Gå til innhold

FOR en flott mandag

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har feiret storesøster sin bursdag i dag. Vi har storkost oss. Og nå som hun er i seng. så har jeg jammen meg hele sesong 2 av House å se på gitt. FOR en herlig mandag. :-)

Skrevet

Det er helt feil. For en helt jævlig mandag!!!!

Håper tirsdagen din blir bedre :)

Kalinixta kai oneira glyka!

Skrevet

Håper tirsdagen din blir bedre :)

Kalinixta kai oneira glyka!

S'euxaristo poly.. episis! Kalinyxta, oneira glyka.. ego den mporo na koimitho, alla prepi na prospathiso giati avrio doulevo apo 3:-) *agkalia* giati den koimasai?

Skrevet

S'euxaristo poly.. episis! Kalinyxta, oneira glyka.. ego den mporo na koimitho, alla prepi na prospathiso giati avrio doulevo apo 3:-) *agkalia* giati den koimasai?

Katalava...

Den xero! :) Apokoimiemai tora.

*agkalia*

Skrevet

Hvordan tror du forresten folk (her i landet) hadde reagert om vi valgte navnet Jakovos? hihi

Tro'kke vi gjør det, men lille Jakovos på tessera misi i To Liotrivi taverna sjarmerte meg jo i senk, og får meg til å få litt lyst til å bruke det navnet da :)

Skrevet

Katalava...

Den xero! :) Apokoimiemai tora.

*agkalia*

Kane san t'asteria :-) geia geia!

Skrevet

Og akkurat når jeg var stolt av å forstå hva du skrev, så kommer du med noe mer som jeg ikke skjønner... :(

xexe

Skrevet

Og akkurat når jeg var stolt av å forstå hva du skrev, så kommer du med noe mer som jeg ikke skjønner... :(

xexe

"Make as star?"

Skrevet

"Make as star" (eller starfish)???

Skrevet

Gjør som stjernene :-)

Jaja, litt grammatikalsk bom, jeg kom faktisk på at den t-en burde vært med der... hihi

Men som hvilke stjerner, Paris & co? ;-)

Skrevet

Jaja, litt grammatikalsk bom, jeg kom faktisk på at den t-en burde vært med der... hihi

San emena vre! *blink* ;p Po po po, imoun ekso tora kai kanei poly krio edo! Ki ekei? Panagia mou, pou eimai kourasmeni simera, den thelo na doulevo :-( Pes mou, eisai kala, kai to paidaki? Se skeftomai kai elpizo oti pernas kala ekei. Ego eimai mia xara, ta idia kai tipota nea edo. ZzzZZzz.. afou, nomizo tha koimitho gia dyo ores giati ponao ligo sta matia mou. *poff*

Skrevet

Ser du har lært deg litt gresk... Naturmetoden? Eller har du noen kurs å anbefale?

Skrevet

Ser du har lært deg litt gresk... Naturmetoden? Eller har du noen kurs å anbefale?

Kombinasjon av naturmetoden og noen nettsider og ordbøker som er til hjelp :)

Men midtvinters når det ikke engang er planer om en ny reise, da er det tungt å motivere seg for å lære mer nytt, er nesten bare Moraki som skriver noe på gresk til meg, samt et par på Chios jeg tekster litt med :)

Skrevet

Kombinasjon av naturmetoden og noen nettsider og ordbøker som er til hjelp :)

Men midtvinters når det ikke engang er planer om en ny reise, da er det tungt å motivere seg for å lære mer nytt, er nesten bare Moraki som skriver noe på gresk til meg, samt et par på Chios jeg tekster litt med :)

Har egentlig veldig lyst til å ha lært meg litt...men orker ikke helt å begynne :)

Hadde vært hyggelig å kunne kommunisere/forstå litt i alle fall....

På den annen side, hvis jeg skjønner hva de sier, så kanskje jeg får høre ting jeg helst ikke vil? ("teite turister" etc.)

Skrevet

Har egentlig veldig lyst til å ha lært meg litt...men orker ikke helt å begynne :)

På den annen side, hvis jeg skjønner hva de sier, så kanskje jeg får høre ting jeg helst ikke vil? ("teite turister" etc.)

Åja, det kan du regne med. Hvis du vil lære noen stygge gloser å kaste tilbake, kan du rådføre deg med meg! :-)

Skrevet

Hehe, litt får man kanskje med seg ja.

Men ærlig talt, så snakker de ofte så fort og mye når det snakkes rundt meg og det ikke er ment at jeg skal forstå. Det er bare når det snakkes sakte, og med et enklere ordforråd at jeg til en viss grad kan prate med folk. Har lært meg altfor lite, dessverre.

Har et par fine CD-rom som jeg glemte å nevne, Talk Now! og World Talk (nybegynner og litt viderekommende), som kan være greie å starte med.

Men de nettsidene jeg nevnte er også fine, flere av dem har lydfiler, slik at man har en sjans å lære seg å si noen fraser (umulig uten å høre språket). BBC har bl.a. en side, en kypriotisk-gresk side noe annet, travlang.com ennå noe annet, og kanskje flere jeg ikke kommer på i farten.

Si ifra om du vil ha mer konkrete linker :)

Skrevet

Åja, det kan du regne med. Hvis du vil lære noen stygge gloser å kaste tilbake, kan du rådføre deg med meg! :-)

;-)

Nei, det lønner seg muligens ikke å si noe stygt tilbake...

En fyr vi kjenner hadde lært seg litt gresk, og prøvde - etter et par ukers ferie - å bestille på gresk. Kafe-eieren hadde tydeligvis fått nok gjennom flere uker - og det var på slutten av sesongen - så hun satte opp pekefingeren mot ham og sa: Not in greek! English!!

Skrevet

Hehe, litt får man kanskje med seg ja.

Men ærlig talt, så snakker de ofte så fort og mye når det snakkes rundt meg og det ikke er ment at jeg skal forstå. Det er bare når det snakkes sakte, og med et enklere ordforråd at jeg til en viss grad kan prate med folk. Har lært meg altfor lite, dessverre.

Har et par fine CD-rom som jeg glemte å nevne, Talk Now! og World Talk (nybegynner og litt viderekommende), som kan være greie å starte med.

Men de nettsidene jeg nevnte er også fine, flere av dem har lydfiler, slik at man har en sjans å lære seg å si noen fraser (umulig uten å høre språket). BBC har bl.a. en side, en kypriotisk-gresk side noe annet, travlang.com ennå noe annet, og kanskje flere jeg ikke kommer på i farten.

Si ifra om du vil ha mer konkrete linker :)

Takk :) Skal huske på det - hvis jeg får tid en gang...for øyeblikket tror jeg det får holde med drømmen... Har kikket på en del CDROM kurs etc., men ikke kjøpt ennå...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...