Gå til innhold

Trenger hjelp NÅ! Toro langpannekake

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har kjøpt en pose toro langpannekake (sjokoladekake).

Kan jeg bruke rund form (24 eller 26cm?) istedet for langpanne og blir steketid og temperatur annerledes enn det som står på pakken?

hare1365380455
Skrevet

Det kan du nok, og så sjekker du om den er ferdig etter hvert.

Gjest nicole40
Skrevet

Stikk bare en strikkepinne eller kniv nedi kaka etter angitt steketid.Henger det deig på pinnen/kniven må den stå lenger.

Meget enkelt :)

Skrevet

Det kan du nok, og så sjekker du om den er ferdig etter hvert.

Da står kaka i ovnen så får vi håpe det går bra:o)

hare1365380455
Skrevet

Da står kaka i ovnen så får vi håpe det går bra:o)

Det gjør det nok! Det høres godt ut....;)

Skrevet

Kaka kommer til å bli veldig høy og evt. renne over før den rekker å stivne, men det finner du jo ut ettersom den alt står i ovnen. :o)

Hvordan gikk det?

Skrevet

Kaka kommer til å bli veldig høy og evt. renne over før den rekker å stivne, men det finner du jo ut ettersom den alt står i ovnen. :o)

Hvordan gikk det?

Den renner i allefall ikke over ser jeg. Rundforma er nesten dobbelt så høy som langpanna.

Skrevet

Hvordan gikk det?

Nå kan jeg si at dette anbefales ikke!

Kaka fikk en topp med stooor sprekk midt på. Det under ble tørt og kompakt.

Vi drar nå til butikken og finner reserveløsning, hvis det finnes da.

Skrevet

Yoghurtkaken i sånn ferdigpose blir nyyydelig med jordbæryoghurt og litt glasur =)

Skrevet

Uff da, men hvorfor brukte du ikke langpanna?

Men skjær av toppen, lag glasur og la den renne ned i kaka, da blir den i alle fall ikke tørr. Evt. skjær av toppen, snu kaka oppned og ha på glasuren på bunnen så den renner litt nedi kaka. Det pleide eksen min å gjøre og det ble kjempegodt og saftig.

Skrevet

Uff da, men hvorfor brukte du ikke langpanna?

Men skjær av toppen, lag glasur og la den renne ned i kaka, da blir den i alle fall ikke tørr. Evt. skjær av toppen, snu kaka oppned og ha på glasuren på bunnen så den renner litt nedi kaka. Det pleide eksen min å gjøre og det ble kjempegodt og saftig.

Bursdagsbarnet hadde mest lyst på en rund kake og hva gjør man ikke for sine barn?;o)

Jeg kjøpte ferdig bløtkakebunn og brukte den sammen med to tynne deler av sjokoladekaka. Fyllte kaka med sjokolademouss. Kaka ble veldig god men sklei litt pga. mouss'n.

Ikke så stort utvalg i Brustadbuene på en søndag men det er jo noe som heter nød lærer naken kvinne å spinne. Travelt hadde jeg det og, gjestene skulle komme klokka 16.

Bursdagen blei vellykka uansett:o)

Skrevet

Yoghurtkaken i sånn ferdigpose blir nyyydelig med jordbæryoghurt og litt glasur =)

Den kan jeg prøve ut ved senere anledning. Jeg tror bursdagsbarnet hadde blitt veldig skuffa om det ikke ble sjokoladekake;o)

Skrevet

Bursdagsbarnet hadde mest lyst på en rund kake og hva gjør man ikke for sine barn?;o)

Jeg kjøpte ferdig bløtkakebunn og brukte den sammen med to tynne deler av sjokoladekaka. Fyllte kaka med sjokolademouss. Kaka ble veldig god men sklei litt pga. mouss'n.

Ikke så stort utvalg i Brustadbuene på en søndag men det er jo noe som heter nød lærer naken kvinne å spinne. Travelt hadde jeg det og, gjestene skulle komme klokka 16.

Bursdagen blei vellykka uansett:o)

*Hehe* Jeg er imponert over sluttresultatet da - den kaka ble sikkert kjempegod! :o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...