Gå til innhold

Jeg går heller i fengsel enn på sos kontoret

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sa en godt etablert smugler med egen smuglerrute og to "ansatte". Det er slitsomt, ikke så veldig lønnsomt, og de ville heller hatt en vanlig jobb. Men de er av ulike grunner utestengt fra store deler av arbeidsmarkedet.

Nei, det er ikke jobber for alle.

Men alle de tungt avgiftsbelagte varene gir mange muligheter for fortjeneste.

De blir fler og fler, selv om det er liten arbeidslsøhet, betyr ikke det at problemene er slutt.

Skrevet

Norsk avgiftspolitikk skaper "arbeid" for mange....

Skrevet

Dagpenger kuttes nå helt etter 2 år, og langtidsledige er overrepresentert med en viss type mennesker som ikke vil jobbe. Dermed får disse en ekstra dytt til å finne på noe kreativt. Det synes tydelig at mange slutter å sende meldekort med en gang de mister dagpengene. Året etter denne nye ordningen begynte en strøm av folk som ikke hadde inntekt nok til å leve, og som ikke fikk godkjent sin selvangivelse. Foruroligende mange hadde mye penger, og like mange gadd ikke svare på henvendelser. Antagelig har mange fått mye penger på underlig vis, uten legel jobb og uten kunnskaper om å dekke seg overfor myndighetene.

Hvis jeg f eks drev smugling eller annet svart arbeid, så ville jeg sørge for å ha legale inntekter og penger så jeg ikke blir oppdaget. Egentlig ganske enkelt.

Skrevet

En sterkt økende mengde analfabeter er også et problem.

Det er ikke mange jobber som egner seg for disse.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...