Gå til innhold

Valla blir sittende

Anbefalte innlegg

Gjest Underskrift
Skrevet

Ja, ja....

Jeg leste tråden i går, og må si at jeg er helt motsatt i mine meninger enn deg her.

Det Valla ikke kan komme seg bort fra, er MÅTEN hun og LO, taklet situasjoonen etter at Yssen gikk til media.

Valla gikk steinhard ut, og tapte, bringte opp ting som overhode ikke en arbeidsgiver har lov til og drøfte utad, ei heller i media. Og hadde hun valgt og ta en annen venning hadde over hode dette ikke i dag fremdeles verdt noen sak.

For Valla, tror jeg at hun har fått denne drapstruselen, faktisk kan virke slik at hun "redder situasjonen sin", tillitten til folket. For nå får vi selvsagt sympati for dama.

Og det er ikke sånn at fordi NOEN deriblant meg, ikke er pro Valla, at vi er ansvarlige for at EN PSYK har sendt drapstrusler til henne via aftenposten og LO.

Bare noen tanker fra

• Svar 91
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• favn

6

• nick

4

• musikeren

3

• snø

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Håndteringen var for impulsiv og dum. Det er jeg enig i.

Kan LO ha en leder som takler kriser impulsivt og dumt..? Nei mener jeg. Man behandler ikke personalsaker i media, og det burde Valla vite. Man behandler heller ikke folk som føler seg mobbet på en slik måte, og det burde også en leder av LO vite. Hvordan i all verdens dager skal LO kunne forsvare sine medlemmer, når de sier seg mobbet, når de behandler egne ansatte ved å kjøre saken i media?

Hvis alle arbeidsgivere skal reagere på mobbeanklager på den måten Valla gjorde, blir det jammen ikke lett å være mobbet i arbeidslivet framover! Man bør bare lide i stillhet og gå i stillhet, om man ikke vil ha hver eneste medarbeidersamtale og annet man har sagt og gjort smurt ut i media...

Valla har vist ekstremt dårlige lederegenskaper i krise, enkelt og greit.

Gjest Underskrift
Skrevet

Glemte og nevne at jeg lurer på hvordan, DU ser sannheten igjennom media, mens alle vi andre er blåøyde og naive og ikke ser at Valla er rettferdigheten selv.

Har du noe innside??? I så fall om du har tilknyttning til LO utover at du er en evnt. medlem, har du vel neppe lov til og lekke ut til media, vil jeg tro, og alle vet jo at media er her og sjekker i ny og ne, ikke sant.

Jeg skjønner at du i utgangspunktet vil diskutere Yssen saken, men alle vi andre er mest opptatt av håndteringen av Yssen saken, og det er jo der, i alle fall jeg mener, at Valla ikke kan bli sittende.

Vennlig hilsen

Skrevet

Ingen betviler at Valla har svin på skogen og at hun, blant mange ting, sikkert også er et råskinn som sjef.

Men den prosessen vi er vitne til nå, er temmelig unik i norsk mediehistorie. Alle medier framstiller Valla som personifisert helvete, og gir Yssen motsatt fortegn (feks i Magasinet nå på lørdag).

Det er svært rått. Og denne versjonen holder bare ikke mål.

I dag er det slik at den som behersker mediet, også har makt og rett på sin side. Valla er ei gedigen mediekløne, Yssen har fått alle go'kortene.

Hva med den eksklusive taletiden Valla fikk på Først og sist, da?

Helt kneblet har hun ikke akkurat vært. Problemet er vel snarere at mediene fremstår som mikrofonstativer for hver sine aktører som begge har agendaer som krever langt mer kildekritiske spørsmål.

Skrevet

Kanskje blir jeg overivrig etter å skape litt balanse i alle hatinnleggene mot henne.

Men faktum er at jeg synes dama har vært flink ja, med uttak av siste dagers håndteringer.

Unnskyldningen synes jeg riktignok var helt grei.

Var løgnene "greie" også?

Skrevet

Glemte og nevne at jeg lurer på hvordan, DU ser sannheten igjennom media, mens alle vi andre er blåøyde og naive og ikke ser at Valla er rettferdigheten selv.

Har du noe innside??? I så fall om du har tilknyttning til LO utover at du er en evnt. medlem, har du vel neppe lov til og lekke ut til media, vil jeg tro, og alle vet jo at media er her og sjekker i ny og ne, ikke sant.

Jeg skjønner at du i utgangspunktet vil diskutere Yssen saken, men alle vi andre er mest opptatt av håndteringen av Yssen saken, og det er jo der, i alle fall jeg mener, at Valla ikke kan bli sittende.

Vennlig hilsen

Selvsagt sitter jeg ikke med sannheten. Da har jeg gitt et feil inntrykk i så fall.

Det jeg har forsøkt å si hele tiden er at media har plantet et inntrykk av i det norske folk om hva som er sannheten, og sannheten er det ingen som vet ennå.

Derfor synes jeg det hadde vært mest riktig av Yssen å gå til sak. Når hun ikke vil det, synes jeg det er riktig å gjøre det som nå blir gjort og granske hele saken.

Jeg skjønner ikke hvorfor du tror at jeg sitter med innside informasjon bare fordi jeg ikke umiddelbart henger meg på hatbølgen.

Skrevet

Var løgnene "greie" også?

Absolutt ikke, hvis det var en bevisst løgn,men det vet vi jo heller ikke.

Gjest Underskrift
Skrevet

Selvsagt sitter jeg ikke med sannheten. Da har jeg gitt et feil inntrykk i så fall.

Det jeg har forsøkt å si hele tiden er at media har plantet et inntrykk av i det norske folk om hva som er sannheten, og sannheten er det ingen som vet ennå.

Derfor synes jeg det hadde vært mest riktig av Yssen å gå til sak. Når hun ikke vil det, synes jeg det er riktig å gjøre det som nå blir gjort og granske hele saken.

Jeg skjønner ikke hvorfor du tror at jeg sitter med innside informasjon bare fordi jeg ikke umiddelbart henger meg på hatbølgen.

Sånn jeg har lest tråden her, er vel du den som har slengt mest med leppa andre veien.

Greit at det sikkert er for og få frem poenger, men det er nå du som slenger mest dritt her da.

Så den ene veien er greit, men ikke den andre?

Jeg har aldri vært pro Valla, men det er hennes troverdighet jeg ikke liker. Og liker i og for seg ikke at di tror at alle som er medlem av LO stemmer arbeidepartiet.

Det inntrykket jeg har av Valla, er Valla dessverre selv skyld i, for jeg hører nemlig hva hun sier når hun snakker.

Og en leder som ikke kan handle under press, er ikke en god leder i mine øyne.

Vennlig hilsen

Skrevet

Sånn jeg har lest tråden her, er vel du den som har slengt mest med leppa andre veien.

Greit at det sikkert er for og få frem poenger, men det er nå du som slenger mest dritt her da.

Så den ene veien er greit, men ikke den andre?

Jeg har aldri vært pro Valla, men det er hennes troverdighet jeg ikke liker. Og liker i og for seg ikke at di tror at alle som er medlem av LO stemmer arbeidepartiet.

Det inntrykket jeg har av Valla, er Valla dessverre selv skyld i, for jeg hører nemlig hva hun sier når hun snakker.

Og en leder som ikke kan handle under press, er ikke en god leder i mine øyne.

Vennlig hilsen

Det er ganske skremmende å lese nedover tråden hvor mye hat det finnes i mennesker etter Yssen valgte å gå med sin personalsak til VG.

Jeg hater ikke Yssen fordi om jeg synes hun valgte en drepende måte å gjøre det på, men jeg undrer meg vedlig på hva som var motivet hennes.

Hun hadde et halvt år på seg til å svare på hendvendelser fra Lo.

Hun klaget over at jobben var kjedelig. Hun likte ikke papirarbeid og var ingen byråkrat, sa hun.

Da fikk hun lagt frem flere alternativ, men valgte heller VG.

Dette har stått i avisene og det har sikkert du lest også.

Skrevet

Absolutt ikke, hvis det var en bevisst løgn,men det vet vi jo heller ikke.

At det "brevet" hun viste til, viste seg å være noe helt annet enn hva hun forsøkte å få det til å fremstå som, var selvfølgelig en bevisst løgn.

Hvis ikke er hun jo "bevisstløs" - vilket jeg tviler mer på.....

Gjest Underskrift
Skrevet

Det er ganske skremmende å lese nedover tråden hvor mye hat det finnes i mennesker etter Yssen valgte å gå med sin personalsak til VG.

Jeg hater ikke Yssen fordi om jeg synes hun valgte en drepende måte å gjøre det på, men jeg undrer meg vedlig på hva som var motivet hennes.

Hun hadde et halvt år på seg til å svare på hendvendelser fra Lo.

Hun klaget over at jobben var kjedelig. Hun likte ikke papirarbeid og var ingen byråkrat, sa hun.

Da fikk hun lagt frem flere alternativ, men valgte heller VG.

Dette har stått i avisene og det har sikkert du lest også.

Jeg har ikke tenkt til og diskutere dette vider, men konkluderer bare at jeg har overhode ikke noe hat for noen, men meninger.

Valla har gjort for mange grove feil, og di er mer beviselig enn hennes håndfaste bevis, ja jeg sikter til hennes brev som kun hun kan lese;o)

Vennlig hilsen

Gjest ChiengMai
Skrevet

"Det jeg har forsøkt å si hele tiden er at media har plantet et inntrykk av i det norske folk om hva som er sannheten, og sannheten er det ingen som vet ennå."

Nå tror jeg du ikke er villig til å se at kritikken her kommer fra de tingene man med selvsyn har sett Valla prestere på TV, samt kritikk av sitater fra medarbeidersamtaler med Yssen som ho sendte til media for å vise at Yssen framla saken feil. Og dette begredelige _beviset_ som viste seg å være noe helt annet enn det Valla prøvde å fremstille det som på en pressekonferanse. Disse tingene er absolutt _ikke_ mediaskapt, alle og enhver som har fulgt med litt har _sett_ Valla fremstå som en angripende og dårlig leder i en sak ho absolutt har hatt mulighet til å takle annerledes. Dette er beviselige fakta, og det er dette Valla får pes for nå.

Som arbeidsgiver er det visse ting man ikke kan tillate seg, og Valla har vel begått omtrent alle blemmene man kan forestille seg mulig uten å akkurat fremstå som noen angrende synder i sine beklagelser. Valla er ikke en hvilken som helst sjef, ho er leder av LO og burde skjønt før ho åpna kjeften første gangen at hennes måte å gjøre dette på ikke var riktig.

Så kom ikke her med det tullet om at det hele er mediaskapt. En ting er i alle fall sikkert, hverken skrivene til Valla eller hvordan ho har fremstått på pressekonferansene er så definitivt Valla-skapt.

Det våset om "alt hatet i disse trådene" kan du også med fordel legge av deg. At man kritiserer Valla og hennes håndtering av dette har ikke noe med hat å gjøre, da vet du lite om hva ordet betyr.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...