Gå til innhold

Hjelp - får ikke ut filla etter visdomstannoperasjon!

Anbefalte innlegg

Gjest tudeliduuu
Skrevet

Jeg opererte ut en visdomstann i går morges. Tannlegen puttet en liten fille med antibiotika på såret etter at det var sydd og sa at det skulle fjernes etter to døgn.

Tenkte å ta den ut nå, men finner den ikke! Ser at det er endel hvitt baki der, men det likner mer på sting etter syingen. Jeg prøvde nettopp å dra i en av de små trådendene, men det sitter fast og det begynte å blø.

Er det noen av dere som har vært igjennom dette? Ser man filla godt når den ligger bak der? (Lyste med en lommelykt og så den ikke.) Er det mulighet for at den kan ha falt ut? Er det farlig (infeksjon osv. )å la den ligge der til mandag når tannlegekontoret åpner etter helgen?

Håper noen kan svare meg, for jeg er fryktelig nervøs akkurat nå. Har aldri blitt operert på sånn, så jeg er redd for at noe skal gå galt :(

Skrevet

Prøv å få tak i den med tannpirker. Kanskje noen kan hjelpe deg? Skjønner at du blir fortvilet.

Angela1365380318
Skrevet

Jeg har også operet ut en vidsomstann men fikk ingen fille nedi.

Men jeg har erfaring med sting i munnen, var grusomt ekkelt, hadde heller aldri blitt opererert.

Tror ikke du skal drive å rote så mye bakider om du ikke finner.

Puss tennene, finn frem godt lys og be en venn se istedet.

Finner dere det ikke er det sikkert ingen krise, da ringer du tanlegen mandag å spør om den har falt ut av seg selv eller om de kan se.

Skyld munnen med bakteriehemmende veske, det fikk jeg beskjed om, var en her inne som ikke fikk det og hun fikk betennelse og hadde det grusomt.

Fra min erfaring kan jeg si at det værste er over, og at alt bare ble bedre for med fra det stadiet du er på nå.

Skrevet

Jeg fikk en sånn fille i operasjonssåret jeg også, den fikk jeg ikke noen beskjed om å fjerne, så den lå der til stingene ble tatt. Kan du ikke høre med tannlegen på mandag? Det er ingen krise om den ligger der en dag ekstra :o)

Gjest tudeliduuu
Skrevet

Jeg ringte tannlegevakten, som mente at det ikke var noen fare å la filla sitte i til i morgen. Så da bærer det sporenstreks til tannlegen!;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...