Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, ingen "regel" uten unntak.

Jeg samarbeider best med menn. Liker best menn. Synes de er best i alle sammenhenger.

kvinner er misunnelige vesner, som ikke unner en fremgang. Kvinner er vanskelige å forholde seg til, fordi de sier så masse mellom linjene hele tiden.

mener

Jeg vil nå si at den væremåten Valla har utvist som sjef, vil være langt mer typisk menn (heldigvis bare noen få menn, da) enn det er typisk kvinner.

Gjest LO organisert
Skrevet

hva tror du selv?

Hadde Valla vært en mann, så hadde neppe saken vært slik den er.

Kvinne er kvinne verst. Og kvinne-konflikter er skulte, tikkende og voksende bomber, som plutselig sprenges.

Menn er ofte mer enkle- og skværer opp med en gang.

Tror det er endel missforståelser mht kjønnsperspektivet i denne saken.

Det skal understrekes at menn er jævlige dem også. De bruker bare amdre maktmidler enn kvinner. Usynliggjøring, latteliggjøring osv.

Forskjellen er at kvinner er mye flinkere til å gi uttrykk for ting, som en konflikt kan være. De snakker lettere om ting, som er vanskelig, og de snakker kanskje mer enn de bør, enkelte ganger.

Det er mange sterke kvinner i dette landet, som kunne tenke seg å delta i både politikk og organisasjonsarbeid. Men fordi politikken har flest menn, er det bare et fåtall som står løpet ut. Hvorfor? Fordi menn på sin enkle måte, og ofte i flokk, har en egen tendens til å fryse ut de personene de ikke ønsker på laget.

Uansett er jeg glad Yssen har gitt mobbingen et ansikt. Uavhengig av om hun er kvinne eller mann.

Gjest Hadde ikke skjedd
Skrevet

Min mann har aldri opplved noe som helst dårlig ledelse i sin jobb. Jeg derimot har opplevd det på mange arbeidsplasser, der hvor det har vært kvinner.

At kvinner er kvinner verst er nok desverre sant.

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Tror det er endel missforståelser mht kjønnsperspektivet i denne saken.

Det skal understrekes at menn er jævlige dem også. De bruker bare amdre maktmidler enn kvinner. Usynliggjøring, latteliggjøring osv.

Forskjellen er at kvinner er mye flinkere til å gi uttrykk for ting, som en konflikt kan være. De snakker lettere om ting, som er vanskelig, og de snakker kanskje mer enn de bør, enkelte ganger.

Det er mange sterke kvinner i dette landet, som kunne tenke seg å delta i både politikk og organisasjonsarbeid. Men fordi politikken har flest menn, er det bare et fåtall som står løpet ut. Hvorfor? Fordi menn på sin enkle måte, og ofte i flokk, har en egen tendens til å fryse ut de personene de ikke ønsker på laget.

Uansett er jeg glad Yssen har gitt mobbingen et ansikt. Uavhengig av om hun er kvinne eller mann.

ja, selvsagt kan også menn oppføre seg ille. Men det SYNES når de gjør det. Det kommer klart til uttrykk.

Det er så mye ..." om og men" og "snikk-snakkeri" med kvinner. Og så forventer ofte kvinner at man skal skjønne hva de mener uten at de sier hva de mener.

Kan være slitsomt.

mener kvinnen ved nicket

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...