Gå til innhold

keinstein: Les gjerne her

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenkte at denne ville være av interesse. Legg merke til HVEM det er som sier dette:

"Formann i Yad Vashem Holocaust museum i Jerusalem fordømte i går jødiske bosettere, som trakasserer palestinerer i Hebron på Vestbredden. Josef Lapid mener trakasseringen, som er avslørt i en ny israelsk dokumenter, minner om antisemittismen på 30-tallet, skriver den israelske avisen Haaretz.

- Det er ikke mulig for Auschwitz-minnet å rettferdiggjøre ignorering av det faktum at det har vært jøder iblant oss som oppfører seg i dag mot palestinere på akkurat samme måte som tyskere, ungarere, polakker og andre antisemitter oppførte seg mot jøder på 30-tallet, sier han."

http://www.dagbladet.no/nyheter/2007/01/21/489544.html

Det utgjør ingen forskjell om det blinde hatet rammer jøder eller muslimer (eller andre).

Til ettertanke!

Skrevet

Huff, nei, hva er vitsen med å igle til mer bråk, Sør. Alle vet jo det at i Israel blir alle lært opp til avsky for den part som hindrer Israels "rettmessige" land.

Samtidig ser palestinske bønder at Israelske soldater kommer og stjeler oliventrærne deres (livsgrunnlaget), og nekter legehjelp til fødende kvinner.

Det gjensidige hatet lever blant vanlige kvinner og menn, men de ansvarlige sitter andre steder bak sine behagelige skrivebord.

Hvorfor er midtøsten er yndet tema på Åpent Forum? Kan det være fordi nettavisenes debattforum stiller større krav til avsender? Der får du ikke komme med slibrigheter. Og du må stå for nikket ditt.

Og du kan risikere å blir sagt imot av flere samfunnsinteresserte folk.

Men her på åpent tillater vi alle å slenge fra seg hva som helst av skitt? Først tenkte jeg på helsegevinsten av å slenge fra seg skitt. Dr Phil's programmer er et godt eksempel på hvordan bli kvitt skitt ved å legge det på et sted - for så å gå sin vei. Men ta en titt på forum for etikk og livssyn. Her ser vi at de samme krangelfantene agerte for flere år tilbake. Det kaller jeg skivebom. Å aldri bli ferdig med hatet sitt. Å skrive hatinnlegg mot en folkegruppe , nesten daglig, i årevis.. Det fortjener faktisk en eller annen antipris. Tidenes mest fanatiske ..

Hvis noen kan bidra til at Åpent Forum får noe annet og bedre å debattere burde jo også vedkommende på en pris.

Hva skulle vi kalle vedkommende. Gullfisk er den beste reklamen, hva med Gull-Dol'er??

Skrevet

Joda, som borger av det eneste demokratisk land i regionen kan han selvsagt gjerne få mene hva han vil...uansett hvor sykt det er...akkurat som du kan her i Norge.

Kankje han er medlem av "Jews against Israel"?, som nylig var på besøk hos Irans president som høytidelig har lovet å utslette Landet og dets innbyggere.

http://shadmia.wordpress.com/2006/12/16/jews-against-israel-visit-iran/

Jeg konstaterer at du ikke har noe relevant svar.

Skrevet

Det er ingen her som har argumentert for trakassering av muslimer.

De innleggene jeg har sett, inneholder kritikk av vår tids nye nazisme, islam.

En ideologi som fremmer undertrykking, terror, vold og fattigdom bør selvsagt kritiseres, og langt sterkere enn i dag. Sør er av en annen oppfatning og det er greit nok. Han har sikkert omfavnet de fleste totalitære ideologier som finnes, så det er ikke overraskende.

I den grad muslimer føler ubehag ved en kritikk, må de selv finne ut av det selv. Voksne folk må være ansvarlig for sine holdninger og standpunkter.

Skrevet

Det er ingen her som har argumentert for trakassering av muslimer.

De innleggene jeg har sett, inneholder kritikk av vår tids nye nazisme, islam.

En ideologi som fremmer undertrykking, terror, vold og fattigdom bør selvsagt kritiseres, og langt sterkere enn i dag. Sør er av en annen oppfatning og det er greit nok. Han har sikkert omfavnet de fleste totalitære ideologier som finnes, så det er ikke overraskende.

I den grad muslimer føler ubehag ved en kritikk, må de selv finne ut av det selv. Voksne folk må være ansvarlig for sine holdninger og standpunkter.

Godt sagt - og så slipper jeg å si det:-)

Skrevet

Godt sagt - og så slipper jeg å si det:-)

Jo takk, men jeg har en følelse av at det meste er sagt før :-)

Sørs repetative, monotone islam-promotering bør jo alle frihetselskende borgere reagere på, men kan man legge inn noen form for automatikk i dette. Er det script det heter?

Skrevet

Jo takk, men jeg har en følelse av at det meste er sagt før :-)

Sørs repetative, monotone islam-promotering bør jo alle frihetselskende borgere reagere på, men kan man legge inn noen form for automatikk i dette. Er det script det heter?

Noen automatikk kan vel være vanskelig, men det er likevel godt at hans uttalelser, påstander og "halvsannheter" ( i beste fall) ikke får stå ubesvart.

Det ser det heldigvis ut til at ikke får skje her på DOL....:-)

Skrevet

Huff, nei, hva er vitsen med å igle til mer bråk, Sør. Alle vet jo det at i Israel blir alle lært opp til avsky for den part som hindrer Israels "rettmessige" land.

Samtidig ser palestinske bønder at Israelske soldater kommer og stjeler oliventrærne deres (livsgrunnlaget), og nekter legehjelp til fødende kvinner.

Det gjensidige hatet lever blant vanlige kvinner og menn, men de ansvarlige sitter andre steder bak sine behagelige skrivebord.

Hvorfor er midtøsten er yndet tema på Åpent Forum? Kan det være fordi nettavisenes debattforum stiller større krav til avsender? Der får du ikke komme med slibrigheter. Og du må stå for nikket ditt.

Og du kan risikere å blir sagt imot av flere samfunnsinteresserte folk.

Men her på åpent tillater vi alle å slenge fra seg hva som helst av skitt? Først tenkte jeg på helsegevinsten av å slenge fra seg skitt. Dr Phil's programmer er et godt eksempel på hvordan bli kvitt skitt ved å legge det på et sted - for så å gå sin vei. Men ta en titt på forum for etikk og livssyn. Her ser vi at de samme krangelfantene agerte for flere år tilbake. Det kaller jeg skivebom. Å aldri bli ferdig med hatet sitt. Å skrive hatinnlegg mot en folkegruppe , nesten daglig, i årevis.. Det fortjener faktisk en eller annen antipris. Tidenes mest fanatiske ..

Hvis noen kan bidra til at Åpent Forum får noe annet og bedre å debattere burde jo også vedkommende på en pris.

Hva skulle vi kalle vedkommende. Gullfisk er den beste reklamen, hva med Gull-Dol'er??

Merkelig at du er "Fast leser" av et forum som er helt innholdsløst.

Skrevet

Jeg konstaterer at du ikke har noe relevant svar.

Svaret er høyst relevant. At det kan klikke for noen og enhver når pre-seniliteten melder sin ankomst, behøver vi ikke å gå lenger enn til Kåre Willock for å finne eksempel på.

Jadajeg erher
Skrevet

Keinstein, er du en av de som ble mobbet av innvandrere? Det kan virke slik fordi majoriteten av dine innlegg er bare om et tema. Ikke rart folk som skal "opplyse" andre lider av en redsel utenom det vanlige.

Ja, la oss redde Norge fra disse "aliens". Herregud, for en trist verden.

Vet du hva? Du er ikke velkommen i utlandet!!!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...