Gjest namme Skrevet 21. januar 2007 Skrevet 21. januar 2007 Jeg ser i et gammelt innlegg at Prozak har skrevet følgende oppskrift til Strawberry Daiquiri: 4 cl. lys rom 1 cl. Crème de Fraise 1,5 cl. sukkerlake Saften av 1/2 lime 4-5 friske jordbær Hva er forskjellen på jordbærsirup og jordbærlikør? Hvordan lager jeg sukkerlake? Hvor mye saft (i cl) blir det av en 1/2 lime? Jeg tenkte kanskje å kjøpe sånn limesaft som står sammen med drinkmikser på Kiwi osv. Og hvis jeg skal lage Frozen Strawberry Daiquiri, kan jeg bare bytte ut vanlige jordbær med frosne + litt is da? 0 Siter
Gjest bartenderen, din venn Skrevet 22. januar 2007 Skrevet 22. januar 2007 Jeg er bartender og vi bruker å lage en jordbærblanding i mikser av 50/50 sukker og frosne jordbær. 1/2 lime gir lite limesaft, ville nok hatt en 10-12 stykker minst og droppet å kjøpe ferdigpresset lime (ofte dyrt og syntetisk) Sukkerlake lager du av varmt vann og sukker, også 50/50 ca. 0 Siter
Caloni Makaroni Skrevet 22. januar 2007 Skrevet 22. januar 2007 Måten vi pleier å lage den på (den er tydeligvis ikke korrekt), er: Vodka, frosne jordbær, sitronbrus, appelsinjuice, sukker og masse is, som alt kjøres i blender. Blir litt slushaktig konsistens. Vi kaller den i alle fall Daiquiri, og den er kjempegod! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.