Gå til innhold

DVD-spiller som tar data-dvder?

Anbefalte innlegg

Gjest Princess Peach
Skrevet

Finnes det? Noen som har tips til evt. merke og modell? Jeg tenker da på dvder jeg har brent som data-dvd på pc'en og spille dem av som film på tven. *klønete blondineforklaring*

Skrevet

Mener du en dvd du har brent med for eksempel 10 avi-filer? Altså f.eks 10 episoder av House?

Ja, det finnes absolutt. Asono (norsk merke, tror jeg) hadde en best-i-test spiller for noen år siden, den kostet ca 1100 kr, så de har sikkert kommet med en ny og enda bedre utgave siden da.

Eller - hvis du mener om det finnes dvdspillere som leser f.eks RW-dvder, så gjør det det også, de fleste gjør vel det faktisk.

Som regel leser en dvdspiller også format som jpeg, mp3, osv

Skrevet

Regner med at du mener om det går an å avspille AVI-filer som du har lastet ned fra nettet i en "stue dvd-avspiller" og så se dem på TV?

Ja, det går helt greit. Bare pass på at det står at spilleren takler DivX, noe de fleste etter hvert gjør, også de billigste til bare noen få hundrelapper.

Gjest Princess Peach
Skrevet

Regner med at du mener om det går an å avspille AVI-filer som du har lastet ned fra nettet i en "stue dvd-avspiller" og så se dem på TV?

Ja, det går helt greit. Bare pass på at det står at spilleren takler DivX, noe de fleste etter hvert gjør, også de billigste til bare noen få hundrelapper.

Jeg har jo brent dvd'er og sett dem på den dvd-spilleren jeg har nå, men da må jeg brenne det som en dvd-video. Holder det at spilleren tar divx når jeg brenner det som en data-dvd? Altså ikke konverterer avi-filene til en "vanlig film-dvd"?

Urk, jeg vet ikke om jeg klarer å forklare dette.

Gjest Princess Peach
Skrevet

Mener du en dvd du har brent med for eksempel 10 avi-filer? Altså f.eks 10 episoder av House?

Ja, det finnes absolutt. Asono (norsk merke, tror jeg) hadde en best-i-test spiller for noen år siden, den kostet ca 1100 kr, så de har sikkert kommet med en ny og enda bedre utgave siden da.

Eller - hvis du mener om det finnes dvdspillere som leser f.eks RW-dvder, så gjør det det også, de fleste gjør vel det faktisk.

Som regel leser en dvdspiller også format som jpeg, mp3, osv

JA, det er sånn jeg mener! :D

Vet du hvilke spesifikasjoner jeg skal se etter for å finne ut hvilke dvd-spillere som tar slike dvder?

Når jeg først skal kjøpe en ny spiller, hadde det også vært greit med en dvd-opptaker samtidig. *kravstor*

Skrevet

Jeg har jo brent dvd'er og sett dem på den dvd-spilleren jeg har nå, men da må jeg brenne det som en dvd-video. Holder det at spilleren tar divx når jeg brenner det som en data-dvd? Altså ikke konverterer avi-filene til en "vanlig film-dvd"?

Urk, jeg vet ikke om jeg klarer å forklare dette.

Ja, riktig oppfattet. da kan de ssees som der er uten konvertering, og det blir plass til flere filmer på en DVD.

Gjest Princess Peach
Skrevet

Ja, riktig oppfattet. da kan de ssees som der er uten konvertering, og det blir plass til flere filmer på en DVD.

Aha, så jeg må se etter spillere som tar DivX da, og det holder? *må ha det inn med teskje* ;)

Takk for at du gidder å svare. :)

Skrevet

JA, det er sånn jeg mener! :D

Vet du hvilke spesifikasjoner jeg skal se etter for å finne ut hvilke dvd-spillere som tar slike dvder?

Når jeg først skal kjøpe en ny spiller, hadde det også vært greit med en dvd-opptaker samtidig. *kravstor*

Du må bare se om det står at den tar de filformatene du vil at den skal ta.

Si i fra hvis du finner en ok en, som ikke koster skjorta :)

Gjest Princess Peach
Skrevet

Du må bare se om det står at den tar de filformatene du vil at den skal ta.

Si i fra hvis du finner en ok en, som ikke koster skjorta :)

Jeg skal spørre en teknologinerd jeg kjenner, han vet alt sånt. :)

Skrevet

Jeg skal spørre en teknologinerd jeg kjenner, han vet alt sånt. :)

Det pleier å stå i omtale av spilleren, enten det er i butikken eller i nettbutikk. Men nerder er fint å ha til sånne ting :)

Gjest Princess Peach
Skrevet

Det pleier å stå i omtale av spilleren, enten det er i butikken eller i nettbutikk. Men nerder er fint å ha til sånne ting :)

Ja, jeg stoler mer på ham. Jeg vet ikke opp ned på sånne ting, så jeg må få detaljert instruks på hva jeg skal kjøpe. :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...