Gå til innhold

søke på samme jobb to ganger?

Anbefalte innlegg

Gjest jobbsøker
Skrevet

Jeg søkte for ganske nøyaktig et år siden jobb et sted jeg var veldig intressert i å jobbe (deltid, jeg studerer heltid, men er veldig fleksibel)

Jeg ble kalt inn på interjuv og synest det gikk veldig bra, men fikk ikke stillinge, sa i ettertid at jeg kunne være ringehjelp om det var behov, noe han skulle tenke på.

Dette var i en butikk som ikke går så bra, noe han var åpen for, derfor er det stort sett en som jobber der, eieren fulltid også en deltidsstilling.

Jeg går utifra at vedkommende som fikk jobb der nå har sluttet siden butikken på nytt søker deltidshjelp, kan jeg søke for andre gang på et år eller virker det teit? Jeg har hatt andre jobber siden jeg jobbet der.

Gjest søk i vei du!
Skrevet

Søk i vei!

Jeg ble en gang innstilt som nr. 2 på en stilling, et knapt år senere ble stillingen ledig igjen, og jeg søkte og fikk den. Jeg jobbet der i nesten 5 år, da slutta jeg pga flytting til en annen landsdel. Jeg vet jeg hadde fortsatt om ikke det hadde vært for det.

Blir man innstilt som nr. 2 betyr det jo at en er aktuell for stillingen. Hadde en vært helt uaktuell ville en ikke blitt innstilt i det hele tatt.

Skrevet

Det er ikke teit i det hele tatt.

Synes heller det er veldig positivt. Da ser de at du virkelig er interresert i jobben.

Skrevet

Jeg synes ikke det er teit, det viser heller at du er interessert i jobben.

Skrevet

Klart du kan!

Jeg fikk jobb på den måten en gang. "Jeg kan jo ikke si nei til deg to ganger", sa sjefen - og ansatte meg :)

Skrevet

Selvsagt kan du søke. Generelt et det slik at er du interessert i en jobb så skal du søke.

Sett deg ned og skriv søknaden med en gang:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...