Gå til innhold

Blogg

Anbefalte innlegg

Gjest Natiene
Skrevet

Hei!

Jeg skal starte blogg. Hvor bør jeg gjøre det? Dagbladet? Wordpress? Hva er lurt? Kan ikke dette jeg...

Gjest blogspot?
Skrevet

Hva skal bloggen handle om? Hvilke funksjoner trenger du? Hvem er målgruppen?

Skrevet

Kommer an på om du er ute etter å bli del av et bloggesamfunn eller vil skrive mest for egen del. Anbefaler vel Blogger.com eller Wordpress.com med tanke på funksjonalitet, men VG/Dagbla'-bloggene har muligens et mer sammenknyttet samfunn mtp. å få besøkende/kommentarer og andre som lenker til deg.

Om du har mulighet til det er jo også et alternativ å sette opp en Wordpress på eget domene, da er du veldig fri i forhold til hvordan du vil bygge opp siten, men samtidig mer avhengig av aktivt å promotere deg for å få besøkende.

Om du vil skrive på engelsk er Vox.com veldig spennende, med mange artige ekstramuligheter i form av å legge til fotoillustrasjoner (de har avtale med et bildebyrå) og media som videoer, musikk og bokomtaler. I forhold til en egeneid blogg så går imidlertid inntektene fra evt. klikk fra disse lenkene til vox.com og ikke i din egen lomme (men erfaringsmessig er det ikke store summene du sier fra deg).

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...