Gå til innhold

Hva kan dette være?

Anbefalte innlegg

Gjest Benedickte79
Skrevet

Hei!

For noen uker siden fikk jeg akutt vondt i korsryggen (hadde da hatt småvondt i ryggen en god stund i forkant). Det var ulidelig vondt mens det sto på (som det jo alltid er med slike ryggsmerter!) - men etter et par uker forsvant den intense smerten like raskt som den dukket opp.

De siste to ukene har jeg imidlertid hatt en rar og prikkende følelse i øvre del av ryggen (brysthøyde). Det føles som om ryggen har vært bedøvd og at bedøvelsen er i ferd med å gå ut.

Hva kan dette være for noe? Er det noen som har noen anelse?

Gjest NurseNovel
Skrevet

Høres ut som en nerve ligger i klem. Få legen din til å henvise deg til MR av ryggen.

Gjest catiki21
Skrevet

Du må hvertfall få en henvisning til lege og evt. til MR. Det trenger ikke være noe alvorlig siden det kom og forsvant like fort. Men du bør hvertfall få sjekket det ut om det kan være noe! Jeg fikke ikke følse av at det var noe spes. men så er vi jo så forkjellige også. Lykke til!

Gjest Benedickte79
Skrevet

Hei!

Tusen takk for svar! Jeg får bestille meg en legetime til uka - og få tatt en MR av ryggen.

Hvis det nå skulle vise seg at det er en nerve i ryggen som ligger i klem - hvordan behandles egentlig dette? Er det noe å gjøre med det i det hele tatt?

Gjest catiki21
Skrevet

Hei!

Tusen takk for svar! Jeg får bestille meg en legetime til uka - og få tatt en MR av ryggen.

Hvis det nå skulle vise seg at det er en nerve i ryggen som ligger i klem - hvordan behandles egentlig dette? Er det noe å gjøre med det i det hele tatt?

Om det viser seg at en nerve ligger i klem så kan en bli opperert, men da skal en virkelig ha veldig vondt! Ellers så kan en gå til fysioterapi! Rygger er så forskjellig og en reagerer så forskjellig at det er veldig vansklig for meg å uttale meg om deg. Jeg har ikke sett deg og kan ikke bedømme hva som er best! Du må ta en prat med legen. Ellers er det bare å spørre meg om ryggproblemer, jeg er godt dreven på det punkter!

Gjest NurseNovel
Skrevet

Hei!

I de aller fleste tilfeller er det fysioterapi, men hvis du mister kontroll over blære og tarm-funksjon blir det ofte operasjon.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...