Gå til innhold

Valla blir sittende

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gudsjelov, så seiret rettferdigheten.

Yssen har hatt et halvt år på seg til å si fra til LO.

Hun ville ikke svare på henvendeleser fra LO.

Isteden forsøker hun å kappe hodet av Valla ved å gå ut i Norges største avis.

Hun ville ikke gå til sak, hun ville bare "si ifra".

I mitt hode holder ikke det.

Så lenge hun ikke vil gå til sak, så har hun ingen sak.

Derfor har det vært fryktelig å være vitne til at man skal tvinge Valla til å si unnskyld på "en riktig" måte, når hun muligens ikke vet hva hun skal si unnskyld for.

Da er den riktige måten å si unnskyld på, nettopp på den måten hun gjorde det.

• Svar 91
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• favn

6

• nick

4

• musikeren

3

• snø

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

En sak har alltid to sider. Likevel synes jeg at Valla er en STOR lystløgner med psykopatiske trekk. Hun burde skille helt klart mellom det å være leder for LO, og det å ha personal ansvar. Det er visse ting Valla helt klart ikke mestrer. Personlig har jeg ingen mening om Yssen. Dette har vært en kamp mellom to svært sterke kvinner.Det finnes ingen vinnere, men folk som lyver, og ikke har evnen til å ha empati, burde helt klart ikke være ledere.

Skrevet

Ganske interessant, egentlig, at du og jeg i det heletatt snakker om samme saken - for mitt inntrykk er stikk motsatt!

Jeg synes Yssen er kjempetøff som tar bladet fra munnen, og den støtten hun har fått fra flere synes jeg vitner om at hun gir en korrekt framstilling. Har også hørt - direkte - fra noen av Vallas tidligere medarbeidere tilsvarende historier.

Og - jeg synes det er rart at ingen som jobber for henne i dag, eller tidligere for den del, går ut og benekter at det er slik hun opptrer? Hvor er alle disse vennene?

Respekterer at du oppfatter saken annerledes, men jeg synes jo det er litt morsomt at en sak kan oppfattes så ulikt.

:-)

Skrevet

Ganske interessant, egentlig, at du og jeg i det heletatt snakker om samme saken - for mitt inntrykk er stikk motsatt!

Jeg synes Yssen er kjempetøff som tar bladet fra munnen, og den støtten hun har fått fra flere synes jeg vitner om at hun gir en korrekt framstilling. Har også hørt - direkte - fra noen av Vallas tidligere medarbeidere tilsvarende historier.

Og - jeg synes det er rart at ingen som jobber for henne i dag, eller tidligere for den del, går ut og benekter at det er slik hun opptrer? Hvor er alle disse vennene?

Respekterer at du oppfatter saken annerledes, men jeg synes jo det er litt morsomt at en sak kan oppfattes så ulikt.

Enig med deg...

Alle disse vennene hennes er visst bare mektige,- ikke gode ;-)

Gjest Trøkkstad
Skrevet

Ufattelig at kjerringa ikke fikk sparken etter alt hun har gjort, fatter det ikke.

Mange i LO vil jo ikke ha henne lenger!!!

Håper de snur på flisa og sparker mobberen.

Skrevet

"Og - jeg synes det er rart at ingen som jobber for henne i dag, eller tidligere for den del, går ut og benekter at det er slik hun opptrer? Hvor er alle disse vennene?"

Da har du ikke fulgt med. Lo-ledelsen gikk tidlig ut og sa at Valla hadde hele ledelsen bak seg.

Men de kan selvsagt ikke si for mye. Da vil de få kritikk. Det vil bli tolket fra grasrota på den måten at LO synes det er ok å mobbe og det synes de selvsagt ikke.

Nå skal det være en gransning som også Valla selv ba om og det er den mest rettferdige måten og finne ut hva som har skjedd og ikke skjedd, så lenge Yssen selv ikke vil ha noen sak.

Skrevet

En sak har alltid to sider. Likevel synes jeg at Valla er en STOR lystløgner med psykopatiske trekk. Hun burde skille helt klart mellom det å være leder for LO, og det å ha personal ansvar. Det er visse ting Valla helt klart ikke mestrer. Personlig har jeg ingen mening om Yssen. Dette har vært en kamp mellom to svært sterke kvinner.Det finnes ingen vinnere, men folk som lyver, og ikke har evnen til å ha empati, burde helt klart ikke være ledere.

Media har fremstilt Valla som psykopaten og Yssen som det skakkars, snille offeret.

Men det trenger ikke nødvendigvis å være slik.

Lo har fortsatt full tillit til Valla og det sier vel litt.

Nå blir det en granskning og det er bra.

Skrevet

Ufattelig at kjerringa ikke fikk sparken etter alt hun har gjort, fatter det ikke.

Mange i LO vil jo ikke ha henne lenger!!!

Håper de snur på flisa og sparker mobberen.

"Mange i LO vil jo ikke ha henne lenger!!!"

Hva vet du om dette.

Skrevet

Media har fremstilt Valla som psykopaten og Yssen som det skakkars, snille offeret.

Ledelsen i LO har full tillit til Valla, men det spørs om grasrota er på samme linje.

På min arbeidsplass er vi alle LO organsierte, og flere av oss har gjort oss tanker om å melde oss ut. Etter dagens avgjørelse regner jeg med at det er en god del som også gjør alvor av det.

Skrevet

Bare fint at disse to heksene sloss til allmen forlystelse.

Hvem som "vinner" er i grunn underordnet.

Skrevet

"Og - jeg synes det er rart at ingen som jobber for henne i dag, eller tidligere for den del, går ut og benekter at det er slik hun opptrer? Hvor er alle disse vennene?"

Da har du ikke fulgt med. Lo-ledelsen gikk tidlig ut og sa at Valla hadde hele ledelsen bak seg.

Men de kan selvsagt ikke si for mye. Da vil de få kritikk. Det vil bli tolket fra grasrota på den måten at LO synes det er ok å mobbe og det synes de selvsagt ikke.

Nå skal det være en gransning som også Valla selv ba om og det er den mest rettferdige måten og finne ut hva som har skjedd og ikke skjedd, så lenge Yssen selv ikke vil ha noen sak.

Jøss, så hyggelig du snakker til folk, da.

Jo, jeg har fulgt med, og det at ledelsen står bak henne vet jo alle som har et snev av organisasjonserfaring at er omskriving for "Vi har ikke oversikt, vi håper dette roer seg så fort som mulig".

Og igjen - hvorfor er det ingen av hennes tidligere medarbeidere eller nåværende som kan fortelle verden at Yssen juger - om det er det som er sannheten?

Skrevet

Ledelsen i LO har full tillit til Valla, men det spørs om grasrota er på samme linje.

På min arbeidsplass er vi alle LO organsierte, og flere av oss har gjort oss tanker om å melde oss ut. Etter dagens avgjørelse regner jeg med at det er en god del som også gjør alvor av det.

"Ledelsen i LO har full tillit til Valla, men det spørs om grasrota er på samme linje"

Fordi grasrota leser hva som står i media og ikke vet hva som egentlig har skjedd.

Det er ikke slikt som skal avgjøre et menneskes skjebne.

Først hvis en gransning viser at Yssen har rett skal Valla sparkes.

Men Yssen vil ikke la folk få finne ut om hun snakker sant eller ikke. Hun vil jo ikke gå til til sak.

Det er derfor Lo nå er nødt til å sette i gang en gransning.

Skrevet

"Jeg synes Yssen er kjempetøff som tar bladet fra munnen"

Jeg har bare lyst til å kommentere det du sier her også.

Jeg synes ikke det er noe tøft jeg. Jeg synes det er feigt å ikke ville gå til sak.

Skrevet

"Ledelsen i LO har full tillit til Valla, men det spørs om grasrota er på samme linje"

Fordi grasrota leser hva som står i media og ikke vet hva som egentlig har skjedd.

Men Yssen vil ikke la folk få finne ut om hun snakker sant eller ikke. Hun vil jo ikke gå til til sak.

Du bør ha fått med deg at denne saken nå dreier seg vel så mye om håndteringen av den, som det som var utgangspunktet.

Skrevet

Jeg er ikke enig.

Valla må i tillegg til å ha en ufyselig personlighet, ha dårlige rådgivere, eller dårlig hørsel.

Gjest Trøkkstad
Skrevet

"Mange i LO vil jo ikke ha henne lenger!!!"

Hva vet du om dette.

Ja si det...

Skrevet

Enig med Morsk.

Skrevet

"Jeg synes Yssen er kjempetøff som tar bladet fra munnen"

Jeg har bare lyst til å kommentere det du sier her også.

Jeg synes ikke det er noe tøft jeg. Jeg synes det er feigt å ikke ville gå til sak.

Så man kan ikke fortelle noen om kritikkverdige forhold på en arbeidsplass dersom man ikke ønsker å bruke masse, masse tid og penger på rettssak?

Den følger ikke jeg... Å kjøre sak mot arbeidsgiver er så tungt og langtekkelig at de færreste forstår hva de går inn på. Så det har jeg full forståelse for.

Gjest Trøkkstad
Skrevet

Yssen virker troverdig i motsetning til Valla, hun ville ikke gått ut i offentligheten med dette om det ikke var sant.

Jeg skjønner godt at hun ikke orker en rettsak eller lignende, det medfører en stor og lang belastning for henne selv om hun har sitt på det tørre.

Ikke bare ser Valla ut som et stygt troll, men hun oppfører seg som et også.

Hele saken er tragikomisk!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...