Gå til innhold

Rehabilitering

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet når det er man kan søke om rehabiliteringspenger?

Kan man sende inn søknaden før sykepengerettighetene stanser? Og hvor lang tid trenger trygde- kontoret på og vurdere søknaden?

Gjest NurseNovel
Skrevet

Syns å huske at det er lurt å søke ca 1 mnd før sykemeldingsperioden går ut.

De tilfellene jeg har hatt med å gjøre fikk behandlet sine saker innen 14 dager/3 uker.

Men jeg er ikke sikker på om dette er regelen NAV følger i alle kommuner.

Gjest ChiengMai
Skrevet

Du kan søke i god tid før retten til sykepenger går ut. Det som er greit å huske på er at rehab er for en veldig tidsavgrensa periode, og sånn sett kan det være greit å ha med seg hele sykepengeperioden først. I alle fall hvis du regner med at det kommer til å ta tid å bli frisk igjen. Her brukte de bare i underkant av en måned på å behandle søknaden om rehab den gang jeg søkte. Da det etterpå ble søkt om attfføring fikk jeg beholde rehabpengene til jeg fikk innvilget attføring selv om det overskred rehabperioden på et år.

Skrevet

Ja, det kan du.

I utgangspunktet er max rehabiliteringstid 2 år, men dette kan man få forlenget om man fortsatt er i behandling.

Saksbehandleren min brukte de 3 månedene som de max kan bruke, men så viste det seg at hun var ubrukelig på alle andre plan, så jeg ser ikke bort i fra at det var derfor det tok votter og vinter før det gikk i orden. Kan være du har bedre hell der du bor :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...