Gå til innhold

Passende gave - 50 år

Anbefalte innlegg

Gjest fest-deltaker
Skrevet

Vi er en gjeng som snart skal i 50-års fest til en felles venn.

Har fått hint fra familien om at jubilanten vil ha stor glede av gavekort fra interiør- eller møbelforretning.

Hva kan passende sum være pr. person? Gavens størrelse er jo generelt ikke det viktigst, men i motsetning til når man kjøper en ting vil prisen i dette tilfellet være svært "synlig".

Denne jubilanten har ikke denne særlig god råd, og av flere grunner er vedkommende ikke spesielt "veletablert" materielt. Grunnen til at jeg opplyser om dette er fordi jeg tenker at det er større grunn til å bruke litt ekstra penger i dette tilfellet, enn når man kjøper gave til noen som "har alt".

Noen forslag om gave(kortets) størrelse .

Ps. Giverne har vanlig god råd.

Fortsetter under...

Skrevet

6-700 kr synes jeg er passende.

man bør jo gi litt i slike tilfeller:)

Gjest fest-deltaker
Skrevet

6-700 kr synes jeg er passende.

man bør jo gi litt i slike tilfeller:)

Tenkte å foreslå 500-600, men litt bekymret for at noen vil synes det er alt for mye.

50-års dagen er liksom den mest "runde" bursdagen. Bør skille seg litt ut fra små gaver/oppmerksomheter man ellers gir til jul/bursdag.

Vil jo ikke at noen skal føle seg forpliktet til å gi mer enn de selv mener er riktig, men gis gavekort synes jeg summen være den samme fra alle som spleiser.

Skrevet

Tenkte å foreslå 500-600, men litt bekymret for at noen vil synes det er alt for mye.

50-års dagen er liksom den mest "runde" bursdagen. Bør skille seg litt ut fra små gaver/oppmerksomheter man ellers gir til jul/bursdag.

Vil jo ikke at noen skal føle seg forpliktet til å gi mer enn de selv mener er riktig, men gis gavekort synes jeg summen være den samme fra alle som spleiser.

300 ville jeg sagt. Men så har ikke vi så god råd heller.

Skrevet

300 kr pr pers/par er en ok sum vil jeg tro. Hvis noen mener det er lite, kan jo de f.eks ta med en blomsterbukett eller en flaske vin i tillegg. Det er naturlig å ha med sånt i et selskap, og ingen vil reagere på at det er utenom gaven.

Annonse

Skrevet

Vi var i 50års lag i november, og vi var en gjeng som gav 350 kr pr pers.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...