Gå til innhold

Strawberry Daiquiri

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ser i et gammelt innlegg at Prozak har skrevet følgende oppskrift til Strawberry Daiquiri:

4 cl. lys rom

1 cl. Crème de Fraise

1,5 cl. sukkerlake

Saften av 1/2 lime

4-5 friske jordbær

Hva er forskjellen på jordbærsirup og jordbærlikør?

Hvordan lager jeg sukkerlake?

Hvor mye saft (i cl) blir det av en 1/2 lime? Jeg tenkte kanskje å kjøpe sånn limesaft som står sammen med drinkmikser på Kiwi osv.

Og hvis jeg skal lage Frozen Strawberry Daiquiri, kan jeg bare bytte ut vanlige jordbær med frosne + litt is da?

Gjest bartenderen, din venn
Skrevet

Jeg er bartender og vi bruker å lage en jordbærblanding i mikser av 50/50 sukker og frosne jordbær.

1/2 lime gir lite limesaft, ville nok hatt en 10-12 stykker minst og droppet å kjøpe ferdigpresset lime (ofte dyrt og syntetisk)

Sukkerlake lager du av varmt vann og sukker, også 50/50 ca.

Caloni Makaroni
Skrevet

Måten vi pleier å lage den på (den er tydeligvis ikke korrekt), er:

Vodka, frosne jordbær, sitronbrus, appelsinjuice, sukker og masse is, som alt kjøres i blender. Blir litt slushaktig konsistens.

Vi kaller den i alle fall Daiquiri, og den er kjempegod!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...