Gå til innhold

er en IQ på..

Anbefalte innlegg

Skrevet

IQ-tester du finner på nettet og rundtomkringfallera er svada fra ende til annen.

Men ja, en iq på 126 er en god del over snittet. Sånn om den skulle vært reell.

Skrevet

Det er bra om det er en solid og seriøs test.

Men prøv å ta mange forsjellige iq-tester på nett, og du vil se at resultatene kan bli vidt forskjellige. Noen tester er barnslig lette. Mensas test på nettet er sånn midt på treet, ikke av de vanskeligste.

Gjest milliee
Skrevet

ja det er over gjennomsnittet, men jeg fikk selv en IQ på 126 på nettet, men på en annen test fikk jeg på 81 eller noe ;-)

Skrevet

Jeg vet ikke helt jeg.

Min 15-åring tok en engelsk test og fikk 129 poeng.

liten pike, 22
Skrevet

Du kan ikke stole på testene du finner på nettet, du må møte opp på en "profesjonell" IQ-test for å få vite hva din IQ ligger på. Mensa har en test med 36 oppgaver, som du kan melde deg på på mensa.no. Den er nokså korrekt, ville jeg tro.

En annen ting når det gjelder IQ-tester er standard-avvik. Mensas test har et standardavvik på 15, og da er en IQ på 126 bra. Men mange tester på nettet bl.a. bruker f.eks. standardavvik 30, noe som gjør det "lett" å ende opp med en IQ på 126.

Men stemmer dette, burde du være stolt av deg selv. 126 er bra :) (For å skryte litt fikk jeg selv 34/36 riktige på Mensatesten jeg tok, noe som tilsvarer en IQ på 128 :P)

Skrevet

Tester på nettet er svada som de andre her sier, de er alt for lette og taes ikke under kontrollerte forhold.

Ikke noe problem å oppnå en iq på 160 når en tar slike tester.

Skrevet

Tester på nettet er svada som de andre her sier, de er alt for lette og taes ikke under kontrollerte forhold.

Ikke noe problem å oppnå en iq på 160 når en tar slike tester.

Eller 50....

Skrevet

Ja, 126 er bra. 100 er gjennomsnittet og mellom 85 og 115 er normalen. 67 % (eller noe sånt) ligger i normalen. For å komme inn i Mensa må man ha ca. 132 tror jeg? Det er bare 2 % av befolkningen som ligger over Mensas grense.

Skrevet

Ja, 126 er bra. 100 er gjennomsnittet og mellom 85 og 115 er normalen. 67 % (eller noe sånt) ligger i normalen. For å komme inn i Mensa må man ha ca. 132 tror jeg? Det er bare 2 % av befolkningen som ligger over Mensas grense.

Jeg trodde man måtte ha rundt 150 eller noe for å komme inn i Mensa jeg?

Og til trådstarter; 126 er bra det men hvis det er en IQ som h*n fant på nett så er det bare å glemme det tallet. De fleste IQ testene på nettet er fullstendige useriøse.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...