Gå til innhold

FU: Bilder, hvor høyt på veggen?

Anbefalte innlegg

Gjest ferskentre
Skrevet

Fram med målebåndet,folkens! Jeg synes det er så stygt når folk henger bilder og malerier så høyt påveggen. Synes det ser snålt ut. Men så fikk jeg høre at andre synes det er veldig rart at jeg har de så lavt. Synes det er penere.

Altså mål fra gulvet og til overkant av bildet. Hos meg er det 170 cm. Og hos deg?

Nå må jeg si at jeg er ikke så høy selv da. Kanskje det har med det og gjøre. Ser nok litt rart ut her for en som er nesten to meter. hehe... Han kikker jo ned på mine bilder.

Skrevet

Ce 170 cm over gulvet hos meg også. Øynene skal hvile midt på bildet.

Skrevet

Her er det mellom 175 og 180 ca fra gulvet til øverst på bildet.

Med unntak av der det henger flere små på en vegg, da henger de litt hulter til bulter i ulike høyder.

Skrevet

Her er det mellom 175 og 180 ca fra gulvet til øverst på bildet.

Med unntak av der det henger flere små på en vegg, da henger de litt hulter til bulter i ulike høyder.

Sånn er det her også.

Gjest Elextra
Skrevet

Her henger de nok høyere enn det - kanskje 1.90?

Hvor høyt de bør henge henger jo (sic) også sammen med takhøyden og hvor store bildene er.

Skrevet

Overkanten varierer, våre bilder henger med underkanten på likt nivå fra bakken.

Og nå har jeg målt. Underkanten er 124 cm fra bakken.

:)

Skrevet

Overkanten varierer, våre bilder henger med underkanten på likt nivå fra bakken.

Og nå har jeg målt. Underkanten er 124 cm fra bakken.

:)

Fra bakken? Har du bildene hengende ute?...:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...