Gå til innhold

Hvor mange timer jobber vi i året

Anbefalte innlegg

Gjest på forhånd takk for hjelp
Skrevet

Vi som har 37,5 timers uke. Hvordan regner jeg det ut?

Gjest Bare hyggelig :-)
Skrevet

Vi skal her klargjøre:

Året har 365 døgn. Derav sover dere cirka 8 timer hver natt (kl. 23.00 – 07.00). Det blir til samen 122 dager. Det er da igjen 243 døgn av året.

Hver dag har dere ca. 7 timer fritid (kl. 16.00 – 23.00). Det utgjør 106 døgn . Det står da igjen 137 døgn av året. Tar man så i betraktning at det er 52 søndager hvor dere har fri, så er det igjen bare 85 arbeidsdager.

Lørdager er jo som kjent også fri og utgjør ytterligere 52 døgn. Dessuten har dere fått innvilget 3 ukers ferie. Summerer man dette blir det bare 12 døgn igjen av året.

Året har ytterligere 11 bevegelige helligdager som fridager. Hvor mange døgn står det da igjen av året? Jo,……….. 1 – en dag, og det er 1. mai. Og da har dere faen ta meg fri da også.

Skrevet

Vi skal her klargjøre:

Året har 365 døgn. Derav sover dere cirka 8 timer hver natt (kl. 23.00 – 07.00). Det blir til samen 122 dager. Det er da igjen 243 døgn av året.

Hver dag har dere ca. 7 timer fritid (kl. 16.00 – 23.00). Det utgjør 106 døgn . Det står da igjen 137 døgn av året. Tar man så i betraktning at det er 52 søndager hvor dere har fri, så er det igjen bare 85 arbeidsdager.

Lørdager er jo som kjent også fri og utgjør ytterligere 52 døgn. Dessuten har dere fått innvilget 3 ukers ferie. Summerer man dette blir det bare 12 døgn igjen av året.

Året har ytterligere 11 bevegelige helligdager som fridager. Hvor mange døgn står det da igjen av året? Jo,……….. 1 – en dag, og det er 1. mai. Og da har dere faen ta meg fri da også.

he-he....jeg tenkte på den da jeg så spørsmålet:-)

Og ikke har jeg noe bedre svar heller....

Skrevet

Vi skal her klargjøre:

*LOL*

Den likte jeg!!!!

Skrevet

Vet ikke hvordan du regner det ut, men mener det skal være 1850 timer i året.

Skrevet

Vet ikke hvordan du regner det ut, men mener det skal være 1850 timer i året.

det er vel heller 1950 dersom det er snakk om å beregne timelønn for eksempel? Om du ganger 37,5 timer i uken med 52 uker får du i hvert fall dette tallet.

Skrevet

det er vel heller 1950 dersom det er snakk om å beregne timelønn for eksempel? Om du ganger 37,5 timer i uken med 52 uker får du i hvert fall dette tallet.

Men ferie og helligdager må jo trekkes fra.

Skrevet

Men ferie og helligdager må jo trekkes fra.

Ikke hvis det er snakk om å regne ut timelønn, det kalkis skriver er rett.

Hvis det er snakk om hvor mange timer en faktisk jobber kan det variere litt fra år til år ettersom hvordan helligdager faller. Går en ut fra 230 arbeidsdager så blir tallet 1725. Hvor mange av disse en _jobber_ varierer igjen fra person til person.

Skrevet

Jeg vet ikke hvordan det regnes ut, men det er 1924 timer.

Skrevet

Når jeg deler årslønna mi på timelønna, får jeg 1950 timer. Jeg jobber 37,5 timer i uka (utenom ubetalt lunsjpause) og har 5 uker ferie.

1950 timer er svaret!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...