Gå til innhold

Dette var da også et tidspunkt å våkne på ...

Anbefalte innlegg

ShitDiddelyDo
Skrevet

Vel, siden jeg likevel er våken:

Er det lov til å ta med barbersaker i håndbagasjen på fly for tida?

Jaja, jeg vet jeg kan pakke det ned i hovedbagasjen, men jeg tenkte kanskje at de solgte en eller annen reisebarbersakgreie i taxfree, og i så fall gidder jeg ikke ta med det jeg har stående her.

Gjest Pontiac
Skrevet

Riktig god morgen :)

Du har våknet en halvtime før jeg pleier å stå opp hver morgen, og nei, det er ikke så særlig elegant et klokkeslett nei :D

Men vet desverre ikke svaret på spørsmålet ditt. Men finnes det ikke en eller annet internettside som ramser opp slikt man får ha med kanskje?

Gjest milliee
Skrevet

alt som du får kjøpt i tax free kan du ta med på flyet i håndbagasje, da er du allerede gått gjennom sikkerhetskontrollen

ShitDiddelyDo
Skrevet

alt som du får kjøpt i tax free kan du ta med på flyet i håndbagasje, da er du allerede gått gjennom sikkerhetskontrollen

I know.

Men selger de barberhøvler der?

Er jo uansett ingen krise da de også barberer seg i Thailand, men på meg virker det snodig dersom barberblader er greit på fly. I hvert fall når man ser på alt annet som ikke er lovlig.

Likevel mener jeg å erindre at de selger det i taxfreeshoppa, dog har jeg ikke flydd etter innførselen av de nye reglene.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Riktig god morgen :)

Du har våknet en halvtime før jeg pleier å stå opp hver morgen, og nei, det er ikke så særlig elegant et klokkeslett nei :D

Men vet desverre ikke svaret på spørsmålet ditt. Men finnes det ikke en eller annet internettside som ramser opp slikt man får ha med kanskje?

Jeg har sjekka lista, og det står ikke ramsa opp som ulovlig.

Men sett i forhold til alt annet som er ulovlig, virker jo barberblader i overkant.

Det er deilig å våkne tidlig, men jeg la meg nok litt for tidlig i går, for 03.00 er tidligere enn normalt. :)

ShitDiddelyDo
Skrevet

[quote name=Angelica :o)' timestamp='1169531750' post='3489851]

God tur :)

Thanks. :)

Gjest milliee
Skrevet

I know.

Men selger de barberhøvler der?

Er jo uansett ingen krise da de også barberer seg i Thailand, men på meg virker det snodig dersom barberblader er greit på fly. I hvert fall når man ser på alt annet som ikke er lovlig.

Likevel mener jeg å erindre at de selger det i taxfreeshoppa, dog har jeg ikke flydd etter innførselen av de nye reglene.

tok fly i går, synes å erindre at de i tax free solgte barbersaker... gilette turbo

men skal ikke si det 100 % sikkert.

Caloni Makaroni
Skrevet

Barberskummet får du i alle fall neppe med deg. Det går sikkert som flytende.

Forøvrig tror jeg at butikkene innenfor sikkerhetsgreiene er godt utstyrt med alt som folk kan tenkes å få beslaglagt i sikkerhetskontrollen.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Det er forbudt å ta med "barberkniver og -blader, med unntak av barberblad i kassett", ifølge denne siden:

http://tinyurl.com/36uw63

Thanks.

Vil tro "barberblad i kassett" er det samme som vanlige barberblader til f.eks. Mac3 og den slags, ikke sant?

Og det igjen må i så fall bety at det selges i Taxfree.

Skrevet

Aner ikke. Men jeg reiste innenlands med en høvel i håndbagasjen i helga, og det gikk bra.

Når stikker du? :)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Aner ikke. Men jeg reiste innenlands med en høvel i håndbagasjen i helga, og det gikk bra.

Når stikker du? :)

Jeg dreit i hele barbergreia og kjøpte meg et ekstra sett. Legger det i kofferten. :)

jeg drar til torsdag! :D

Skrevet

Jeg dreit i hele barbergreia og kjøpte meg et ekstra sett. Legger det i kofferten. :)

Lucky bastard! Håper du får en fin tur! :)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Lucky bastard! Håper du får en fin tur! :)

Jeg og. :)

Skrevet

Jeg mener ikke å være frekk eller noe, men hvorfor skriver du "til torsdag"? Jeg hadde aldri hørt noen si det før jeg flyttet til Oslo (er opprinnelig nordfra).

For meg høres det mye mer rett ut med "på mandag" enn "til mandag".

Ikke vondt ment, bare nysgjerrig. :-)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Jeg mener ikke å være frekk eller noe, men hvorfor skriver du "til torsdag"? Jeg hadde aldri hørt noen si det før jeg flyttet til Oslo (er opprinnelig nordfra).

For meg høres det mye mer rett ut med "på mandag" enn "til mandag".

Ikke vondt ment, bare nysgjerrig. :-)

Nå ble jeg litt usikker.

Jeg tror jeg bruker "på" om fortid.

F.eks.: Jeg var der på torsdag.

Og: Jeg drar til torsdag.

Men nå ble jeg plutselig veldig usikker.

Skrevet

Nå ble jeg litt usikker.

Jeg tror jeg bruker "på" om fortid.

F.eks.: Jeg var der på torsdag.

Og: Jeg drar til torsdag.

Men nå ble jeg plutselig veldig usikker.

Okei. :-) Jeg sier på uansett. "Vi reiser på torsdag" og "vi reiste på torsdag".

Skrevet

Det har regnet 3 dager i Phuket nå men det er ikke kaldt. Så pass på at du har med noe så det ikke blir våt når du går ut.

Jeg fikk rapport for en halv time siden på msn.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Det har regnet 3 dager i Phuket nå men det er ikke kaldt. Så pass på at du har med noe så det ikke blir våt når du går ut.

Jeg fikk rapport for en halv time siden på msn.

Det lover bra for min del.

Med mindre klimaet der nede er like fucka opp som her, skal man kunne stole på at Phuket har 4 regndager i januar og 3 i februar.

Greit at det regner fra seg før jeg kommer. :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...