Gå til innhold

Virusvarsel

Anbefalte innlegg

Skrevet

Stress! Jeg har Norton antivirus og den flasher advarsler hele tida om trojaner nå.

Passordet (som jeg aldri har brukt, bare ved installering)kan jeg ikke finne igjen, og Norton ber om passord som den ellers ikke pleier ved vanlig oppdatering.

Når jeg så nullstiller passordet på kontrollpanelet, og finner på et nytt, slår av maskinen og prøver igjen, så funker det stadig ikke: Norton vil ikke la meg gå inn og oppdatere virusdefinisjon. Bare flasher advarsler.

Noen som vet hvor farlig denne trojaneren som er ute i dag, er? Han som hjelper meg med data, sier pr. mobil med mye bakgrunnstøy at "det er ikke så farlig".

Burde jeg slå av og vente på hjelp i morgen?

Skrevet

Tror det er noe feil fra Norton sin side. Det samme skjer her også.

Men jeg fornya mitt norton-abb nå, og fikk dermed ny abb-kode.

Abb-kode er avhengig av hva slags Norton du har. Jeg har NIS 2005, og hos meg var det en kode på 11 siffer. Det vil si, de 2 første var bokstaver.

Se mer her: http://tinyurl.com/32yke8

Her kan du lese om det viruset (min) norton maser om: Trojan.Peacomm http://tinyurl.com/2qwc53

Skrevet

Tror det er noe feil fra Norton sin side. Det samme skjer her også.

Men jeg fornya mitt norton-abb nå, og fikk dermed ny abb-kode.

Abb-kode er avhengig av hva slags Norton du har. Jeg har NIS 2005, og hos meg var det en kode på 11 siffer. Det vil si, de 2 første var bokstaver.

Se mer her: http://tinyurl.com/32yke8

Her kan du lese om det viruset (min) norton maser om: Trojan.Peacomm http://tinyurl.com/2qwc53

Hos meg flasher det også som bare det, men jeg får ikke opp spørsmål om noen kode noe sted.

Ble det i orden hos deg etter at du fikk ny kode?

Gjest NurseNovel
Skrevet

Hos meg flasher det også som bare det, men jeg får ikke opp spørsmål om noen kode noe sted.

Flasher her også.... Ikke spørsmål om kode fra Norton. Bare blinking.

Skrevet

Flasher her også.... Ikke spørsmål om kode fra Norton. Bare blinking.

Takk for innspill. Jeg lurer på om det er Norton som har rotet seg bort på en eller annen måte, for alle sidene deres på nettet ( i alle fall når jeg har prøvd meg der) har vært ute av spill.

Æsj. Takk for hjelp i alle fall (og i siderommet sitter mannen min og har Mac og ler av meg).

:(

Gjest heffalumpen
Skrevet

Takk for innspill. Jeg lurer på om det er Norton som har rotet seg bort på en eller annen måte, for alle sidene deres på nettet ( i alle fall når jeg har prøvd meg der) har vært ute av spill.

Æsj. Takk for hjelp i alle fall (og i siderommet sitter mannen min og har Mac og ler av meg).

Har hatt samme prob. hele ettermidagen, irriterende! Men jeg får opp sidene deres, da. Prøvde å slå av internet security, men det ville den ikke, nei!

Skrevet

Kanskje jeg måtte inn med kode ettersom jeg fornya mitt abb?

Vel, blinker gjør det åkke som.

Det går seg nok til etterhvert. :-)

Gjest Jente31
Skrevet

Har det samme problemet her også.. det blir vel en årnings etter hvert:)

Skrevet

Har stressa med samme greie hele kvelden, tilslutt ringte jeg en sånn ekspertfyr til 26,-/min. Han sa at norton har sendt ut en advarsel om en trojaner, men at de ikke har lagt ut en oppdatering som kan stoppe den. Han fyren mente det ville ta noen dager. Og imellomtiden ba han meg være veldig forsiktig med hva jeg åpnet av sider og sånn. Altså, trojaneren er ikke ennå inne på maskinene.

Skrevet

Takk for det. Nå fikk i hvert fall jeg ryddet opp i min pc. Tre forskjellige virusprogram og fant en annen trojaner :o)

Gjest heffalumpen
Skrevet

nå har'n roa seg. men må visst installere pånytt for å få aktivert "inntrengningsoppdagelse"

Hvor hadde jeg DET passordet da? *sukk*

Skrevet

I dag blinker den ikke lenger ;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...