Gå til innhold

Når har man krav på sosial hjelp?

Anbefalte innlegg

Gjest Medinaen
Skrevet

Saken er den at sosialkontoret ikke er pliktige til å yte støtte til dem som tar utdanning.

Det jeg fikk som svar 2 mnd før endelig eksamen: Jeg måtte slutte å finne meg en jobb! Hvorfor spurde jeg da, jo fordi vi yter kun støtte til dem som ikke går på skolen.

Det er jo forsåvidt forståelig, studenter støttes økonomisk på andre måter.

Skrevet

Hvordan går det an å bruke så mye strøm?

Jeg bor i Danmark og betaler ca. dobbelt så mye for strømmen som man gjør i Norge, bor i leilighet som er større enn de studentleiligheter og kommer ikke i nærheten av den summen engang.

Leiligheten min er ikke kjempe stor den heller men jeg har regning på rundt 1200kr i måneden (inkl nettleie altså).

Gjest Elextra
Skrevet

Tja... jeg er fulltidsstudent, og alene med to barn, som har minimalt med samvær med faren.

Det er rene feriekolonien sammenlignet med full jobb, og hadde jeg hatt en mann i huset i samme situasjon, ville det overhodet ikke vært noe problem å jobbe litt ved siden av, for oss begge.

Imponerende... kan ikke tenke meg at jeg ville følt det slik.

Skrevet

Hvordan går det an å bruke så mye strøm?

Jeg bor i Danmark og betaler ca. dobbelt så mye for strømmen som man gjør i Norge, bor i leilighet som er større enn de studentleiligheter og kommer ikke i nærheten av den summen engang.

Jeg bor i en liten leilighet med sønnen min. Og strømregningene kommer på over 1000 kroner hver mnd! Jeg har ingen av varmekablerene på, bare en liten ovn om dagen slik at vi ikke fyser i stuen hvertfall. Så vi oppholder oss bare i dette rommt, de 3 andre rommene er iskalde... og så setter jeg på klesvask og oppvaskemaskin når det er behov for det... over 1000 kroner som sagt :( det gode vestlandet...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...