Gå til innhold

Er det krise å være overvektig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er ikke mer overvektig enn som så fordi jeg sulter meg hver dag for å holde vekta nede.. så fort jeg spiser meg mett går vekta opp.. er fortvilende å leve sånn..aldri ha overskudd...derfor jeg vurderer å la meg selv ha overskudd til trening og aktivitet og heller godta at jeg kanskje legger på meg en del og blir overvektig ut i fra vekta. Livskvalitet er det jo også noe som heter..?

Spiser du frokost?

Hvis ikke, så er det med på å kjøre forbrenninga i grøfta.

Du må spise lite og ofte, for å holde forbrenninga oppe. Spiser du da riktig mat, så bør du ha energi.

Evt. kan du vurdere et lavkarbo-kosthold, hvis du er av dem som lett legger på deg av for stor andel karbohydrater i maten.

• Svar 40
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• astridny

2

• kosen

2

• Mrs. Wallace

2

• meg__123!

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Eier ikke vekt, men bruker størrelse 40 og er bare 160 høy..

Størrelse 40?

Du er klar over at str 40-43 er gjennomsnittsstørrelsen til voksne norske kvinner?

Det er med andre ord begrenset hvor feit du kan være. Men det er selvsagt godt mulig du er utrent. Det er ikke det samme.

Skrevet

Størrelse 40?

Du er klar over at str 40-43 er gjennomsnittsstørrelsen til voksne norske kvinner?

Det er med andre ord begrenset hvor feit du kan være. Men det er selvsagt godt mulig du er utrent. Det er ikke det samme.

...mente selvsagt str 40-42

Skrevet

Har ødelagt forbrenning så må visst det :/ Går opp i vekt bare jeg ser på mat..

Finnes jo masse fjonge klær for de som veier litt mer enn normalt nå om dagen da, så trenger jo ikke føle meg som en hval...

En venninne av meg hadde også "ødelagt forbrenningen", og hadde det omtrent som du beskriver.

Faktum var - skulle det vise seg - at ingenting var verken ødelagt eller umulig.

Hun fikk hjelp til å legge om kostholdet, og resultatet var minus ca 10 kg, ikke en dag sulten (bortsett fra fysen på søtsaker og sånn av og til / ofte) og energien stot sett på topp.

Gjest jeger feit
Skrevet

Jeg har ikke noe tro på at man kan være overvektig og lykkelig. Livet begrenses av overvekten. Jeg veier 20 kilo for mye og jeg har problemer med enkle oppgaver som å bøye meg ned og knyte skoene, vaske under skapene på badet uten å måtte krype for deretter å nesten ikke komme meg opp igjen.

Det finnes lite utvalg i klær man blir pen i.

Det er lite morsomt å delta i selskapslivet hvor alle andre tilsynelatende er slanke og pene.

Feite folk blir ikke tatt seriøst, man blir regnet som en viljesvak idiot som bor i matfatet.

Osv....

For ikke å snakke om risikoen for hjerteinfarkt, hjerneslag, diabetes med komplikasjoner som blindhet, impotens for menn, amputerte ben, ødelagte nyrer og lever.

JA, det er krise.

Skrevet

Jeg er ikke mer overvektig enn som så fordi jeg sulter meg hver dag for å holde vekta nede.. så fort jeg spiser meg mett går vekta opp.. er fortvilende å leve sånn..aldri ha overskudd...derfor jeg vurderer å la meg selv ha overskudd til trening og aktivitet og heller godta at jeg kanskje legger på meg en del og blir overvektig ut i fra vekta. Livskvalitet er det jo også noe som heter..?

Det er ingen som trenger å sulte seg for holde vekta nede. Tvert i mot.. Man holder vekta nede ved å sørge for å ha høyest mulig forbrenning. Det får man ved å trene, ved å spise NOK, spise frokost og å spise ofte. 6 små måltider om dagen er ofte lurt.

Dersom du har sultet deg er det ikke rart at du legger på deg når du begynner å spise normalt. Da tror kroppen at siden mat kommer så sjelden, må den holde på den maten som kommer.

Gjest Princess Peach
Skrevet

Jeg hadde aldri vært lykkelig som overvektig, så for meg hadde det vært krise!

Ja, som sagt må hver enkelt finne ut hva h*n er fornøyd med og leve deretter.

Skrevet

Det er ingen som trenger å sulte seg for holde vekta nede. Tvert i mot.. Man holder vekta nede ved å sørge for å ha høyest mulig forbrenning. Det får man ved å trene, ved å spise NOK, spise frokost og å spise ofte. 6 små måltider om dagen er ofte lurt.

Dersom du har sultet deg er det ikke rart at du legger på deg når du begynner å spise normalt. Da tror kroppen at siden mat kommer så sjelden, må den holde på den maten som kommer.

Takk, du har helt rett. Jeg er så lei av at folk syter og klager på at de må sulte seg for å gå ned i vekt. Trim og rett kosthold er det ENESTE som hjelper.

Gjest Jentemammaen
Skrevet

Det går så absolutt an å kose seg og være mett hele tiden - og slank og fin på toppen!

Og man blir mer slapp av et usunt kosthold enn av et sunt.

Jeg skjønner absolutt ikke at noen vil være fete og stygge. Det er absolutt ikke lekkert å være overvektig!

candyqueen_83
Skrevet

Det går så absolutt an å kose seg og være mett hele tiden - og slank og fin på toppen!

Jeg skjønner absolutt ikke at noen vil være fete og stygge. Det er absolutt ikke lekkert å være overvektig!

Det går ikke an å være tynn og stygg? Syns ikke det her var helt fin måte å si det på.

Skrevet

Hva er det for noe å si ??

Gjest Jentemammaen
Skrevet

Hva er det for noe å si ??

Det er både helseskadelig og lite pent å være overvektig. Er det noe å trakte etter da?

Skrevet

Det er både helseskadelig og lite pent å være overvektig. Er det noe å trakte etter da?

sånt sier man bare ikke. heller overvektig enn å være en tynn stilk.

Gjest NurseNovel
Skrevet

Sitat: "Jeg skjønner absolutt ikke at noen vil være fete og stygge. Det er absolutt ikke lekkert å være overvektig!"

Dette burde du holdt for deg selv. Det får da være måte på å være usaklig!

Gjest feit og stygg, men elsket for det
Skrevet

Klart det _kan_ være helseskadelig å veie for mye, men ikke nødvendigvis. At du synes overvektige er stygge, sier mer om ditt råtne menneskesyn enn om overvektige!

Gjest feit og stygg, men elsket for det
Skrevet

Neida! Det er ingen krise med å være noen kilo overvektig, hvis du trives med det! Bare pass på at du ikke bikker over til å få diabetes og andre overvektsrelaterte sykdommer og plager. Det er mange som ikke tror det, men det går utmerket an å spise sunt og trene og ha en god helse, selv om en er overvektig.

Gjest girasol
Skrevet

Ja men da tror jeg egentlig at problemet er at du spiser feil..? Mye mat med tomme kalorier som ikke gir deg energi? Tenk litt på det :) kanskje du skal legge om kostholdet? Jeg spiser aldri mer enn 2000-2500 kcal.daglig, og er alltid god og mett. Enegriforbruket mitt ligger på ca.2600 kcal.daglig, så jeg går sakte men sikkert ned ørlite grann hver uke.

Gjest ikke bra for kroppen
Skrevet

Jeg vil vel si at jeg opplever at jeg blir mer slapp og dorsk når jeg er feitere enn normalvekten min.

Jeg har dårligere kondisjon og spiser usunt.Kan ikke skjønne at folk som lever sundt og trimmer regelmessig fortsatt er feite. Da er det altfor mange sprekker i matveien.

Men å være feit eller bare litt lubben og god er to helt forskjellige begreper. Jeg mener at feit da er min altfor stor i forhold til ens høyde og langt utenfor normalen.

nøffgakkmøbææ
Skrevet

det er krise for helsa di om du er veldig overvektig.

mange er overvektige fordi de kun koser seg med mat istedetfor å finne andre måter å dele gleder med. en liten tur i skauen med en kopp kakao for eksempel:=)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...