Gå til innhold

Smoothie oppskrift-uten melk!

Anbefalte innlegg

Gjest catiki21
Skrevet

Jeg vet dette har blitt spørt om noen ganger her i det siste!

Jeg trenger en oppskrift på smoothie, men da uten melk. Jeg tåler ikke melk egentlig. Er ikke allergisk enda, men greier det ikke!

Har dere noen oppskrifter på det uten melk! Eller kan jeg bruke bare yohurt med frukt smak? Det går greit, men ikke vanlig melk eller former for det!

• Svar 42
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Dorthe

12

• Lillemus

5

• Sofline

2

• Angelica :o)

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Du kan selvsagt bare bruke youghurt. Så å si ingen smoothieoppskrifter er med melk.

Skrevet

Det var bare jeg som klunka oppi en melkeskvett i min forleden dag for å få den mer flytende. :o)

I dag tok jeg en halv banan, en neve frosne bringebær, et lite beger lettyoghurt med vaniljesmak og en klunk med sydhavsnektar (Snuppa er så glad i det, ellers hadde jeg ikke hatt det i hus) og det ble veldig godt! Litt sukker i nektaren da, men...

Gjest catiki21
Skrevet

Du kan selvsagt bare bruke youghurt. Så å si ingen smoothieoppskrifter er med melk.

Har du en mengde jeg kan bruke? Hvor mye bør jeg bruke til et glass som rommer ca. 4 dl. Føler det blir da en "tykk" smoothie hvis jeg bare bruker yohurt, men har enda ikke prøvd. Takk for raskt svar!

Skrevet

Jeg har aldri brukt melk i smoothie. Hørest veldig kvalmt ut..

Skrevet

Har du en mengde jeg kan bruke? Hvor mye bør jeg bruke til et glass som rommer ca. 4 dl. Føler det blir da en "tykk" smoothie hvis jeg bare bruker yohurt, men har enda ikke prøvd. Takk for raskt svar!

Ha i litt juice i tillegg så blir den litt mer flytende. Ang. mengde må du bare prøve deg frem, men det gjør jo ikke noe om det blir litt mye, da blir det jo bare litt mer å drikke etterpå. :o)

Gjest catiki21
Skrevet

Det var bare jeg som klunka oppi en melkeskvett i min forleden dag for å få den mer flytende. :o)

I dag tok jeg en halv banan, en neve frosne bringebær, et lite beger lettyoghurt med vaniljesmak og en klunk med sydhavsnektar (Snuppa er så glad i det, ellers hadde jeg ikke hatt det i hus) og det ble veldig godt! Litt sukker i nektaren da, men...

Takk for din oppskrift. Jeg føler selv det blir litt tykkflytende om jeg ikke har noe annet oppi enn yohurt. Vet ikke hvordan det er å ha juice oppi. Det har jeg ikke prøvd. Prøvd kun den smoothie som selges på mc donalds, men det blir veldig mye melk for meg. Så jeg må teste ut litt nå etter også jeg får kjøpt meg en blender, trenger det virkelig!

Skrevet

Takk for din oppskrift. Jeg føler selv det blir litt tykkflytende om jeg ikke har noe annet oppi enn yohurt. Vet ikke hvordan det er å ha juice oppi. Det har jeg ikke prøvd. Prøvd kun den smoothie som selges på mc donalds, men det blir veldig mye melk for meg. Så jeg må teste ut litt nå etter også jeg får kjøpt meg en blender, trenger det virkelig!

Jeg bruker mana blåbærjuice i og det er godt nam nam

Gjest catiki21
Skrevet

[quote name=Angelica :o)' timestamp='1169319633' post='3486729]

Jeg har aldri brukt melk i smoothie. Hørest veldig kvalmt ut..

Hva pleier du å bruke i din smoothie? Jeg greier å spise litago og safari yogurter, men ikke noe mer! Vet ikke hvorfor, men det er bare slik!

Skrevet

Hva pleier du å bruke i din smoothie? Jeg greier å spise litago og safari yogurter, men ikke noe mer! Vet ikke hvorfor, men det er bare slik!

Jeg har i masse god frukt og yoghurt naturell. Av og til litt juice eller istbiter..

NAM :D

Gjest catiki21
Skrevet

Jeg bruker mana blåbærjuice i og det er godt nam nam

Vet du hva? Den juice kjøpte jeg idag for å smake sånn generelt, den er virkelig god! Bra for meg også med mitt imunsystem!

Gjest catiki21
Skrevet

[quote name=Angelica :o)' timestamp='1169320487' post='3486746]

Jeg har i masse god frukt og yoghurt naturell. Av og til litt juice eller istbiter..

NAM :D

Oki, på meg blir det noen yohurt med smak på. Får finne ut hvilke som er best! Da har jeg noe å teste ut framover:)

Gjest catiki21
Skrevet

Mora mi tar oppi eplesaft hun.

Oki, takk. Trenger å vite ting som går ann å ha oppi, enn at jeg bare tar oppi noe som høres godt ut, men som ikke er det! Godt å få vite ting en kan ha oppi!

Skrevet

Vet du hva? Den juice kjøpte jeg idag for å smake sånn generelt, den er virkelig god! Bra for meg også med mitt imunsystem!

Jeg har også en i skapet, har du smakt den med tranebær?

Gjest catiki21
Skrevet

Jeg har også en i skapet, har du smakt den med tranebær?

Nei, jeg tror ikke jeg har smakt den med tranebør. Jeg har smakt den gule tror jeg det er. En med di gule fruktene. Om det finnes da:P!

Hvordan er den? Like god som blåbæren?

Skrevet

Denne har jeg laget noen ganger. Den er til en person.

1/2 banan

1/2 dl juice (Ta det du liker)

1 mild og lett vanilje yoghurt

Frosne bær. Jeg bruker skogsbærblanding.

Hvis den blir fot tjukk kan du ha i mer juice.

Gjest catiki21
Skrevet

Denne har jeg laget noen ganger. Den er til en person.

1/2 banan

1/2 dl juice (Ta det du liker)

1 mild og lett vanilje yoghurt

Frosne bær. Jeg bruker skogsbærblanding.

Hvis den blir fot tjukk kan du ha i mer juice.

Tusen takk for din oppskrift til meg! Håper det går greit med banan eller bringebær yohurt, men det gjør det jo sikkert! Vanilje går litt dårlig, blir nesten samme som vanlig melk og det går dårlig!

Skrevet

Nei, jeg tror ikke jeg har smakt den med tranebør. Jeg har smakt den gule tror jeg det er. En med di gule fruktene. Om det finnes da:P!

Hvordan er den? Like god som blåbæren?

Jeg vet ikke. Derfor jeg lurte, jeg er egentlig ikke så glad i tranebær men jeg har tenkt å forsøke :o)

Skrevet

Tusen takk for din oppskrift til meg! Håper det går greit med banan eller bringebær yohurt, men det gjør det jo sikkert! Vanilje går litt dårlig, blir nesten samme som vanlig melk og det går dårlig!

Ja, det er bare å bruke den yoghurten som passer og som du liker best. :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...