Gå til innhold

Beholde leilighet etter brudd?

Anbefalte innlegg

Gjest Dreager
Skrevet

Jeg er hovedlånetaker på en leilighet som jeg eier 50% sammen med samboer. Men ved brudd..kan jeg da beholde leilighet alene?

Jeg mener selv jeg har økonomi til det..men hvordan er banken i sånne situasjoner? Noen som har vært borti det her?

takker for svar!

Skrevet

Husk at du må kjøpe hans del i leiligheten om gan flytter ut - har du råd til 100% av den alene?

Skrevet

Husk at du må kjøpe hans del i leiligheten om gan flytter ut - har du råd til 100% av den alene?

Ja..jeg har ca.9000,- imnd etter boutgiftene. Jeg har jo betalt alle avdragene uansett..så jeg skylder henne ingenting. Men hvordan ser bankene på dette? tar de alle under samme kam?

Skrevet

Ja..jeg har ca.9000,- imnd etter boutgiftene. Jeg har jo betalt alle avdragene uansett..så jeg skylder henne ingenting. Men hvordan ser bankene på dette? tar de alle under samme kam?

Men nå må du få et lån da, som dekker den halvdelen som er hennes og som ikke er nedbetalt så langt.

Ta en prat med banken og hør, de har egne kalkulatrorer de går ut fra, om du har andre lån i tillegg osv.

Skrevet

Tror det kan gå fint, men du må nok kjøpe ut vedkommende ja. Søstra mi gjorde det da det ble slutt med hu og mannen. Det ble ganske så trangt økomisk, men for hu var det viktig at kidden fortsatt hadde samme sted å bo, samme rom, samme skole etc.

Skrevet

Tror det kan gå fint, men du må nok kjøpe ut vedkommende ja. Søstra mi gjorde det da det ble slutt med hu og mannen. Det ble ganske så trangt økomisk, men for hu var det viktig at kidden fortsatt hadde samme sted å bo, samme rom, samme skole etc.

Det skal nevnes at vi har bodd her i 3mnd og jeg har hatt 90% av alle utgifter..men jeg vet jo at jeg må ta over hele lånet..

Skrevet

Ja, men du må kjøpe henne ut. 50% av verdien på leiligheten hvis hun står som eier av halvparten. Hva hver av dere har betalt teller INGENTING så lenge dere eier halvparten hver.

Om banken godtar å utvide lånet ditt så du kan kjøpe henne ut kan du bare spørre banken om.

Skrevet

Det skal nevnes at vi har bodd her i 3mnd og jeg har hatt 90% av alle utgifter..men jeg vet jo at jeg må ta over hele lånet..

Men hvis dere begge står som eiere, må du uansett kjøpe henne ut.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...