Gå til innhold

Med taxi til barnehagen og jobb....!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vanlig morgenrush klokka 8:

Eldstemann ut av huset for å gå til skolen (i dag måtte vi ta i fôret i dressen for første gang siden det var -5 grader og antydning til snø)

Jentene veldig flinke til å kle seg i dag (kryss i taket), mamma surrer litt rundt og setter inn maten i kjøleskapet, tørker av bordet, får med mobilen, legger på plass litt tøy som slenger, sjekker at alle matbokser er i alle sekker, at alle har med votter osv.

Så skal vi gå. Hente nøklene i nøkkelskapet...TOMT! Hvor er nøklene??? Tenke, tenke,....sjekke alle jakkelommer og vesker... TOMT. Tenke, tenke... De ble brukt i går, mannen min kjørte.....

Ringer mannen min på jobb. Joda - han har BEGGE nøkkelknippene.... :-( Da kommer vi oss ikke avgårde med bilen!

Så da blir det taxi på oss. Kjempemoro, synes kjentene! Først levere minstejenta, så nestemann - deretter med mamma til jobben!

Hele stasen kom på 325 kr :-(

........

Skrevet

Det er ikke mandag for ingenting, og plutselig var det -14 grader og man må kle seg etter årstiden...

-vi hadde heldigvis kontroll over bilnøklene i hvertfall :-) Dog var begge bakdørene på bilen frosset så vi måtte styre litt for å få ungene inn i bilsetene!

Skrevet

Mannfolk!! ;-)

Når eldstejenta var rundt 1-2 år gammel, bodde vi i et gammelt hus der man måtte bruke nøkkel både for å låse seg inn og ut. En morgen dro pappaen på jobb med begge husnøklene, så vesla og jeg var innestengt! Hun skulle i barnehagen og jeg på jobb.. Det endte med at vi måtte klatre ut av soveromsvinduet og hoppe ned på bakken. Heldigvis var det snø ute, så vi landa mykt (ca 2 meter ned).

Men du kan tro jeg var sur på den distre mannen min ;-)

Skrevet

haha, unnskyld meg men jeg sprut ler :) Ser dere for meg jeg. Ungene stråler av fryd og stakkars prust ergrer seg over nøkklene. Jaja, håper ikke det gjentar seg da. Kjedelige penger å ut med, og du kom for sent til jobb?

Skrevet

haha, unnskyld meg men jeg sprut ler :) Ser dere for meg jeg. Ungene stråler av fryd og stakkars prust ergrer seg over nøkklene. Jaja, håper ikke det gjentar seg da. Kjedelige penger å ut med, og du kom for sent til jobb?

Ikke le av meg! Fy for skam!

Jeg har fleksibel arbeidstid, og bruker vanligvis bil + buss - så det tok ikke så mye mer tid enn normalt - men sure penger var det. Kunne jo holdt til ei fin bukse det - eller dagskort i slalåmbakken eller noe annet morsomt!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...