Gå til innhold

Smoothie oppskrift-uten melk!

Anbefalte innlegg

Gjest catiki21
Skrevet

Jeg vet ikke. Derfor jeg lurte, jeg er egentlig ikke så glad i tranebær men jeg har tenkt å forsøke :o)

Nå forstod jeg! Da kan vi begge forsøke:o)! Jeg er heller ikke så glad i tranebær for å si det slik. Men det går med, altså tranebær pastiller/drops. Så får vi teste den juice til uka;)

• Svar 42
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Dorthe

12

• Lillemus

5

• Sofline

2

• Angelica :o)

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jeg vet ikke. Derfor jeg lurte, jeg er egentlig ikke så glad i tranebær men jeg har tenkt å forsøke :o)

Har du smakt tørkede tranebær? Knallgodt! Fås i noen helsekostforretninger, ser ut som røde rosiner.

Skrevet

Har du smakt tørkede tranebær? Knallgodt! Fås i noen helsekostforretninger, ser ut som røde rosiner.

Det skal jeg kjøpe men er de veldig virksomme? Det blir ikke for mye altså :o)

Gjest Shira12
Skrevet

Du har vel godt av masse tranebær? Mange som sverger til det, og sier de har godt effekt.

Jeg kan ikke spise de, men gav bort mine kapsler til ei, og hun hadde god effekt.

Skrevet

Aner ikke, jeg har bare brukt dem som snacks. :o)

Skrevet

Du har vel godt av masse tranebær? Mange som sverger til det, og sier de har godt effekt.

Jeg kan ikke spise de, men gav bort mine kapsler til ei, og hun hadde god effekt.

Jeg tisser på meg av dem, altså hvis jeg tar for mye dvs dosen på boksen. Synd egentlig, derfor jeg vil prøve juice eller tørkede tranebær.

Skrevet

Aner ikke, jeg har bare brukt dem som snacks. :o)

Hihi, du tisser ikke på deg altså :o)

Gjest Shira12
Skrevet

Jeg tisser på meg av dem, altså hvis jeg tar for mye dvs dosen på boksen. Synd egentlig, derfor jeg vil prøve juice eller tørkede tranebær.

Hm, da lærte jeg en ny bivirkning i dag. For på helsekosten sier de jo at man kan tredoble dosen på boksen.

Du får prøve juice eller de tørka bæra. Men jeg skjønner at du ikke vil ta for mye da ja. Og sper på med vann samtidig, så blir det ikke så konsentrert.

Skrevet

Hihi, du tisser ikke på deg altså :o)

Har ikke brukt dem mot blærekatarr nei, det har jeg heldigvis aldri hatt. :o) Men de er utrolig gode å spise som snacks synes jeg.

Skrevet

Hm, da lærte jeg en ny bivirkning i dag. For på helsekosten sier de jo at man kan tredoble dosen på boksen.

Du får prøve juice eller de tørka bæra. Men jeg skjønner at du ikke vil ta for mye da ja. Og sper på med vann samtidig, så blir det ikke så konsentrert.

Jeg tenkte egentlig jeg skulle prøve saft men da må jeg på meny nedi byen og dit har jeg ikke fått somlet meg enda. Assistenten min er gravid og orker ikke gå så langt.

Skrevet

Har ikke brukt dem mot blærekatarr nei, det har jeg heldigvis aldri hatt. :o) Men de er utrolig gode å spise som snacks synes jeg.

Jeg prøver, jeg har helsekostforretning oppe i gata :o)

Gjest Shira12
Skrevet

Jeg tenkte egentlig jeg skulle prøve saft men da må jeg på meny nedi byen og dit har jeg ikke fått somlet meg enda. Assistenten min er gravid og orker ikke gå så langt.

Saft kan være lurt. For det må jo være at det blir for konsentrert at du reager slik. Tror jeg da :o)

Jeg gikk rett i bakken jeg. Trodde jo at jeg hadde UVI, hev innpå med tranebær, og lå og vrei meg i smerte, gikk på do hele tiden.

Så fikk jeg diagnose og klar beskjed om at tranebær måtte jeg holde meg langt unna.

Skrevet

Saft kan være lurt. For det må jo være at det blir for konsentrert at du reager slik. Tror jeg da :o)

Jeg gikk rett i bakken jeg. Trodde jo at jeg hadde UVI, hev innpå med tranebær, og lå og vrei meg i smerte, gikk på do hele tiden.

Så fikk jeg diagnose og klar beskjed om at tranebær måtte jeg holde meg langt unna.

Jeg tror også det. Jeg tror det blir for surt i blæra og så reagerer den med å tømme seg. Skjer det samme med Hiprex, jeg holder meg langt unna :o) Men jeg klarer ikke å holde pHen under 7 og spiser jeg mye søtt er den plutselig 8.

Skrevet

Jeg har aldri brukt melkeprodukter i smoothier...

- Frosne jordbær

- Frosne bringebær

- Litt ymse friske bær/frukt (melon, banan, eple, pære, blåbær, m.m. alt etter hva jeg har)

Fyller på med litt juice (eple som regel)

Fiks ferdig.

Om jeg skal ha det som måltid, har jeg også oppi enten en skje soyapulver (proteinpulver), eller nøtter/frø og en skje olje (oliven), eller vita biosa).

Vips.

Gjest Shira12
Skrevet

Jeg tror også det. Jeg tror det blir for surt i blæra og så reagerer den med å tømme seg. Skjer det samme med Hiprex, jeg holder meg langt unna :o) Men jeg klarer ikke å holde pHen under 7 og spiser jeg mye søtt er den plutselig 8.

Det virker som du har noe av det samme som meg da, at det ikke må bli for surt.

Det merkelige er nå, at selv om ikke blæra brukes (har den bare til pynt ;o)) så reager den på sure ting.

Nå er det natt for meg, selv om jeg egentlig vil drøye denne dagen lengst mulig, blir en stund til jeg får spise igjen. ;o)

Skrevet

Det virker som du har noe av det samme som meg da, at det ikke må bli for surt.

Det merkelige er nå, at selv om ikke blæra brukes (har den bare til pynt ;o)) så reager den på sure ting.

Nå er det natt for meg, selv om jeg egentlig vil drøye denne dagen lengst mulig, blir en stund til jeg får spise igjen. ;o)

Jeg vet jeg har små cyster og hull i blæra, den ser ikke pen ut på scopi. Jeg har sett det sjøl. Men likevel sier alle at jeg skal prøve tranebær.

Skrevet

Jeg har aldri brukt melkeprodukter i smoothier...

- Frosne jordbær

- Frosne bringebær

- Litt ymse friske bær/frukt (melon, banan, eple, pære, blåbær, m.m. alt etter hva jeg har)

Fyller på med litt juice (eple som regel)

Fiks ferdig.

Om jeg skal ha det som måltid, har jeg også oppi enten en skje soyapulver (proteinpulver), eller nøtter/frø og en skje olje (oliven), eller vita biosa).

Vips.

Er det sunt med olje i? Og hvorfor det :o)

Skrevet

Er det sunt med olje i? Og hvorfor det :o)

Fordi du skal ha en viss mengde av alle disse bestanddelene til et komplett måltid:

Proteiner, fett, karbohydrater og fiber.

Det er sunt med riktig fett. det er for mye å skrive om det, men du kan søke litt på nett om fettets betydning i kosten. (Eks. omega 3 og 6 fettsyrer)

Skrevet

Fordi du skal ha en viss mengde av alle disse bestanddelene til et komplett måltid:

Proteiner, fett, karbohydrater og fiber.

Det er sunt med riktig fett. det er for mye å skrive om det, men du kan søke litt på nett om fettets betydning i kosten. (Eks. omega 3 og 6 fettsyrer)

OK, takk :o)

Skrevet

Jeg syns den smaker hoppetau, men det er godt mulig at det bare er jeg som er litt sær;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...