Gå til innhold

Hva ville du sagt var negativt med deg..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Man kan si f.eks:

At man er utålmodig.

At man blir veldig engasjert

At man stiller krav

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Man kan si f.eks:

At man er utålmodig.

At man blir veldig engasjert

At man stiller krav

ja, og når dette faktisk er sant... så er det nesten litt problematisk...

Skrevet

ja, og når dette faktisk er sant... så er det nesten litt problematisk...

Nei, alle har noen negative sider. Det viktigse er vel å si noe negativt som også har en positiv snert...

Angela1365380318
Skrevet

Har sagt at jeg er sta. Prøver å si ting som også kan vinkles positivt. Fikk tips om sta her inne og jeg fikk tilbud om jobben :-)

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Nei, alle har noen negative sider. Det viktigse er vel å si noe negativt som også har en positiv snert...

klart jeg er enig!

For arbeidsgiver er det fint at arbeidtaker vil ha ting unnagjort( er utålmodig om å få ting gjort). At man blir engasjert og stiller høye krav til en selv.

klart det er positivt for en arbeidsgiver!!!

Det jeg mente at dersom dette faktisk er _helt_ sanne egenskaper, så kan det være problematisk for den som innehar de egenskapene.

Skrevet

klart jeg er enig!

For arbeidsgiver er det fint at arbeidtaker vil ha ting unnagjort( er utålmodig om å få ting gjort). At man blir engasjert og stiller høye krav til en selv.

klart det er positivt for en arbeidsgiver!!!

Det jeg mente at dersom dette faktisk er _helt_ sanne egenskaper, så kan det være problematisk for den som innehar de egenskapene.

Jeg er både engasjert o utålmodig, vil påstå at det har vært til gunst for arbeidsgiver.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Nå er ikke jeg noen ekspert, men jeg antar intervjuerne er så drittlei disse "negative sidene med positiv snert" og alle patetiske varianter av "jeg er perfeksjonist", at mange helt sikkert vil finne det befriende dersom en jobbsøker faktisk skiller seg ut ved å være ærlig, og drar til med noen reelle negative sider.

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Jeg er både engasjert o utålmodig, vil påstå at det har vært til gunst for arbeidsgiver.

Tviler ikke et sekund på at dette er til gunst for arbeidsgiver!

Det jeg mente er at det kan være slitsomt for arbeidstaker. For kanskej arbeistaker stiller meget høye krav til seg selv. De andre rundt er fornøyd- men arbeidstakeren selv er ikke fornøyd med egen innsats.

Dvs ens egen utålmodighet og stå-på vilje- som er så positivt for arbeidsgiver- kan virke negativt på ens selvbilde. For en klarer aldri oppfylle de kravene man stiller for seg selv.

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Nå er ikke jeg noen ekspert, men jeg antar intervjuerne er så drittlei disse "negative sidene med positiv snert" og alle patetiske varianter av "jeg er perfeksjonist", at mange helt sikkert vil finne det befriende dersom en jobbsøker faktisk skiller seg ut ved å være ærlig, og drar til med noen reelle negative sider.

:-)

Tja.

Men når arbeidsgiver sitter med 30 søkere, og tilkaller 6 til intervju.... En forteller om at han forsover seg ofte (for han er ærlig) og den andre forteller at han er utålmodig og vil ha resultater snart ( og kanskej er han Uærlig)...

Hvem tror du da stiller sterkest?

ShitDiddelyDo
Skrevet

Tja.

Men når arbeidsgiver sitter med 30 søkere, og tilkaller 6 til intervju.... En forteller om at han forsover seg ofte (for han er ærlig) og den andre forteller at han er utålmodig og vil ha resultater snart ( og kanskej er han Uærlig)...

Hvem tror du da stiller sterkest?

Man må jo bruke hodet. Jeg tviler på at det er så veldig mange som er dumme nok til å si de forsover seg ofte.

Det er selvfølgelig ikke lurt å dra til med en negativ side som vil påvirke jobben.

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Man må jo bruke hodet. Jeg tviler på at det er så veldig mange som er dumme nok til å si de forsover seg ofte.

Det er selvfølgelig ikke lurt å dra til med en negativ side som vil påvirke jobben.

neida, jeg bare satte det på spissen.

Men jeg tror bare det lønner seg å nevne negative sider med positiv snert.

ShitDiddelyDo
Skrevet

neida, jeg bare satte det på spissen.

Men jeg tror bare det lønner seg å nevne negative sider med positiv snert.

Jeg har egentlig ikke greie på dette.

Men jeg vil tro de som intervjuer haugevis av folk blir drittlei av de samme svarene hele tiden, og de er ikke dummere enn at de forstår at dere velger disse svarene kynisk.

Selv ville jeg i hvert fall forsøkt å skille meg ut fra de andre søkerne, og da funker det ikke å si at jeg er perfeksjonist eller utålmodig i forhold til å få ting gjort, osv.

Men jeg ville heller ikke dratt til med en så urutinert en som at jeg forsover meg 4 av 5 dager i uka. :)

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Men jeg vil tro de som intervjuer haugevis av folk blir drittlei av de samme svarene hele tiden, og de er ikke dummere enn at de forstår at dere velger disse svarene kynisk.

Selv ville jeg i hvert fall forsøkt å skille meg ut fra de andre søkerne, og da funker det ikke å si at jeg er perfeksjonist eller utålmodig i forhold til å få ting gjort, osv.

Men jeg ville heller ikke dratt til med en så urutinert en som at jeg forsover meg 4 av 5 dager i uka. :)

Skrevet

Ja, man bør være ærlig om ting som vil komme for en dag.

Ellers risikerer man at det kommer frem gjennom referanser, og det er ikke bra.

Eller at du skaper feil inntrykk av deg selv.

Jeg har intervjuet mange, og merker fort om det er "hold" i folk.

Man skal vise hvem man er.

Skrevet

Jeg er for dårlig til å gi tilbakemeldinger. Både positiv og negativt

Skrevet

At jeg har en tendens til å fokusere på sak og ikke menneske.

Skrevet

At jeg har en tendens til å fokusere på sak og ikke menneske.

Det er jo ikke negativt og tror ikke det hører hjemme i svar i negative sider.

Skrevet

Nei, men hva ville du sagt da?

Skrevet

Har sagt at jeg er sta. Prøver å si ting som også kan vinkles positivt. Fikk tips om sta her inne og jeg fikk tilbud om jobben :-)

Flott du fikk jobben! Men generelt man skal _ikke_ si ting som kan vinkles positivt for det er svært gjennomskuelig, og viser faktisk bare at man har mangel på selvinnsikt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...