Gå til innhold

FOR en flott mandag

Anbefalte innlegg

Skrevet

;-)

Nei, det lønner seg muligens ikke å si noe stygt tilbake...

En fyr vi kjenner hadde lært seg litt gresk, og prøvde - etter et par ukers ferie - å bestille på gresk. Kafe-eieren hadde tydeligvis fått nok gjennom flere uker - og det var på slutten av sesongen - så hun satte opp pekefingeren mot ham og sa: Not in greek! English!!

Hehe, var kanskje ikke lett å skjønne hva han sa eller? :P

Skrevet

Hehe, var kanskje ikke lett å skjønne hva han sa eller? :P

Tydeligvis ikke ;-) Hun så veldig streng ut, viftet med pekefingeren - og vi andre hadde det morsomt.

Han som trodde han var så flink ble litt flat :)

Skrevet

;-)

Nei, det lønner seg muligens ikke å si noe stygt tilbake...

En fyr vi kjenner hadde lært seg litt gresk, og prøvde - etter et par ukers ferie - å bestille på gresk. Kafe-eieren hadde tydeligvis fått nok gjennom flere uker - og det var på slutten av sesongen - så hun satte opp pekefingeren mot ham og sa: Not in greek! English!!

DET har jeg heldigvis ikke opplevd! :)

Men noen ganger det motsatte, som nå i sommer da jeg snakket litt gresk med en kafe-ansatt, en dame fra Chios men som utenom sommersesongen er bosatt i USA. Hun skrøt veldig av gresken min. Ikke at ordforrådet mitt er så enormt, men av uttalen, og at jeg faktisk gjør noe for å lære språket.

Også i andre sammenhenger har jeg ofte erfart at folk setter pris på at man prøver, og har bl.a. fått med litt ekstra på kjøpet, eller "bare" opplevd det å få god kontakt med de man treffer på, og dermed noen gode reise-opplevelser :)

Skrevet

San emena vre! *blink* ;p Po po po, imoun ekso tora kai kanei poly krio edo! Ki ekei? Panagia mou, pou eimai kourasmeni simera, den thelo na doulevo :-( Pes mou, eisai kala, kai to paidaki? Se skeftomai kai elpizo oti pernas kala ekei. Ego eimai mia xara, ta idia kai tipota nea edo. ZzzZZzz.. afou, nomizo tha koimitho gia dyo ores giati ponao ligo sta matia mou. *poff*

Signomi, den thymoumai apantw to minima sou. Kanei poly krio edo episis, dekapende bathmos…! Eimai ligo kourasmeni kathimerinos tora, diaforetika entaxi :) Paidaki einai kala, skeftomai kai elpizo!

Doulevo peninda tois ekato (?) tora, apo spiti mou 2 imeras kathe evdomada. Einai kalitera, giati den anayki na taxidevo me autokinito 2 ores auto imeras.

Ta leme!

Skrevet

Signomi, den thymoumai apantw to minima sou. Kanei poly krio edo episis, dekapende bathmos…! Eimai ligo kourasmeni kathimerinos tora, diaforetika entaxi :) Paidaki einai kala, skeftomai kai elpizo!

Doulevo peninda tois ekato (?) tora, apo spiti mou 2 imeras kathe evdomada. Einai kalitera, giati den anayki na taxidevo me autokinito 2 ores auto imeras.

Ta leme!

Afou, h Panagia mazi sas! :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...