsker. Dette var et verv Lo ønsket å ha.

Jeg tror ikke vi snakker om noen svak kvinne her, men en kvinne som ville gjøre tingene på sin måte.

Dette ble naturlig nok reagert negativt på og ledelsen gikk tidlig ut og sa at Valla hadde hele ledelsen bak seg i dette.

Dette virker som alle har oversett. Man hører bare om mobbing, mobbing og atter mobbing. Og det er et ord som klinger dårlig hos folk naturlig nok, for mange har hatt en eller annen dårlig opplevelse en eller annen gang i sine jobber og identifiserer seg derfor med Yssen.

Folk leser bare det de vil lese. Dette er min oppfatning.

At det har vært dårlig stemning mellom Yssen og Valla en tid, tror jeg nok. Men Mobbing? Jeg tviler veldig på det der.

Nå skal man ikke heller glemme at Yssen ble headhuntet av Valla personlig, til tross for at resten av ledelsen ville ha en annen i denne stillingen og at de tidligere har jobbet tett sammen gjennom flere år.

Alt dette har stått i avisene.

Gjest det jeg vet
Skrevet

hva tror du selv?

Kvinne er kvinne verst. Og kvinne-konflikter er skulte, tikkende og voksende bomber, som plutselig sprenges.

De fleste tyranniske sjefer jeg har hørt om er menn. Og de har neimen ikke takla sakene bedre eller sluppet lettere unna enn Valla.

Gjest det jeg vet
Skrevet

Eller så har hun en helt annen oppfattelse av hva ydmykhet er enn flertallet ellers.

Skrevet

hva tror du selv?

Bare tull. Jeg hadde en sjef som var prikklik (pikklik) Valla, og han var en mann.

Skrevet

Nå går det endelig bedre i Avinor - etter at den kvinnlige maktsyke tidligere topplederen der sluttet, og ble erstattet av en mann som forstod hvordan arbeidsmiljøet må behandles og ivaretas.....

Skrevet

Se på Avinor, og hvor mye bedre det nå går det - etter at en annen maktsyk dame sluttet i toppjobben.

Hun var heller ikke i stand til å høre på sine rådgivere, og behandle arbeidsmiljøet på en ordentlig måte.....

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Bare tull. Jeg hadde en sjef som var prikklik (pikklik) Valla, og han var en mann.

Ja, ingen "regel" uten unntak.

Jeg samarbeider best med menn. Liker best menn. Synes de er best i alle sammenhenger.

kvinner er misunnelige vesner, som ikke unner en fremgang. Kvinner er vanskelige å forholde seg til, fordi de sier så masse mellom linjene hele tiden.

mener

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...