Gå til innhold

Hun mener jeg må skilles i kirken også!! Må man det??

Anbefalte innlegg

Battabing Battaboom
Skrevet

Mann som har gått gjennom seperasjon og nå blitt skilt juridisk med papirer fra fylkesmannen slik som det skal gjøres. Min samboer er kristen og sier at jeg må også skilles i kirken av en prest før hun kan gifte seg med meg. Dette har jeg aldri hørt om før. Noen som har noen erfaringer/kommentarer/råd til dette??

Gjest abrahamsen
Skrevet

Det er vel ingen prester som gjør det? Hvorfor i all verden og hvordan skal det foregå i kirken? Sermoni? Nei, enten tøyser hun fælt med deg, ellers så ....(er hun litt dum) Det sisite der bare tenkte jeg.

Skrevet

Jeg hadde aldri kunnet gifte meg med en mann som hadde et så religiøst livssyn at jeg også måtte skilles i kirken.

Ikke har jeg hørt om det noen gang heller og det høres helt sprøtt ut. Ring et prestekontor og spør?

Og tenk deg godt om, hun er sannsynligvis ganske så religiøs i hverdagen også? Er det noe som passer deg?

Gjest abrahamsen
Skrevet

Jeg hadde aldri kunnet gifte meg med en mann som hadde et så religiøst livssyn at jeg også måtte skilles i kirken.

Ikke har jeg hørt om det noen gang heller og det høres helt sprøtt ut. Ring et prestekontor og spør?

Og tenk deg godt om, hun er sannsynligvis ganske så religiøs i hverdagen også? Er det noe som passer deg?

Nei, ikke ring til kirken... (Blir så flaut) De kommer til å le av ham...

ShitDiddelyDo
Skrevet

Høres ut som en ustabil skrue.

Jeg hadde løpt.

Gjest ChiengMai
Skrevet

Hvis dere er katolikker skal dere ha pavens "tillatelse", hvis ikke så er det dama sier bare tøv.

ylvali1365381015
Skrevet

Det er vel ingen prester som gjør det? Hvorfor i all verden og hvordan skal det foregå i kirken? Sermoni? Nei, enten tøyser hun fælt med deg, ellers så ....(er hun litt dum) Det sisite der bare tenkte jeg.

;-)

Gjest er nok ikke riktig!
Skrevet

Øøøhh,dette er iallefall ikke noe som blir praktisert i statskirken.

Men om hun er så religiøs, så burde hun heller ikke ha vært samboer med deg, og heller ikke praktisert sex før ekteskapet. Dere lever jo i synd!!

I så måte oppfordrer Bibelen til å gifte seg snarest om man ikke kan avstå fra ekteskapetlige sysler.

Gjest eks-katolikk
Skrevet

Hun skulle ikke tilfeldigvis være katolikk...? Da kunne det kanskje være mulig at dere har snakket forbi hverandre - for at katolikker skal kunne gifte seg på nytt og få anerkjent ekteskapet av den katolske kirken, må det første ekteskapet bli erklært for ugyldig.

Eh, noen rasjonell alternativ forklaring har jeg ikke - noen skilsmisseseremoni finnes i hvert fall ikke i noe større kristent trossamfunn ...

Skrevet

dette har jeg aldri hørt noe om, og jeg er fra en protestantisk kristen familie. aner ikke hvordan det er med katolikker og evt andre religiøse menigheter dog.

Skrevet

Slik foregår det i hvert fall ikke i Den norske kirken, så om hun tilhører den, er det hun sier bare sludder og pølsevev.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...