Gå til innhold

stor mage, luft

Anbefalte innlegg

Gjest _mann_36år_
Skrevet

Jeg er en mann som de siste månedene har fått veldig stor mage! Jeg er slank ellers, men nå ser jeg veldig gravid ut! Det er mange som bemerker dette.. Jeg spiser normalt og sunt, men plages med mye luft i magen. Magen føles veldig hard når jeg kjenner på den, og om kveldene og av og til ellers er det tungt å puste for det føles som magen er så stor at den presser opp lungene, eller jeg vet ikke....

Blitt litt bekymret, noen som vet hva det kan komme av?

Skrevet

har du forandret noe matvaner? eller kanskje blitt ømtålelig for matvarer du ikke var det for før?

Gjest Humlepungen
Skrevet

Hmm... kanskje har du fått en type sopp i magen? Den blusser opp ekstra når en får i seg sukkerholdig mat. Og det fører til veeldig oppblåst mage. Dette kan en finne ut hos lege.

Har du endret kosthold forresten?

Har hørt om folk som har fått hjelp hvis de eter naturmedisin med artiskokker i. Husker ikke eksakt navnet på naturmedisinen, men jeg vet de har det på helsekostbutikker.

Det høres ikke ut som det er noe alvorlig som feiler deg, men jeg synes du burde snakke med lege. Det må jo være fryktelig ekkelt å gå å føle seg så oppblåst?

Gjest _mann_36år_
Skrevet

har du forandret noe matvaner? eller kanskje blitt ømtålelig for matvarer du ikke var det for før?

ja, bestiller nok time hos legen, fordi jeg har gått slik lenge nå. Har ikke forandret matvaner nei, men drikker kanskje endel kaffe, spiser mye banan og brød, leste et sted at slike ting burde man holde seg unna hvis man var plaget med luft..

Gjest Aviaana
Skrevet

ja, bestiller nok time hos legen, fordi jeg har gått slik lenge nå. Har ikke forandret matvaner nei, men drikker kanskje endel kaffe, spiser mye banan og brød, leste et sted at slike ting burde man holde seg unna hvis man var plaget med luft..

Banan er kjent for å gi hard avføring. Det samme kan være med brød, hvis det ikke er helt grovt.

Og hard avføring kan gi forstoppelse som igjen kan gi oppblåst mage.

Skrevet

lege høres lurt ut.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...