Gå til innhold

Jordskjelv?

Anbefalte innlegg

hidi, the scorpion
Skrevet

Noen som vet? Rundt Ålesund...

Skrevet

Det var veldig kraftig for å være jordskjelv i Norge såfall.

Skrevet

Jaaaa! Skikkelig ekkelt... Stod og laga middag når gulvet under meg begynte å riste. Ungene kom løpende til og lurte på hva det var. Hadde det vært mer snø, hadde jeg trodd det var snøras. Gubben trodde det var Åkernesrenna som ramla ut... Iallefall ingen skade skjedd, men det var ganske ubehagelig :-/

Skrevet

Bor på Godøya - kjente det godt....

Sentrum var visst på Vigra, iallefall iflg. Dagbladet(?). Skjønner godt at du merka det da, ja...

Skrevet

Jaaaa! Skikkelig ekkelt... Stod og laga middag når gulvet under meg begynte å riste. Ungene kom løpende til og lurte på hva det var. Hadde det vært mer snø, hadde jeg trodd det var snøras. Gubben trodde det var Åkernesrenna som ramla ut... Iallefall ingen skade skjedd, men det var ganske ubehagelig :-/

Hva er Åkernesrenna? Ser mange snakker om den

Skrevet

Det er ikke så lenge siden de fikk beskjed, så har nok ikke rukket å registrere det ennå. Det er uansett nå bekreftet at det var jordskjelv...

Ja, jeg ser det. Det er opplyst til styrke 4. Det er mye det, i hvertfall her i Norge

Skrevet

Jepp! Blei letta når jeg leste på nettet at det var jordskjelv! Var redd det var skjedd noe alvorlig i nærheten her, spm at et fly hadde styrta i nabolaget eller noe sånt!

Ikke særlig moro når golvet rister under deg, og det drønner som i en slags eksplosjon:(

Vart skræmt da ja;)

Skrevet

Er det sant? Merka du det så godt?

Ganske kraftige saker da, ja.

Skrevet

Er det sant? Merka du det så godt?

Ganske kraftige saker da, ja.

Ja, man kunne ikke unngå å merke det. Tror faktisk jeg hadde våkna av det dersom det skjedde på natta også. Søater'n var ute og kjørte, så hun merka det ikke.

Skrevet

Ja, man kunne ikke unngå å merke det. Tror faktisk jeg hadde våkna av det dersom det skjedde på natta også. Søater'n var ute og kjørte, så hun merka det ikke.

Jeg våknet av det. Lå og sov da jeg plutselig hørte et kraftig smell også kom ristingene. Kjentes ut som noen holdt på med sprengningsarbeid utenfor viduet mitt. I sommer sprengte de ut en parkeringsplass 10 m bortenfor her og det ristet mye kraftigere i dag enn når de gjorde det.

Skrevet

Jeg våknet av det. Lå og sov da jeg plutselig hørte et kraftig smell også kom ristingene. Kjentes ut som noen holdt på med sprengningsarbeid utenfor viduet mitt. I sommer sprengte de ut en parkeringsplass 10 m bortenfor her og det ristet mye kraftigere i dag enn når de gjorde det.

Jeg vet iallefall at jeg ikke ønsker sterkere skjelv enn dette. Slik som skjelvet var idag, så var det neppe farlig for noen, men det får oss jo på tanken om det kan komme kraftigere skjelv her i Norge også...

Gjest ChiengMai
Skrevet

Jepp, skal si det dundra og skalv i huset her. Bor ca 10 mil sør for Ålesund.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...