Gå til innhold

Hvordan lage vennskapsarmbånd? (barn)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Husker vi drev og laget vennskapsarmbånd da vi var små, sånne av farget bomullsgarn med mønster.

Datteren min fikk et sett med noe lignende til jul, men da skulle man lage dem på noen hjul. Ingen skjønte bruksanvisningen på det.

Men er det noen som har link til en side hvor man kan se hvordan man lager disse båndene?

Det er en slags fletteteknikk, hvor man får mønster av fargene. Armbåndet blir flatt og ca 1/2 cm bredt, og så lages det på en spesiell måte.

Noen som vet? :-)

Skrevet

Du mener den pakken hvor det er to skumgummihjul inni? Friendshipwheel eller noe sånt? De blir runde og veldig fine. Tok litt tid å finne ut av teknikken. Hvis det er den du mener, skal jeg prøve å forklare.

Skrevet

Du mener den pakken hvor det er to skumgummihjul inni? Friendshipwheel eller noe sånt? De blir runde og veldig fine. Tok litt tid å finne ut av teknikken. Hvis det er den du mener, skal jeg prøve å forklare.

Ja, det er den jeg mener.

Men etter å ha studert bruksanvisningen vet jeg ikke hvordan det skal gjøres...hvor blir endene av etter at de er trukket ned i hakket?

*gruble*

Hvis du vil, kan du sende det på mail til meg, eller du kan legge det i tråden her om du heller vil det. :-)

[email protected]

(hele adressen må med, ikke bare det blåe)

Skrevet

Søk på macrame! :)

Takk, skal sjekke det ut. :-D

Angela1365380318
Skrevet

vi lagde da vi var små. Ta feks tre eller fire forskjellige fargede garn og klipp av ca 75 cm. så dobler du de og lager en løkke med knute, da har du la oss si seks tråder som peker nedover, to i hver farge, legg de ved siden av hverandre, fargevis feks to blå, to rosa og to lilla.

ta tråd nr en til høre og lag en knute på tråd nr 2, så lager du en til på samme tråd.

SÅ tar du samme knutetråd og knyter med tråd nr 3 fra høyre to ganger, og slik forsetter du med alle trådene, da har tråd nr 1 fra høyre flyttet seg helt ut til venstre.

Så tar du det som nå er tråd nr 1 fra høyre og gjør akkurat det samme med, og vips er farge 1 fra høyre nå farge 1 fra venstre om du skjønner og farge 2 er nå farge en fra høyre.

Og du har fått en tynn liten stripe med farge en fra høyre og opp til venstre av knuter.

Så gjør du det samme med den fargen som nå er til høyre. en og en tråd knyttes to ganger med trådene bak, slik at den flytter seg bak til venstre. Slik fortsetter du til det går rundt armen til barnet, da knyter du det i løkken du lagde først, og vips har du et flått armbånd med blå, lilla og rosa striper som gjentas over hele.

Det går an å lage andre mønster, men det vet jeg ikke hvordan man gjør :-)

Skrevet

Ja, det er den jeg mener.

Men etter å ha studert bruksanvisningen vet jeg ikke hvordan det skal gjøres...hvor blir endene av etter at de er trukket ned i hakket?

*gruble*

Hvis du vil, kan du sende det på mail til meg, eller du kan legge det i tråden her om du heller vil det. :-)

[email protected]

(hele adressen må med, ikke bare det blåe)

mail avsendt :-)

lykke til.

Skrevet

vi lagde da vi var små. Ta feks tre eller fire forskjellige fargede garn og klipp av ca 75 cm. så dobler du de og lager en løkke med knute, da har du la oss si seks tråder som peker nedover, to i hver farge, legg de ved siden av hverandre, fargevis feks to blå, to rosa og to lilla.

ta tråd nr en til høre og lag en knute på tråd nr 2, så lager du en til på samme tråd.

SÅ tar du samme knutetråd og knyter med tråd nr 3 fra høyre to ganger, og slik forsetter du med alle trådene, da har tråd nr 1 fra høyre flyttet seg helt ut til venstre.

Så tar du det som nå er tråd nr 1 fra høyre og gjør akkurat det samme med, og vips er farge 1 fra høyre nå farge 1 fra venstre om du skjønner og farge 2 er nå farge en fra høyre.

Og du har fått en tynn liten stripe med farge en fra høyre og opp til venstre av knuter.

Så gjør du det samme med den fargen som nå er til høyre. en og en tråd knyttes to ganger med trådene bak, slik at den flytter seg bak til venstre. Slik fortsetter du til det går rundt armen til barnet, da knyter du det i løkken du lagde først, og vips har du et flått armbånd med blå, lilla og rosa striper som gjentas over hele.

Det går an å lage andre mønster, men det vet jeg ikke hvordan man gjør :-)

Takk for tips, skal prøve å få det til. :-)

Skrevet

lykke til.

Thanks. :-)

Den kommer vel i løpet av dagen da. Ser ikke noe ennå, men det tar noen ganger lenger tid.

Skrevet

lykke til.

Takk for mail.

Du har mail tilbake. :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...