pekkaline Skrevet 21. januar 2007 Skrevet 21. januar 2007 Jeg vil male eller beise møblene mine i stua. Er i tvil om fargen, men må være mørk. (Blir nok beis tenker jeg). Jeg har to sånne vitrineskap. Tenker å ta av den pyntekanten på toppen, hva mener du om det? Har du gjort dette? Evt hvilken farge ble det? Forslag til farge ønskes! 0 Siter
Gjest togli Skrevet 21. januar 2007 Skrevet 21. januar 2007 Det kan bli bra det, men jeg tror jeg ville gått for enten sort eller helt lys farge (hvitnyanse). Brunt gir meg raskt assosiasjoner til hjemmebeisede furumøbler ;-) 0 Siter
pekkaline Skrevet 21. januar 2007 Forfatter Skrevet 21. januar 2007 Det kan bli bra det, men jeg tror jeg ville gått for enten sort eller helt lys farge (hvitnyanse). Brunt gir meg raskt assosiasjoner til hjemmebeisede furumøbler ;-) Takk for svar. Jeg ser hva du mener med hjemmebeiset brune møbler ja. Ei venninne av meg gjorde det for noen år siden. Men hun beiset el malte flere lag og avsluttet med lakk. Møblene ble nydelige! Men jeg har ikke så mye tålmodighet som henne... Sorte skap blir for hardt for meg. Har sort skinnsalong og sorte stoler til spisestuen, så det blir mye. Jeg vil kikke litt på lyse møbler, kanskje jeg får lyst til å ha det. 0 Siter
meg__123! Skrevet 21. januar 2007 Skrevet 21. januar 2007 vet om ei som gjorde det. men det var ganske mye som gikk vekk på stuebordet. Det ble slitt vekk liksom. 0 Siter
carma Skrevet 21. januar 2007 Skrevet 21. januar 2007 Jeg har beiset en god del furumøbler, med veldig godt resultat :-) Bruker Herdins Lakkbeis og evt halvmatt lakk oppå. Mørk brun og Grafittsvart er fargene jeg er mest fornøyd med. Det er utrolig enkelt å få fine resultater! Beisen påføres med svamp, og ett strøk er nok. 0 Siter
Gjest togli Skrevet 21. januar 2007 Skrevet 21. januar 2007 Takk for svar. Jeg ser hva du mener med hjemmebeiset brune møbler ja. Ei venninne av meg gjorde det for noen år siden. Men hun beiset el malte flere lag og avsluttet med lakk. Møblene ble nydelige! Men jeg har ikke så mye tålmodighet som henne... Sorte skap blir for hardt for meg. Har sort skinnsalong og sorte stoler til spisestuen, så det blir mye. Jeg vil kikke litt på lyse møbler, kanskje jeg får lyst til å ha det. Hva med å male skapene i akkurat samme farge (evt. en nyanse lysere eller mørkere) som veggene på stua, dersom de er helt lyse? Jeg kan forstå at du synes svarte møbler blir tungt når du har svart salong... 0 Siter
Sybe Skrevet 21. januar 2007 Skrevet 21. januar 2007 Jeg har brukt en møbel- og panellakk - 1 strøk, og de er så fine så. Holder i noen år til. 0 Siter
pekkaline Skrevet 22. januar 2007 Forfatter Skrevet 22. januar 2007 Hva med å male skapene i akkurat samme farge (evt. en nyanse lysere eller mørkere) som veggene på stua, dersom de er helt lyse? Jeg kan forstå at du synes svarte møbler blir tungt når du har svart salong... Kanskje det kunne bli pent ja. Har enda lys toscana på veggene, blir ikke lei av den jeg 0 Siter
pekkaline Skrevet 22. januar 2007 Forfatter Skrevet 22. januar 2007 Jeg har beiset en god del furumøbler, med veldig godt resultat :-) Bruker Herdins Lakkbeis og evt halvmatt lakk oppå. Mørk brun og Grafittsvart er fargene jeg er mest fornøyd med. Det er utrolig enkelt å få fine resultater! Beisen påføres med svamp, og ett strøk er nok. Åy.. det høres nesten for lett ut til å være sant! Min mann har falt for en brun farge han så på møbel forretning, Kanskja jeg prøver med et lite bord på soverommet først. Takk for svar!! 0 Siter
pekkaline Skrevet 22. januar 2007 Forfatter Skrevet 22. januar 2007 Jeg har brukt en møbel- og panellakk - 1 strøk, og de er så fine så. Holder i noen år til. Takk for svar! 0 Siter
Gjest togli Skrevet 22. januar 2007 Skrevet 22. januar 2007 Kanskje det kunne bli pent ja. Har enda lys toscana på veggene, blir ikke lei av den jeg Bankers! Det blir pent:-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.