Gå til innhold

Valla blir sittende

Anbefalte innlegg

Gjest Trøkkstad
Skrevet

Mektige medier + majoriteten av Norges befolkning har mistet totalt gangsyn og bedrevet rå og infam mobbing av Valla de siste ukene. Skrekkelig ironi kaller man sånt.

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=143134

Dette med drapstrusler er jo helt forferdelig. Tror ikke det er en normal person som driver å drapstruer folk, det må være en kneppskalle eller en psykopat.

Grensen går lenge før det du linker til her.*sjokkert*

• Svar 91
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• favn

6

• nick

4

• musikeren

3

• snø

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Dette med drapstrusler er jo helt forferdelig. Tror ikke det er en normal person som driver å drapstruer folk, det må være en kneppskalle eller en psykopat.

Hun trengte smertelig en dose hardt tiltrengt sympati.

Skrevet

Du bør ha fått med deg at denne saken nå dreier seg vel så mye om håndteringen av den, som det som var utgangspunktet.

Håndteringen var for impulsiv og dum. Det er jeg enig i.

Skrevet

Så man kan ikke fortelle noen om kritikkverdige forhold på en arbeidsplass dersom man ikke ønsker å bruke masse, masse tid og penger på rettssak?

Den følger ikke jeg... Å kjøre sak mot arbeidsgiver er så tungt og langtekkelig at de færreste forstår hva de går inn på. Så det har jeg full forståelse for.

Jo man kan si i fra på jobben. Hjelper ikke det er neste skritt å gå til sak.

Skrevet

Mektige medier + majoriteten av Norges befolkning har mistet totalt gangsyn og bedrevet rå og infam mobbing av Valla de siste ukene. Skrekkelig ironi kaller man sånt.

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=143134

Veldig hyggelig å se deg tilbake og endelig noen som ser sannheten:)

Skrevet

Er du virkelig sjokkert?

Nei - i lys av Yssens mediestrategi, medienes framstilling av The Good and The Bad samt all nettmobbing og skikkelig stygg snakk om Valla, er det nærmest en naturlov at det også kommer drapstrusler.

Kylling-Bård, gjør deg klar.

Skrevet

Veldig hyggelig å se deg tilbake og endelig noen som ser sannheten:)

Sannheten besitter jeg ikke. Men jeg greier i alle fall å lese aviser og følge litt med på nett. Uansett hva Valla har bedrevet med som leder, kan det umulig rekke media og nettmobberne opp til anklene engang.

Hyggelig å 'se' deg og :-)

Skrevet

Yssen virker troverdig i motsetning til Valla, hun ville ikke gått ut i offentligheten med dette om det ikke var sant.

Jeg skjønner godt at hun ikke orker en rettsak eller lignende, det medfører en stor og lang belastning for henne selv om hun har sitt på det tørre.

Ikke bare ser Valla ut som et stygt troll, men hun oppfører seg som et også.

Hele saken er tragikomisk!

"Yssen virker troverdig i motsetning til Valla, hun ville ikke gått ut i offentligheten med dette om det ikke var sant."

Det er ikke hvilket inntrykk media greier å plante inn i folks hoder som skal bestemme hvem som er mest troverdig.

Det er det en rettsinnstans som skal gjøre.

Det tør ikke Yssen.

Når det er sagt har Valla håndert saken dårlig i den første sjokkfasen hun var i. Det er alle enige i og det er hun smertelig klar over selv også nå.

Siden har det vært tyst fra ledelsen og så blir -det- feil også, fordi grasrota da trekker den konklusjonen at Valla ikke har noen støtte.

Men hva kan de egentlig si for noe, uten å bryte taushetsplikten sin?

Gjest Trøkkstad
Skrevet

Hun trengte smertelig en dose hardt tiltrengt sympati.

Jeg tror neppe at Valla får mere sympati pga dette, men like fullt er det uhørt å drapstrue slemme mennesker.

Ingen (selv ikke Valla) fortjener å bli drapstruet.

Det hun derimot fortjener er derimot å bli sparket fra stillingen sin, men det er en helt annen sak.

Over til den harmøse mobbingen som media bedriver, er det ikke bare sannheten de skriver da?

Og litt uskyldig mediamobbing fortjener hun sikkert, etter selv å ha mobbet sine undersåtter i alle år.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Er Valle søsteren din eller noe sånn?

Dette dreier seg ikke lenger om Yssen-saken. Dette dreier seg om håndteringen av Yssen-saken. En håndtering med løgn etter løgn etter løgn.

Yssen-saken en bagatell sammenlignet med hvordan dama har håndtert saken.

Skrevet

Sannheten besitter jeg ikke. Men jeg greier i alle fall å lese aviser og følge litt med på nett. Uansett hva Valla har bedrevet med som leder, kan det umulig rekke media og nettmobberne opp til anklene engang.

Hyggelig å 'se' deg og :-)

Nei, det er det jeg heller ikke forstår.

Hvorfor skal det være greit å mobbe Valla og det uten at det finnes fnugg av sannhetsbevis?

Folk ser ut til å ha glemt Tønne-saken.

Skrevet

Dette dreier seg ikke lenger om Yssen-saken. Dette dreier seg om håndteringen av Yssen-saken. En håndtering med løgn etter løgn etter løgn.

Det er ikke håndteringen av saken jeg diskuterer nå.

Som jeg har sagt nedover her, så er jeg enig i at håndteringen var helt feil i den verste sjokkfasen hun var i, og det er hun klar over.

Forøvrig har jeg ingen søster:)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Det er ikke håndteringen av saken jeg diskuterer nå.

Som jeg har sagt nedover her, så er jeg enig i at håndteringen var helt feil i den verste sjokkfasen hun var i, og det er hun klar over.

Forøvrig har jeg ingen søster:)

Valla burde ikke gå på grunn av Yssen-saken. Det er jeg enig med deg i. Ledere har gjort langt verre ting enn det der og sluppet unna.

Men det er håndteringa som stiller henne i et forferdelig lys, og det er håndteringa media tar opp.

Godt jeg tok feil hva søster angikk. :)

Gjest Trøkkstad
Skrevet

"Yssen virker troverdig i motsetning til Valla, hun ville ikke gått ut i offentligheten med dette om det ikke var sant."

Det er ikke hvilket inntrykk media greier å plante inn i folks hoder som skal bestemme hvem som er mest troverdig.

Det er det en rettsinnstans som skal gjøre.

Det tør ikke Yssen.

Når det er sagt har Valla håndert saken dårlig i den første sjokkfasen hun var i. Det er alle enige i og det er hun smertelig klar over selv også nå.

Siden har det vært tyst fra ledelsen og så blir -det- feil også, fordi grasrota da trekker den konklusjonen at Valla ikke har noen støtte.

Men hva kan de egentlig si for noe, uten å bryte taushetsplikten sin?

Herregud som du forsvarer Valla da?er du avkommet hennes eller?

Med nebb og klør forsvarer du et menneske som i årevis har hakket på sine medarbeidere, og flere og flere står frem og forteller samme historie som Yssen.I tillegg har Valla løyet gang på gang i sine forklaringer i etterkant.

Sorry, men dette blir bare for dumt!

Gjest ChiengMai
Skrevet

Jeg er så hjertens enig med deg! Utrolig at en del mennesker ikke evner å se det.

Skrevet

Jeg tror neppe at Valla får mere sympati pga dette, men like fullt er det uhørt å drapstrue slemme mennesker.

Ingen (selv ikke Valla) fortjener å bli drapstruet.

Det hun derimot fortjener er derimot å bli sparket fra stillingen sin, men det er en helt annen sak.

Over til den harmøse mobbingen som media bedriver, er det ikke bare sannheten de skriver da?

Og litt uskyldig mediamobbing fortjener hun sikkert, etter selv å ha mobbet sine undersåtter i alle år.

Harmløs og uskyldig mediamobbing?

=8-o

Skrevet

Nei, det er det jeg heller ikke forstår.

Hvorfor skal det være greit å mobbe Valla og det uten at det finnes fnugg av sannhetsbevis?

Folk ser ut til å ha glemt Tønne-saken.

Muligens litt på siden av det du spør om i tråden kanskje, men som et apropos til spørsmålet om media og makta, har feks Yssens eks-mann Kjetil Try (kjent og profilert medie/reklamestrateg som bla har jobbet tett opptil Ap) erkjent at han har gitt Yssen 'gode råd' i forbindelse med publiseringen av oppsigelsen.

'Alle' mener noe om Yssen/Valla/LO i dag. Her er feks noen som mener litt skarpere og freshere enn de fleste:

http://www.aftenposten.no/meninger/

debatt/article1609591.ece

http://www.dagbladet.no/kultur/2007/01/

16/488993.html

---

Jeg kan ikke lage lenker som deler seg på flere linjer, dessverre.

Gjest Trøkkstad
Skrevet

Harmløs og uskyldig mediamobbing?

=8-o

Ja, da ser jeg selvfølgelig bort fra den drapstrusselen du linket til, for det forstår vi alle er et utskudd av en gærning som har bedrevet.

Ingen normale mennesker forsvarer drapstrusler.

Jeg snakker om medias omtale av saken. Om du kaller medias dekning av saken for mobbing, da er ikke den mobbingen ikke halvparten så kraftig som den mobbingen Valla selv har bedrevet.

Som leder har hun dessuten et ansvar som sier at hun ikke kan oppføre seg slik. Hennes oppførsel vitner om dårlig sosial IQ, såpass har man lov å si (uten at det kan karakteriseres som mobbing).

*Pust-pes* Jeg synes denne debatten begynner å bli litt opphetet, he he.

Svært så engasjert man blir. ;p

Skrevet

Ja, da ser jeg selvfølgelig bort fra den drapstrusselen du linket til, for det forstår vi alle er et utskudd av en gærning som har bedrevet.

Ingen normale mennesker forsvarer drapstrusler.

Jeg snakker om medias omtale av saken. Om du kaller medias dekning av saken for mobbing, da er ikke den mobbingen ikke halvparten så kraftig som den mobbingen Valla selv har bedrevet.

Som leder har hun dessuten et ansvar som sier at hun ikke kan oppføre seg slik. Hennes oppførsel vitner om dårlig sosial IQ, såpass har man lov å si (uten at det kan karakteriseres som mobbing).

*Pust-pes* Jeg synes denne debatten begynner å bli litt opphetet, he he.

Svært så engasjert man blir. ;p

Ingen betviler at Valla har svin på skogen og at hun, blant mange ting, sikkert også er et råskinn som sjef.

Men den prosessen vi er vitne til nå, er temmelig unik i norsk mediehistorie. Alle medier framstiller Valla som personifisert helvete, og gir Yssen motsatt fortegn (feks i Magasinet nå på lørdag).

Det er svært rått. Og denne versjonen holder bare ikke mål.

I dag er det slik at den som behersker mediet, også har makt og rett på sin side. Valla er ei gedigen mediekløne, Yssen har fått alle go'kortene.

Gjest Trøkkstad
Skrevet

Ingen betviler at Valla har svin på skogen og at hun, blant mange ting, sikkert også er et råskinn som sjef.

Men den prosessen vi er vitne til nå, er temmelig unik i norsk mediehistorie. Alle medier framstiller Valla som personifisert helvete, og gir Yssen motsatt fortegn (feks i Magasinet nå på lørdag).

Det er svært rått. Og denne versjonen holder bare ikke mål.

I dag er det slik at den som behersker mediet, også har makt og rett på sin side. Valla er ei gedigen mediekløne, Yssen har fått alle go'kortene.

Jeg synes ikke Valla har fått _så_ hard medfart, og hun har jo mye av skylda selv da.

Hun har behandlet ansatte veldig dårlig og løyet gang på gang.

At media har makt det vet vi alle, og det er viktig at de bruker den makten på riktig måte. Jeg synes ikke media har misbrukt makten sin i denne saken.

At Yssens eksmann kjenner til medias spilleregler kan ikke brukes mot henne synes jeg. Valla er da en kvinne som har vært mye i media før, og burde kjenne disse spillereglene godt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...