Gå til innhold

hvilken jubileumsdag er "viktigst"?

Anbefalte innlegg

Gjest snart jubilant
Skrevet

Når man blir 20, 30, 40, 50, 60, 70 eller 80??? Hva er "størst"/viktigst?

Gjest femti, kanskje?
Skrevet

50 er den første virkelig store jubileumsdagen, synes jeg.

70 er også ofte stor, tidligere var ofte dette dagen en ble pensjonist, og er ofte den siste dagen med litt ofisielt / arbeidsmessig preg, (80-årsdagen er som regel en ren familiær hendelse (pluss veldig nære venner, men ikke kollegaer osv lenger).

På jobben ser vi at til de yngre medarbeiderne gis oppmerksomhet og gaver ofte rundt hendelser i livet (bryllup, fødsler, adopsjon), og at store fester også knytter seg rundt disse anledningene, samt barnas dåp og konfirmasjon.

Det er ofte først ved 50-årsdagen bursdagene får et mer formelt jubileumspreg.

Personlig er det selvsdagt veldig individuelt, men utad vil jeg si at rekkefølgen er: 50, 70, 60/80, 30/40, 20. Kanskje?

Skrevet

50 er den første virkelig store jubileumsdagen, synes jeg.

70 er også ofte stor, tidligere var ofte dette dagen en ble pensjonist, og er ofte den siste dagen med litt ofisielt / arbeidsmessig preg, (80-årsdagen er som regel en ren familiær hendelse (pluss veldig nære venner, men ikke kollegaer osv lenger).

På jobben ser vi at til de yngre medarbeiderne gis oppmerksomhet og gaver ofte rundt hendelser i livet (bryllup, fødsler, adopsjon), og at store fester også knytter seg rundt disse anledningene, samt barnas dåp og konfirmasjon.

Det er ofte først ved 50-årsdagen bursdagene får et mer formelt jubileumspreg.

Personlig er det selvsdagt veldig individuelt, men utad vil jeg si at rekkefølgen er: 50, 70, 60/80, 30/40, 20. Kanskje?

I fremtiden skal du nok se at 70 blir den dagen man blir pensjonist igjen.

Gjest Kvinne-63
Skrevet

For meg var den viktigste...og fineste... 30 år!

Skrevet

20 års dagen ble ikke spesielt feiret.

30 års dagen ble feiret med venner, og var veldig flott, det samme blir det vel kanskje til 40 års dagen?

50 er vel den viktigste "offisielle" jubileumsdagen, vil jeg tro?

60 og 75 også - men i litt mindre grad enn 50. 70 føler jeg kommer etter det igjen.

80 blir vel mer privat sak - men det kommer selvsagt an på personen.

Skrevet

Jeg klarer ikke å velge for jeg synes alle bursdagene er "viktige". Jeg har alltid så brae fester på bursdagen min og gleder meg stort i for veien :D

Gjest snart jubilant her også
Skrevet

Jeg blir snart 40 år og hater det! Fordi da er vi middelaldrende på ordentlig.

Jeg vil vel si at 30 år er ok og koselig å feire.

50 år er vel en minepel i ens liv så jeg må vel si at den er viktigst i forhold til hva man forventer av et jubileum.

Skrevet

jeg kan ikke få sagt hvor mye jeg hater slike dager. hver år rømmer jeg landet på min bursdag, jeg avskyr det intenst og inderlig. for meg kan slike dager gjerne passere i stillhet. (andre sine dager er selvsagt bare stas å feire)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...