Gå til innhold

Er det krise å være overvektig?

Anbefalte innlegg

Gjest lykkelig som fet?
Skrevet

Har så lyst til å spise og kose meg med livet. Slippe å være sulten og slapp og ha overskudd og ikke minst kunne dele matglede og opplevelser med andre..

Men jeg er overvektig..

• Svar 40
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• astridny

2

• kosen

2

• Mrs. Wallace

2

• meg__123!

2

Mest aktive i denne tråden

Gjest Princess Peach
Skrevet

Krise er det jo ikke, hvis man ellers er sunn og unngår livsstilssykdommer.

Men det er ganske kjedelig at klærne er trange og at man føler seg som en hval.

Så det må være opp til deg hva du føler deg vel med. :)

Skrevet

Du trenger ikke være sulten og energiløs selv om du evt. vil ned i vekt.

Gjest Lykkelig som fet?
Skrevet

Du trenger ikke være sulten og energiløs selv om du evt. vil ned i vekt.

Har ødelagt forbrenning så må visst det :/ Går opp i vekt bare jeg ser på mat..

Finnes jo masse fjonge klær for de som veier litt mer enn normalt nå om dagen da, så trenger jo ikke føle meg som en hval...

Skrevet

Spørs hvor mye overvektig du er.

Noen mener jo de er overvektig bare de veier 5 kg over det normale.

Men 50 kg + er jo ikke helt bra.

Både for kropp og sjel.

Gjest spiolina...
Skrevet

Krise er det jo ikke, hvis man ellers er sunn og unngår livsstilssykdommer.

Men det er ganske kjedelig at klærne er trange og at man føler seg som en hval.

Så det må være opp til deg hva du føler deg vel med. :)

Jeg hadde aldri vært lykkelig som overvektig, så for meg hadde det vært krise!

Gjest Lykkelig som fet?
Skrevet

Spørs hvor mye overvektig du er.

Noen mener jo de er overvektig bare de veier 5 kg over det normale.

Men 50 kg + er jo ikke helt bra.

Både for kropp og sjel.

Eier ikke vekt, men bruker størrelse 40 og er bare 160 høy..

Skrevet

Finnes jo masse fjonge klær for de som veier litt mer enn normalt nå om dagen da, så trenger jo ikke føle meg som en hval...

Ødelagt forbrenning???

Spis sundt og få rumpa ut av godstolen så skal jeg garantere deg at den "ødelagte" forbrenningen fikser seg pronto. Energinivået likeså.

Forøvrig tror jeg at innlegget ditt er et "nå skal jeg lage en lang tråd" innlegg.

Skrevet

Hallo?! Str. 40 og 160 cm er ikke overvektig altså. :o)

Jeg er mindre enn deg, har vel 3-4-5 kg for mye og bruker str. 42...

Gjest Lykkelig som fet
Skrevet

Ødelagt forbrenning???

Spis sundt og få rumpa ut av godstolen så skal jeg garantere deg at den "ødelagte" forbrenningen fikser seg pronto. Energinivået likeså.

Forøvrig tror jeg at innlegget ditt er et "nå skal jeg lage en lang tråd" innlegg.

Nei det var ikke meningen.

Beklager, skal ikke svare på innleggene mer.

Ha en fin dag :)

Gjest slank og deilig
Skrevet

Det finnes mange unnskyldninger, for ikke å gidde å ta seg selv i nakken.

Ha et fett liv!

Gjest Lykkelig som fet?
Skrevet

Det finnes mange unnskyldninger, for ikke å gidde å ta seg selv i nakken.

Ha et fett liv!

Men hva når man må sulte og ha vondt for å "ta seg selv i nakken"?

Skrevet

Det er forskjell på å være overvekti og å være "dvaskete".

Jeg selv har brukt str. 44 og er 178 cm høy. Har nå gått ned rundt 10 kilo men er fremdeles "dvaskete" (huff for et ord, noen som har et annet?) Dette pga tre svangerskap.

Her er det kun trening som kan hjelpe, ikke hva jeg putter i munnen, det tenker jeg forresten ikke så mye på heller.

Gjest slank og deilig
Skrevet

Men hva når man må sulte og ha vondt for å "ta seg selv i nakken"?

Det er ikke tilfelle, i så fall kan du ingenting om ernæring.

Gjest ikke så lykkelig
Skrevet

Jeg synes at for meg er det litt krise, ja. Jeg er overvektig og bør ta av 20 kilo.

Jeg mener jeg vil få mer overskudd av å spise sunt og trene, men dessverre har jeg en sykdom som gjør at jeg ikke får trent ordentlig.

Skrevet

Det er helt avhengig hvor overvektig du er eller risikerer å bli.

Når overvekten går ut over mulighetene til å delta i vanlige aktiviteter, og også blir en helserisiko - så kan det lett bli kritisk.

Da lønner det seg helelr å forsøke å gjøre noe med overvekten - før det er for sent.

Skrevet

Jev tviler egentlig veldig på at du er overvektig hvis du bruker str 40 i bukser.

Skrevet

Jeg bruker også størrelse 40 i bukser, og er 148 høy. Litt for tung, men stresser ikke med det.

Gjest Lykkelig som fet?
Skrevet

Jev tviler egentlig veldig på at du er overvektig hvis du bruker str 40 i bukser.

Jeg er ikke mer overvektig enn som så fordi jeg sulter meg hver dag for å holde vekta nede.. så fort jeg spiser meg mett går vekta opp.. er fortvilende å leve sånn..aldri ha overskudd...derfor jeg vurderer å la meg selv ha overskudd til trening og aktivitet og heller godta at jeg kanskje legger på meg en del og blir overvektig ut i fra vekta. Livskvalitet er det jo også noe som heter..?

Skrevet

Jeg er ikke mer overvektig enn som så fordi jeg sulter meg hver dag for å holde vekta nede.. så fort jeg spiser meg mett går vekta opp.. er fortvilende å leve sånn..aldri ha overskudd...derfor jeg vurderer å la meg selv ha overskudd til trening og aktivitet og heller godta at jeg kanskje legger på meg en del og blir overvektig ut i fra vekta. Livskvalitet er det jo også noe som heter..?

Det er fullt forståelig, og med mindre du blir helseskadelig overvektig høres det helt greit ut. Tren, spis, kos deg og nyt livet!

Noen har så lett for å legge på seg at de må leve i evig forsakelse, og da kan det være mye bedre å godta de ekstra kiloene samtidig som man trener og holder seg aktiv.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...