Gå til innhold

orgasme etter en tvt operasjon


juma

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg fikk foretatt en tvt operasjon våren 2006. Etter denne operasjon så har jeg ikke klart å få orgasme. Dette fungerte veldig bra før operasjonen. Jeg blir heller ikke noe særlig våt lenger under samleie.Dette begynner å bli et gangske stort problem for meg og jeg ønsker en reoperasjon. Jeg er i begynnelsen av 40 årene og mener å ha et langt sexliv foran meg og ønsker å få tilbake muligheten til sprutorgasme.Tror du at dette vil komme tilbake ved en reoprasjon? Har du noen erfaring på dette problemet etter en slik operasjon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde dette inngrepet i oktober 2005 og har overhode ikke merket noen forskjell på evnen til å få orgasme etter det. Heller ingen forskjell i våthet under samleie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde dette inngrepet i oktober 2005 og har overhode ikke merket noen forskjell på evnen til å få orgasme etter det. Heller ingen forskjell i våthet under samleie.

Fint å høre, men det har vært som en "av knapp" for meg etter opperasjonen.... Dette problemet er større enn det jeg hadde før opersjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gro Isachsen, Sexolog

TVT er forkortelsen for "Tension free vaginal tape". Denne operasjonsmetoden innebærer at en kirurg går inn og lager en slynge som holder fast urinblæra gjennom en liten åpning i fremre skjedevegg. Bak urinrøret legger de inn et bånd laget av prolen. Så dras begge endene opp mot buken rett bak kjønnsbenet.

I dette området befinner det seg viktige nerver som kommer fra ryggsøyla og blodårer som frakter blod til klitoris og kjønnslepper. Dersom noen av disse kommer i klem på grunn av båndet , kan det gå ut over muligheten til å bli fysisk opphisset, fordi kjønnet ikke blir blodfylt (erigert) og/eller at du heller ikke blir våt. Det kan også skje at nervtrådene ikke formidler impulser som tildligere, noe som også kan gjøre det vanskeligere å få orgasme.

Det kan hjelpe å trene bekkenbunnsmusklene gjennom knipeøvelser, da forbedrer du uansett evnen til å bli blodfylt i kjønnet og du kan også uansett forbedre sjansen på å få orgasmer.

Du bør også ta kontakt med en gynekolog eller kirurgen som foretok inngrepet og fortelle om dine plager. Håper det løser seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 15 år senere...
Sahara77 skrev (20 minutter siden):

Juma, hvordan gikk det med deg? Hilsen nyoperert med tvt..

Juma er ikke her inne lengre, hun skrev tydeligvis 5 innlegg den gangen for 15 år siden og forsvant herfra igjen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sahara77 skrev (5 timer siden):

Takk for svar Lillemus. Satser på at det går bra med meg. 

Jeg har tatt samme inngrep for 17 år siden, har ikke hatt noen problemer med det i etterkant. 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Camilla3344

Hadde en Tvt operasjonen for 3 måneder siden . Det har gått strålende bra,fikk livet mitt rett og slett tilbake! men min man klager på at noen " stikker" han  inni meg når vi har sex og det er sant fordi han får vondt og får et lite sår 😞. Har noen opplevd det samme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Camilla3344 skrev (6 timer siden):

Hadde en Tvt operasjonen for 3 måneder siden . Det har gått strålende bra,fikk livet mitt rett og slett tilbake! men min man klager på at noen " stikker" han  inni meg når vi har sex og det er sant fordi han får vondt og får et lite sår 😞. Har noen opplevd det samme?

Kan være så enkelt som et sting som ikke har løst seg opp slik det skal, ta en tur til legen eller kontakt avdelingen som opererte deg, slik skal det jo ikke være. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Camilla3344
Lillemus skrev (14 timer siden):

Kan være så enkelt som et sting som ikke har løst seg opp slik det skal, ta en tur til legen eller kontakt avdelingen som opererte deg, slik skal det jo ikke være. :) 

Tusen takk 😊! Ja, snakket  med legen og det kan være  akkurat det  ,et sting! Skal tilbake til legen som opererte meg😊!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...