Gå til innhold

"Vis meg din CD-samling og jeg skal si deg hvem du er.."

Anbefalte innlegg

Gjest ferskentre
Skrevet

Creedence - Mozart - Jan Werner - Hanne Boel - panfløytemusikk

Skrevet

Matpackers. Johannes Kleppevik. Hanne Krog. Tor Endresen m/datter. Patsy Cline.

Skrevet

1.Visions of the Emerald Beyond-The Mahavishnu Orchestra

2.Second Winter-Johnny Winter

3.Sailin´Shoes-Little Feat

4.Blow by Blow-Jeff Beck

5.A Love Supreme-John Coltrane

Gjest girasol
Skrevet

1.Pink Floyd

2.Manu Chao

3.U2

4.Mye forskjellig salsa og latino-musikk

5.Dire Straits

Gjest ChiengMai
Skrevet

U2

R.E.M.

Nick Cave & The Bad Seeds

David Gray

Pearl Jam

Skrevet

Beethoven, Mozart, Schubert, Dvorak, Weber.

Har per i dag 37 innspillinger av Beethovens 7. symfoni. Noen bedre?

Skrevet

Nevner bare artistene, for de fleste har flere album som jeg ser på som høydare:

Pearl Jam

Mad Season

Alice in Chains

Bruce Springsteen

Dave Matthews Band

Gjest Fiddeliddelittan
Skrevet

Her var det lett å finne ut hvem dere er.

ett menneske er ærlig og sier at vedkommende ikke har greie på musikk. Resten har ikke greie på musikk, men påstår at de er det. Unntaket er Knarp.

Grunnlaget for min vurdering: Alle som kjøper det vi hører i radioen hver dag er et offer for reklamens makt og ikke nødvendigvis glade i musikk.

Gjest ChiengMai
Skrevet

Her var det lett å finne ut hvem dere er.

ett menneske er ærlig og sier at vedkommende ikke har greie på musikk. Resten har ikke greie på musikk, men påstår at de er det. Unntaket er Knarp.

Grunnlaget for min vurdering: Alle som kjøper det vi hører i radioen hver dag er et offer for reklamens makt og ikke nødvendigvis glade i musikk.

"Her var det lett å finne ut hvem dere er. ett menneske er ærlig og sier at vedkommende ikke har greie på musikk. Resten har ikke greie på musikk, men påstår at de er det. Unntaket er Knarp. Grunnlaget for min vurdering: Alle som kjøper det vi hører i radioen hver dag er et offer for reklamens makt og ikke nødvendigvis glade i musikk."

Det der var en skarp observasjon, du!

* Er ingen i denne tråden som sier at h*n ikke har greie på musikk. Vedkommende sier at h*n aldri hører på musikk. Det er to forskjellige ting.

* Er ingen i denne tråden som sier de har greie på musikk. Å fortelle hva du liker betyr ikke at du har greie på det. Eller at du ikke har greie på det for den del.

* Knarp nevner kun klassiske komponister. I dine øyne er visst det sammenfallende med å ha greie på musikk. *flirer* Har heldigvis skjedd litt på musikkfronten de 200 siste årene også.

* Ingen sier de kjøper det de hører på radioen. Det at du hører radio er ikke det samme som ikke å ha greie på musikk. Er da samme f*en hvor man får idéene til musikk man vil høre på fra. Og hva er _radio_? NRK P1? P2? P3? P4? Kanal 24? Radio1?

Til slutt kan du jo gjerne få definere hva det vil si å være glad i musikk sida det tydeligvis ikke er det samme som å høre på musikk.

Gjest top fem
Skrevet

Black Sabbath

Led Zeppelin

Neil Young

Bob Dylan

Bruce Springsteen

Skrevet

1.Pink Floyd

2.Gavin DeGraw

3.U2

4.Sarah Brightman

5.Eminem

+ Mange fler. Liker veldig variert musikk og har egentlig ikke noen favoritt.

Skrevet

1. Whitesnake

2. Pink Floyd

3. Prince

4. Garth Brooks

5. Il Divo

Altså veldig variert. Henger litt igjen i gode, gamle favoritter, og elsker å sette på småstøvete LP-plater. Må i tillegg nevne Pussycat, har en plate fra 1977 som jeg bare digger ;o) Og så hører jeg mye på radio/listepop, og barnas musikk. Går mye i musikk her, ja.

Skrevet

"Her var det lett å finne ut hvem dere er. ett menneske er ærlig og sier at vedkommende ikke har greie på musikk. Resten har ikke greie på musikk, men påstår at de er det. Unntaket er Knarp. Grunnlaget for min vurdering: Alle som kjøper det vi hører i radioen hver dag er et offer for reklamens makt og ikke nødvendigvis glade i musikk."

Det der var en skarp observasjon, du!

* Er ingen i denne tråden som sier at h*n ikke har greie på musikk. Vedkommende sier at h*n aldri hører på musikk. Det er to forskjellige ting.

* Er ingen i denne tråden som sier de har greie på musikk. Å fortelle hva du liker betyr ikke at du har greie på det. Eller at du ikke har greie på det for den del.

* Knarp nevner kun klassiske komponister. I dine øyne er visst det sammenfallende med å ha greie på musikk. *flirer* Har heldigvis skjedd litt på musikkfronten de 200 siste årene også.

* Ingen sier de kjøper det de hører på radioen. Det at du hører radio er ikke det samme som ikke å ha greie på musikk. Er da samme f*en hvor man får idéene til musikk man vil høre på fra. Og hva er _radio_? NRK P1? P2? P3? P4? Kanal 24? Radio1?

Til slutt kan du jo gjerne få definere hva det vil si å være glad i musikk sida det tydeligvis ikke er det samme som å høre på musikk.

Godt svart!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...