Gå til innhold

Valla blir sittende

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jepp, der ser vi forskjellen på menn og kvinner. En mann ville laget et helsikes rabalder, og deretter trukket seg.

Valla benekter, griner, gir ullne unnskyldninger, lyver og blir sittende.

Litt til.

• Svar 91
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• favn

6

• nick

4

• musikeren

3

• snø

3

Mest aktive i denne tråden

Gjest Persille
Skrevet

Mobbing er vel uakseptabelt uansett. Er det ikke?

Jeg føler at jeg blir mobbet av deg og vil ha enn unnskyldning.

Det er hva jeg føler som betyr noe. At du mener det er feil, spiller ingen rolle. Jeg behøver ikke å bevise noe. Du skal si unnskyld for at du har mobbet meg.

Ellers burde du bli utestengt i fra DOL;)

Bra poeng :)

Skrevet

Det er ingen tvil om at Valla hånderte saken veldig veldig dumt.

Hun fikk sjokk. Det aller verste en lo-leder kan utsettes for er anklaging for mobbing. Det eneste hun tenkte på var å tilbakevise det. Dessverre så ble det veldig feil, men tross alt menneskelig når man ser på sakens alvor.

Det er alltid synd på mobberen.

Hun ble sikkert tvunget til å spise fisk fire ganger i uka da hun var barn.

*hulk*

Gjest ChiengMai
Skrevet

Det er hva jeg føler som betyr noe. At du mener det er feil, spiller ingen rolle. Jeg behøver ikke å bevise noe. Du skal si unnskyld for at du har mobbet meg.

Vet du hva, jeg tror bare disse oppgulpene dine ødelegger for deg i denne tråden, men vel bekomme. I følge deg skal jeg ikke si unnskyld, for jeg føler ikke at jeg har mobbet deg. :-P

Sitat fra LO sine sider om mobbeofre:

"Mobbing er en subjektiv opplevelse, og det er klart at forhold som helsetilstand, livserfaring, livssituasjon og personlighet spiller inn på hva en person oppfatter som mobbing og hvordan han eller hun mestrer situasjonen. Dette er spesielt i de tilfellene mobbingen er indirekte og ikke så godt synlig."

Skrevet

"Ledelsen i LO har full tillit til Valla, men det spørs om grasrota er på samme linje"

Fordi grasrota leser hva som står i media og ikke vet hva som egentlig har skjedd.

Det er ikke slikt som skal avgjøre et menneskes skjebne.

Først hvis en gransning viser at Yssen har rett skal Valla sparkes.

Men Yssen vil ikke la folk få finne ut om hun snakker sant eller ikke. Hun vil jo ikke gå til til sak.

Det er derfor Lo nå er nødt til å sette i gang en gransning.

En granskning er den beste metoden å begrave en sak på. Alle må holde kjeften mens saken granskes, trekk granskningen ut i tid, folk glemmer, og deretter kommer man med en konklusjon som gir _litt_ skyld, men ikke nok til å sette heksa på gata.

En granskning er det samme som når politikere setter ned et utvalg for å se på saken.

Alle sovner.

Skrevet

"Yssen virker troverdig i motsetning til Valla, hun ville ikke gått ut i offentligheten med dette om det ikke var sant."

Det er ikke hvilket inntrykk media greier å plante inn i folks hoder som skal bestemme hvem som er mest troverdig.

Det er det en rettsinnstans som skal gjøre.

Det tør ikke Yssen.

Når det er sagt har Valla håndert saken dårlig i den første sjokkfasen hun var i. Det er alle enige i og det er hun smertelig klar over selv også nå.

Siden har det vært tyst fra ledelsen og så blir -det- feil også, fordi grasrota da trekker den konklusjonen at Valla ikke har noen støtte.

Men hva kan de egentlig si for noe, uten å bryte taushetsplikten sin?

Gå til sak mot LO???? You've got to be fucking kidding me!

Hvem har musklene?

Hun tok den veien som var farbar.

Gjest LO organisert
Skrevet

Jeg hadde nesten ønsket at du kunne blitt mobbet på arbeidsplassen engang, slik at du hadde fått kjent hvordan det funket på psyken din.

Det er iallfall tydlig at du aldri har vært i en tilsvarende situasjon, men mange har, og akkurat i dette øyeblikk ler de av deg og andre som benekter at mobbing på arbeidsplassen finnes.

Dere er fuckings blind. Og det er slike folk vi ikke ønsker å ha som tillitsvalgte på arbeisplassene.

Skrevet

Jeg hadde nesten ønsket at du kunne blitt mobbet på arbeidsplassen engang, slik at du hadde fått kjent hvordan det funket på psyken din.

Det er iallfall tydlig at du aldri har vært i en tilsvarende situasjon, men mange har, og akkurat i dette øyeblikk ler de av deg og andre som benekter at mobbing på arbeidsplassen finnes.

Dere er fuckings blind. Og det er slike folk vi ikke ønsker å ha som tillitsvalgte på arbeisplassene.

Men kjære deg. Du vet da ingenting om hva jeg har opplevd tidligere!

Jeg støtter ingen som mobber. Du har misforstått grundig.

Jeg sier bare at Yssen burde ha gått til sak.

Dette er en alt for alvorlig sak, til at media skal få råde og avgjøre hvem som har rett og galt.

Derfor er jeg glad for at Valla ikke blir sparket nå, før en eventuell gransning sier at det er grunn for det.

Skrevet

Vet du hva, jeg tror bare disse oppgulpene dine ødelegger for deg i denne tråden, men vel bekomme. I følge deg skal jeg ikke si unnskyld, for jeg føler ikke at jeg har mobbet deg. :-P

"Mobbing er en subjektiv opplevelse, og det er klart at forhold som helsetilstand, livserfaring, livssituasjon og personlighet spiller inn på hva en person oppfatter som mobbing og hvordan han eller hun mestrer situasjonen. Dette er spesielt i de tilfellene mobbingen er indirekte og ikke så godt synlig."

Men da går man ikke til VG. Ingen skal fortelle meg at ikke Yssen har hatt et motiv med dette.

Hvis Yssen`s motiv var å hjelpe andre som blir mobbet, kan hennes utspill virke stikk motsatt nå. Som flere har påpeket kan dette bare føre til andre sjefer, følger et eksempel.

Hvis hun derimot har gått til sak og vunnet denne saken, hadde hun hjulpet andre som blir mobbet.

Slik som Yssen har gått frem nå, tviler jeg sterkt på hennes motiver.

Og jeg undrer meg på hvem som egentlig er psykopaten her.

Skrevet

Skrevet

Det jeg vil frem til er at den unnskyldningen Valla kom med var helt grei.

Man sier ikke: -Unnskyld at jeg har mobbet deg, hvis man ikke har det, uansett hva den andre føler.

Man kan ta følelsene til den andre på alvor ja og si unnskyld på den måten Valla gjorde.

Skrevet

Men kjære deg. Du vet da ingenting om hva jeg har opplevd tidligere!

Jeg støtter ingen som mobber. Du har misforstått grundig.

Jeg sier bare at Yssen burde ha gått til sak.

Dette er en alt for alvorlig sak, til at media skal få råde og avgjøre hvem som har rett og galt.

Derfor er jeg glad for at Valla ikke blir sparket nå, før en eventuell gransning sier at det er grunn for det.

Nei nei nei, du sier ikke_bare_at Yssen burde gått til sak. De fleste av innleggene dine er en eneste lang hyllest til Valla som leder.

Du er like lite nyansert som 'oss Valla-mobbere', med unntak av du er blant de få her inne som 'mobber' den andre veien.

Skrevet

Nei nei nei, du sier ikke_bare_at Yssen burde gått til sak. De fleste av innleggene dine er en eneste lang hyllest til Valla som leder.

Du er like lite nyansert som 'oss Valla-mobbere', med unntak av du er blant de få her inne som 'mobber' den andre veien.

Kanskje blir jeg overivrig etter å skape litt balanse i alle hatinnleggene mot henne.

Men faktum er at jeg synes dama har vært flink ja, med uttak av siste dagers håndteringer.

Unnskyldningen synes jeg riktignok var helt grei.

Skrevet

Eh, mener du at Balla ikke har noe å si unnskyld for?

Skrevet

Skjønner at du prøver å få fram et poeng her, men du er så langt ute på jordet at det bare blir dumt.

Det er litt mer enn påstander når flere høyt respekterte og seriøse personer står fram og sier det samme.

Og jeg synes det er passende straff og staff nok at det kommer fram og spres hvordan Balla faktisk har oppført seg.

Skrevet

Eh, mener du at Balla ikke har noe å si unnskyld for?

Hvis du mener du er saklig når du kaller en person balla og hvis du tror jeg gidder å svare på slikt noe, tar du feil.

Jeg skjønner at du er sint for et eller annet, men du får ihvertfall forsøke å forfatte et litt mer saklig innlegg, så skal jeg gjerne svare.

Skrevet

Skjønner at du prøver å få fram et poeng her, men du er så langt ute på jordet at det bare blir dumt.

Det er litt mer enn påstander når flere høyt respekterte og seriøse personer står fram og sier det samme.

Og jeg synes det er passende straff og staff nok at det kommer fram og spres hvordan Balla faktisk har oppført seg.

Jeg synes det er viktigere hva de som jobber sammen med henne i dag synes. Ikke hva et par stykker som jobbet med henne for 10 år synes.

Skrevet

Hvis du mener du er saklig når du kaller en person balla og hvis du tror jeg gidder å svare på slikt noe, tar du feil.

Jeg skjønner at du er sint for et eller annet, men du får ihvertfall forsøke å forfatte et litt mer saklig innlegg, så skal jeg gjerne svare.

Sint? Og jeg synes igrunn jeg la meg omtrent på ditt eget saklighetsnivå. Men det er klart, når en ikke har noe å svare med så er det alltid lurt å angripe motdebattantens saklighetsnivå.

Skrevet

Sint? Og jeg synes igrunn jeg la meg omtrent på ditt eget saklighetsnivå. Men det er klart, når en ikke har noe å svare med så er det alltid lurt å angripe motdebattantens saklighetsnivå.

Når du kaller Valla for Balla, så sier du egentlig bare at kvinner ikke skal være sjefer.

Skrevet

"Jeg begriper ikke at hun kan bli sittende"

Fordi Lo jobber for rettferdighet. Antagelig derfor.

"og jeg begriper ikke hvordan LO med hevet hode skal kunne forsvare sine medlemmer på en god måte, når disse går ut og føler seg mobbet av arbeidsgiver"

Det er jo nettopp derfor de vil ha en gransning av den saken spesielt. Først da går det an å ta en avgjørelse på om Valla skal sparkes.

Man kan ikke sparke folk på bakrunn av et menneske uttalser så lenge hun ikke vil gå til sak. Hvem som helst, kan si hva som helst.Det skal ikke være avgjørende.

Og man kan heller sparke folk vekk fra sin nåværende jobb, fordi det var noen som ikke likte vedkommende i en annen jobb for 10 år siden.Det er ikke slik det skal fungere.

Neida, jeg er helt enig i at man ikke kan sparke noen fordi de er beskylt for mobbing, eller fordi noen sluttet for 10 år siden, fordi man ikke likte lederstilen deres.

Men så har jeg aldri påstått det heller. Jeg begriper ikke hvordan Valla kan bli sittende når hun takler slike kriser på den måten hun har gjort. Med å føre personalsaker i media, og med direkte løgn. Dette handler for meg ikke om hva Valla skal ha gjort mot sine ansatte - det må selvfølgelig granskes. Men det handler om hvor elendig hun har talket det som har kommet fram, og hvor vidt LO kan fortsette å forsvare sine medlemmer i tilsvarende saker, med Valla bak roret.

Vi diskuterer helt forskjellige saker. Jeg er helt enig i at man ikke kan sparke Valle på bakgrunn av Yssen-saken, og at denne må granskes. Forhåpentligvis av noen andre enn Valla.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...