Gå til innhold

Genialt av Valla og LO

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kan ikke være mer enig i det du skriver der.

Yssen-saken blir en bagatell i forhold til hvordan Valla har håndtert denne saken når den kom opp.

Hun har null troverdighet igjen, og jeg fatter ikke hvordan noen (inkludert henne selv) kan forsvare at et slikt menneske (med så liten om noen moral) skal kunne fortsette å inneha den makten hun har hatt til nå.

Det positive er at det også svekker Ap's (ikke minst Stoltenbergs) troverdighet, når partiledelsen fremdeles mener det er greit at hun skal fortsatt lede valgkomiteen.

Og at det gjør folk flest enda mer kritisk til den sterke knytningen det er mellom LO og Ap.

Jeg hadde ikke regnet med noen annen mening i fra deg da:)

• Svar 72
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Goliath

12

• ShitDiddelyDo

10

• keinstein

3

• Katt-ja

2

Mest aktive i denne tråden

Gjest avslørt!
Skrevet

Og hun sa ikke at brevet hun holdt i hånda var bevis på at hun hadde gjort som hun sa?

Nettopp.

Hvorfor forsvarer du Valla så til de grader? Det er umulig å komme unna hennes løgner. Hele Norge har sett dem live på tv.

Jeg tror hun ER Valla!

ShitDiddelyDo
Skrevet

Hvilke løgner har hun kommet med i ettertid, bortsett fra fax`en som jeg ser du mener er en løgn?

Hvilke andre løgner har hun kommet med i ettertid?

Hvor har du vært i det siste?

Vi snakker om en dame som satt på Skavland og lo og ristet på hodet da hun ble konfrontert med en spesifikk hendelse, avskrev det som usant, for så å unnskylde det hun nettopp hadde sagt hun ikke hadde gjort, ved å forklare at hun hadde vært svært medtatt etter tiden på Cato-senteret, osv.

I det samme programmet lekket hun fra en medarbeidersamtale, noe som er straffbart.

Det hele har gjentatt seg hver eneste gang dama har åpnet kjeften, før det toppa seg i noe så til de grader nedverdigende med en pokerbløff i form av et Skybertbrev i en lukka konvolutt, med hele Norge som tilskuere.

Dette er det mennesket du av en eller annen vannvittig grunn forsvarer.

Hvis du vil ha flere eksempler kan du gå inn og lese leder i hvilken som helst av landets aviser, for denne gangen er det ikke snakk om å være uenige eller enige med Valla, men fakta.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Jeg tror hun ER Valla!

Hun er ikke Valla, men noe sier meg at hun kjenner Valla. :)

Skrevet

Jeg tror hun ER Valla!

Ja selvfølgelig sitter Valla og skravler på DOL:)

Hun har jo ikke så mye annet å gjøre om dagen.

Skrevet

Vi snakker om en dame som satt på Skavland og lo og ristet på hodet da hun ble konfrontert med en spesifikk hendelse, avskrev det som usant, for så å unnskylde det hun nettopp hadde sagt hun ikke hadde gjort, ved å forklare at hun hadde vært svært medtatt etter tiden på Cato-senteret, osv.

I det samme programmet lekket hun fra en medarbeidersamtale, noe som er straffbart.

Det hele har gjentatt seg hver eneste gang dama har åpnet kjeften, før det toppa seg i noe så til de grader nedverdigende med en pokerbløff i form av et Skybertbrev i en lukka konvolutt, med hele Norge som tilskuere.

Hvis du vil ha flere eksempler kan du gå inn og lese leder i hvilken som helst av landets aviser, for denne gangen er det ikke snakk om å være uenige eller enige med Valla, men fakta.

"I det samme programmet lekket hun fra en medarbeidersamtale, noe som er straffbart."

Hvilket jo ville vært ille uansett. Når hun da i tillegg er leder for den mektigste arbeidstakerorganisasjonen er det jo helt utrolig. Og burde diskvalifisere henne for jobben.

Skrevet

Som jeg har sagt mange ganger så var dette fryktelig dumt. Der har jeg samme mening som deg.Og at det har vært forrvirring om hva som egentlig skjedde for 10 år siden har jeg også fått med meg.

Jeg er fortsatt spent på hva slags andre løgner hun har kommet med i ettertid.

Det jeg også lurer på er når Valla skulle ha fått særlig tid til å mobbe Yssen. Yssen hadde svangerskapspermisjon.

Valla ble sykmeldt for brukken rygg. Hun må ha vært tilbake på jobb en gang ut på vårparten.

Da hun kom tilbake fra jobb, kom bekrymringsmeldingene om at Yssen ikke leste dokumenter og klaget over at jobben var kjedelig.

Valla snakket med Yssen om saken og gir henne flere valg ut av kjedelig jobb.

Yssen sykmelder seg i juni.

Lo prøver å få kontakt en rekke ganger, men Yssen svarer ikke på hendvendelser på et halvt år. Hun slipper heller en Bombe i Vg." jeg har blitt mobbet"

Du lurer på hvor jeg har vært de siste ukene, men da jeg kan jeg likegodt spørre hvor du har vært?

Jeg leser aviser jeg også.

Og ikke prat deg ut av det og si at dette ikke gjelder Yssen/Valla. Det er jo det det gjør.

Selv om jeg er enig i at man ikke skal lekke informasjon om en medarbeider til avisene, forstår jeg hennes desperate forsøk på å forsvare seg.

Det er ganske saftig kost for en LO-leder å bli beskyldt for mobbing i media. Særlig etter å ha forsøkt å få til en løsning.

Du må ikke glemme at det var Valla som headhuntet Yssen og at de tidligere har jobbet sammen og vært gode venninnner.

Skrevet

Hun er ikke Valla, men noe sier meg at hun kjenner Valla. :)

Det gjør jeg ikke nei.

Jeg skjønner ikke hvorfor du skal tro det, fordi om jeg ikke henger meg på den galskapen som råder nå.

Må alle tenke likt?

Gjest klossmajorn
Skrevet

Jeg har lekt litt med tanken. Jeg har venner som jobber sentralt i Høyre. Etter valgseieren vet jeg, og det ble sagt i festlige lag at krefter innad i Høyre, skal svekke Ap og Lo, før neste valg slik at Høyre kom til makten igjen.

Jeg greier bare ikke å gjenkalle helt klart hva som ble sagt, men det surrer i bakhodet. Alt er mulig i politikken.

Skrevet

Jeg hadde ikke regnet med noen annen mening i fra deg da:)

I motsetning til Valla er jeg i hvert fall konsekvent:-)

Skrevet

"Hadde dama sagt "jeg diskuterer ikke interne stridigheter i pressen", hadde hele greia blåst over på få dager.

I stedet dro hun i gang med løgnene sine, og gjorde absolutt alt galt."

Vi er enige om at hun dreit på draget der, og hun er nok selv fullt klar over det, men er fortsatt spent på hva du mener er løgner.

Etter at fax'en kom frem, og alle kunne lese hva som stod der, så hentet Valla frem et "brev" (på en pressekonferanse til og med!) som hun påstod dokumenterte at det som stod i fax'en var sant.

Når det så i ettertid viser seg at det som stod i fax'en var løgn (det ble avvist fra SMK at Valla hadde informert dem slik det fremkom av fax'en), og det "brevet" som Valla holdt frem på pressekonferansen (som hun ikke ville la noen få se innholdet av) viser seg å være noe som overhode ikke kan dokumentere noe som helst - så lyver hun. Og hun lyver videre for å dekke opp for første løgnen.

I tillegg truer hun med "mektige venner" - noe som minner mer om noe man kan forvente fra en torpedo enn fra lederen av norges største fagforening.

At noen (inkludert deg) kan forsvare slikt (eller i hvert fall forsvar en slik person om enn ikke alle hennes handlinger) er meg fullstendig ubegripelig - helt ærlig:-)

Skrevet

Etter at fax'en kom frem, og alle kunne lese hva som stod der, så hentet Valla frem et "brev" (på en pressekonferanse til og med!) som hun påstod dokumenterte at det som stod i fax'en var sant.

Når det så i ettertid viser seg at det som stod i fax'en var løgn (det ble avvist fra SMK at Valla hadde informert dem slik det fremkom av fax'en), og det "brevet" som Valla holdt frem på pressekonferansen (som hun ikke ville la noen få se innholdet av) viser seg å være noe som overhode ikke kan dokumentere noe som helst - så lyver hun. Og hun lyver videre for å dekke opp for første løgnen.

I tillegg truer hun med "mektige venner" - noe som minner mer om noe man kan forvente fra en torpedo enn fra lederen av norges største fagforening.

At noen (inkludert deg) kan forsvare slikt (eller i hvert fall forsvar en slik person om enn ikke alle hennes handlinger) er meg fullstendig ubegripelig - helt ærlig:-)

Amen!

ShitDiddelyDo
Skrevet

Som jeg har sagt mange ganger så var dette fryktelig dumt. Der har jeg samme mening som deg.Og at det har vært forrvirring om hva som egentlig skjedde for 10 år siden har jeg også fått med meg.

Jeg er fortsatt spent på hva slags andre løgner hun har kommet med i ettertid.

Det jeg også lurer på er når Valla skulle ha fått særlig tid til å mobbe Yssen. Yssen hadde svangerskapspermisjon.

Valla ble sykmeldt for brukken rygg. Hun må ha vært tilbake på jobb en gang ut på vårparten.

Da hun kom tilbake fra jobb, kom bekrymringsmeldingene om at Yssen ikke leste dokumenter og klaget over at jobben var kjedelig.

Valla snakket med Yssen om saken og gir henne flere valg ut av kjedelig jobb.

Yssen sykmelder seg i juni.

Lo prøver å få kontakt en rekke ganger, men Yssen svarer ikke på hendvendelser på et halvt år. Hun slipper heller en Bombe i Vg." jeg har blitt mobbet"

Du lurer på hvor jeg har vært de siste ukene, men da jeg kan jeg likegodt spørre hvor du har vært?

Jeg leser aviser jeg også.

Og ikke prat deg ut av det og si at dette ikke gjelder Yssen/Valla. Det er jo det det gjør.

Selv om jeg er enig i at man ikke skal lekke informasjon om en medarbeider til avisene, forstår jeg hennes desperate forsøk på å forsvare seg.

Det er ganske saftig kost for en LO-leder å bli beskyldt for mobbing i media. Særlig etter å ha forsøkt å få til en løsning.

Du må ikke glemme at det var Valla som headhuntet Yssen og at de tidligere har jobbet sammen og vært gode venninnner.

Jeg reagerer på at du avskriver det hele som "fryktelig dumt".

Det er ikke hvem som helst vi snakker om her, men lederen av LO.

Det er relevant at hun er troverdig og til å stole på.

Jeg kan ikke ta stilling til når Valla skal ha mobbet Yssen.

Yssen-saken er ingenting sammenlignet med Vallas løgner, og hadde det kun vært et par-tre figurer som sto fram og fortalte at Valla var en forferdelig sjef, hadde ikke dette vært et tema jeg gadd å bry meg med.

Det er hennes behandling av saken i ettertid som sier absolutt alt om Valla.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Det gjør jeg ikke nei.

Jeg skjønner ikke hvorfor du skal tro det, fordi om jeg ikke henger meg på den galskapen som råder nå.

Må alle tenke likt?

Tenke likt? Selvfølgelig ikke.

Men du forsvarer en kvinne som har gjort det Valla har gjort de siste ukene, og jeg fatter ikke at det er mulig.

Gjest avslørt!
Skrevet

Ja selvfølgelig sitter Valla og skravler på DOL:)

Hun har jo ikke så mye annet å gjøre om dagen.

Hun er faktisk dum nok til å sitte å forsvare seg anonymt på dol ;p

Du er nok i Vallas nære krets du Wita, en av de få ekte støttepartnerene hun har igjen.

Makan til forvar av en som har driti på draget gang på gang...høh, komisk! ;D

Gjest tippsiii
Skrevet

Jeg tror brevet er produsert av Vallas lag.

Om det ikke er tilfelle, så er det forferdelig å motta drapstrusler. Det forandrer imidlertid ikke det Valla har gjort, og min sympati for og tillit til henne er fortsatt lav (eller ikke-eksisterende).

Skrevet

Jeg syns også det utspillet var en ugle i mosen. Men så har jeg sett at selv samfunnstopper og styrer lyver om det passer.

Ingen midler er for drøye når selve landsmoderen står for fall. Byråkratene liker heller ikke at maktstrukturene deres avsløres. Noe kan mistenke (avsløre) at statsminsteren kanskje ikke er sjefen likevel.

Kanskje det er byråkratene som hersker. Mange ulike pålegg, skatter og regler kan tyde på det. Det fins utallige tegn på kynisme og bombastiske avgjørelser og påfunn som tyder på det.

Gjest avslørt!
Skrevet

Hun har driti seg ut som få maktmennesker før henne, og ja, hun svekker både LO og AP.

Hadde dama sagt "jeg diskuterer ikke interne stridigheter i pressen", hadde hele greia blåst over på få dager.

I stedet dro hun i gang med løgnene sine, og gjorde absolutt alt galt.

Dette sier ikke rent lite om norges mektigste kvinnes selvinnsikt og dømmekraft.

Stoltenberg bør være tøff og KREVE hennes avgang umiddelbart, slik at denne saken ikke skader ap-regjeringen ytterligere.

Skrevet

Hun er faktisk dum nok til å sitte å forsvare seg anonymt på dol ;p

Du er nok i Vallas nære krets du Wita, en av de få ekte støttepartnerene hun har igjen.

Makan til forvar av en som har driti på draget gang på gang...høh, komisk! ;D

Ja, man må jo være i den nære kretsen for å ha en annen mening en deg kanskje;o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...