Gå til innhold

Genialt av Valla og LO

Anbefalte innlegg

Gjest avslørt!
Skrevet

Ja, man må jo være i den nære kretsen for å ha en annen mening en deg kanskje;o)

I denne saken må du nesten være det ja, ingen annen kan forsvare slik oppførsel som Vallas.

• Svar 72
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Goliath

12

• ShitDiddelyDo

10

• keinstein

3

• Katt-ja

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Ja, man må jo være i den nære kretsen for å ha en annen mening en deg kanskje;o)

Vel, du fremstår som en nyfrelst som har sett lyset.

Det er fullt mulig at kretsen rundt Valla begår brannslukking rundtomkring på nettet. Du snakker faktisk på en måte som gjør at det virker som om du er svært nær Valla.

Gjest abrahamsen
Skrevet

Det gjør jeg ikke nei.

Jeg skjønner ikke hvorfor du skal tro det, fordi om jeg ikke henger meg på den galskapen som råder nå.

Må alle tenke likt?

Hvem er gal sa du?

Gjest Underskrift
Skrevet

Etter at fax'en kom frem, og alle kunne lese hva som stod der, så hentet Valla frem et "brev" (på en pressekonferanse til og med!) som hun påstod dokumenterte at det som stod i fax'en var sant.

Når det så i ettertid viser seg at det som stod i fax'en var løgn (det ble avvist fra SMK at Valla hadde informert dem slik det fremkom av fax'en), og det "brevet" som Valla holdt frem på pressekonferansen (som hun ikke ville la noen få se innholdet av) viser seg å være noe som overhode ikke kan dokumentere noe som helst - så lyver hun. Og hun lyver videre for å dekke opp for første løgnen.

I tillegg truer hun med "mektige venner" - noe som minner mer om noe man kan forvente fra en torpedo enn fra lederen av norges største fagforening.

At noen (inkludert deg) kan forsvare slikt (eller i hvert fall forsvar en slik person om enn ikke alle hennes handlinger) er meg fullstendig ubegripelig - helt ærlig:-)

Dette tror jeg ikke Wita har fått med seg, i så fall hadde hun ikke skrevet det hun har skrevet.

Godt innlegg, forresten.

Skrevet

Etter Vallas mange løgner de siste par ukene, tviler heller ikke jeg på at denne dama er i stand til å forsøke å få fokus endra ved å gjøre noe i disse baner.

Vi snakker om en dame som under pressekonferansen holder fram en konvolutt og påstår at brevet inni, et brev hun ikke engang viser fram og som i ettertid viser seg å være en bløff, er bevis for at Jaggeland var varslet om den aktuelle saken.

Allerede samme kvelden ble hennes pokerbløff avslørt som nettopp en bløff, og dagen derpå innrømmet hun løgnen.

Det er klart denne dama er i stand til å få fokus bort fra sine mangler ved å sende seg selv en drapstrussel.

"Det er klart denne dama er i stand til å få fokus bort fra sine mangler ved å sende seg selv en drapstrussel. "

Gjest lei pisspreik
Skrevet

"Hadde dama sagt "jeg diskuterer ikke interne stridigheter i pressen", hadde hele greia blåst over på få dager.

I stedet dro hun i gang med løgnene sine, og gjorde absolutt alt galt."

Vi er enige om at hun dreit på draget der, og hun er nok selv fullt klar over det, men er fortsatt spent på hva du mener er løgner.

Du svarer som du har vett til.

Skrevet

Etter Vallas mange løgner de siste par ukene, tviler heller ikke jeg på at denne dama er i stand til å forsøke å få fokus endra ved å gjøre noe i disse baner.

Vi snakker om en dame som under pressekonferansen holder fram en konvolutt og påstår at brevet inni, et brev hun ikke engang viser fram og som i ettertid viser seg å være en bløff, er bevis for at Jaggeland var varslet om den aktuelle saken.

Allerede samme kvelden ble hennes pokerbløff avslørt som nettopp en bløff, og dagen derpå innrømmet hun løgnen.

Det er klart denne dama er i stand til å få fokus bort fra sine mangler ved å sende seg selv en drapstrussel.

Ups.

Forts:

Kanskje dama har tørna under presset? Sende seg selv trusler er en trolig handling.

hidi, the scorpion
Skrevet

Var min første tanke...

Men litt vel i overkant!

Gjest ChiengMai
Skrevet

Dette tror jeg ikke Wita har fått med seg, i så fall hadde hun ikke skrevet det hun har skrevet.

Godt innlegg, forresten.

Ho var sikkert på dass da Valla vifta med konvolutten og "beviset" sitt. ;-)

Gjest Underskrift
Skrevet

Ho var sikkert på dass da Valla vifta med konvolutten og "beviset" sitt. ;-)

Fort gjort og ikke få med seg alt;o)

Gjest Wag the Dog
Skrevet

Fint nick til denne diskusjonen! :-)

Småfornøyd med det selv ;o)

Gjest ChiengMai
Skrevet

Småfornøyd med det selv ;o)

Det har du all grunn til. ;-)

Skrevet

Etter at fax'en kom frem, og alle kunne lese hva som stod der, så hentet Valla frem et "brev" (på en pressekonferanse til og med!) som hun påstod dokumenterte at det som stod i fax'en var sant.

Når det så i ettertid viser seg at det som stod i fax'en var løgn (det ble avvist fra SMK at Valla hadde informert dem slik det fremkom av fax'en), og det "brevet" som Valla holdt frem på pressekonferansen (som hun ikke ville la noen få se innholdet av) viser seg å være noe som overhode ikke kan dokumentere noe som helst - så lyver hun. Og hun lyver videre for å dekke opp for første løgnen.

I tillegg truer hun med "mektige venner" - noe som minner mer om noe man kan forvente fra en torpedo enn fra lederen av norges største fagforening.

At noen (inkludert deg) kan forsvare slikt (eller i hvert fall forsvar en slik person om enn ikke alle hennes handlinger) er meg fullstendig ubegripelig - helt ærlig:-)

Dette brevet er det nok noen som har hentet frem til henne og at det ikke huskes nøyaktig hva som ble sagt og ikke sagt for 10 år siden er også mulig.

Det hun sa på pressekonferansen var at man selvfølgelig snakker med statsministerens kontor før skifte av statssekretærer.

Skrevet

Du svarer som du har vett til.

Men hvis du har vett til å forfatte et innlegg og si -din- mening, så gjør gjerne det.

Gjest ChiengMai
Skrevet

Dette brevet er det nok noen som har hentet frem til henne og at det ikke huskes nøyaktig hva som ble sagt og ikke sagt for 10 år siden er også mulig.

Det hun sa på pressekonferansen var at man selvfølgelig snakker med statsministerens kontor før skifte av statssekretærer.

Valla sa også at ho hadde bevis på at Reis Andersen fremstilte saken feil, og så vifta ho med konvolutten med dokumentet som liksom skulle bevise hennes påstand. Hvordan i alle dager kan du tolke det annerledes enn det ble fremstilt? Når pressen og diverse krevde å få se dette dokumentet hennes var det likevel "bare" Vallas egne notater rundt det som skjedde for ti år sida.

Jeg sa det som en spøk til en annen i en av Valla-trådene, men si meg, _var_ du på dass da Valla vifta med konvoluttbeviset sitt?

Skrevet

Tviler på at den er falsk, men at den kan være gammelt nytt som dras fram for å overskygge den andre saken, og som ellers aldri ville blitt gjort kjent, ja det tror jeg.

Skrevet

Så du på pressekonferansen?

Det hun sa var kun dette: - Det er selvfølgelig ikke slik at man ikke snakker med statsministerens ved skifte av statssekretærer.

Det er vel bare det fax`en dreide seg om, at de har snakket sammen om det tidligere.

Hvorfor jeg forsvarer henne?

Jo, fordi jeg tror at det hele er et nøye planlagt politisk spill.

Jeg er svært uenig med deg i mye av det du sier om denne saken.

Men det er likevel en mulighet for at du har rett i dette med planlagt politisk spill.

For jeg kan ikke glemme den episoden der Valla ble "fersket" av VG på IKEA på et tidspunkt da hun skulle ha vært på en viktig middag med NHO.

Noen må ha tipset pressen om dette. Og denne noen må ha kjent henne så godt at han/hun visste at hun hadde meldt sykdomsforfall til middagen p.g.a. akillesbetennelse.

For jeg går ut fra at det ikke vandrer velinformerte papparazzier rundt på IKEA.

Og hadde hun vært utbrent eller hatt spysjuke hadde det ikke vært noen "sak" å skrive om.

Men VG spekulerte i om noen orker å tråkke rundt på harde gulv med akillesbetennelse. Og lyktes i å antyde at hun skulket middagen fordi hun hadde mere lyst på en tur på IKEA.

Dette oppslaget vil jeg karakterisere som ren heksejakt. I likhet med mye annet som er formidlet av mediene den siste tida.

Skrevet

Jeg er svært uenig med deg i mye av det du sier om denne saken.

Men det er likevel en mulighet for at du har rett i dette med planlagt politisk spill.

For jeg kan ikke glemme den episoden der Valla ble "fersket" av VG på IKEA på et tidspunkt da hun skulle ha vært på en viktig middag med NHO.

Noen må ha tipset pressen om dette. Og denne noen må ha kjent henne så godt at han/hun visste at hun hadde meldt sykdomsforfall til middagen p.g.a. akillesbetennelse.

For jeg går ut fra at det ikke vandrer velinformerte papparazzier rundt på IKEA.

Og hadde hun vært utbrent eller hatt spysjuke hadde det ikke vært noen "sak" å skrive om.

Men VG spekulerte i om noen orker å tråkke rundt på harde gulv med akillesbetennelse. Og lyktes i å antyde at hun skulket middagen fordi hun hadde mere lyst på en tur på IKEA.

Dette oppslaget vil jeg karakterisere som ren heksejakt. I likhet med mye annet som er formidlet av mediene den siste tida.

De fleste er uenig og det er greit og ikke uventet:)

Når det gjelder hånteringen i ettertid er jeg enig med alle her og nå ser det ut som alle bare vil diskutere det. Ja ja.

Den Ikea-episoden har jeg ikke tenkt så mye over, men det skulle ikke forundre meg om dette har pågått lenge.

Skrevet

Det var hennes rådgiver som gikk ut og sa dagen etterpå at fax`en handlet om skifte av statssekretærer.

Det Valla sa på pressekonferansen var at man ikke skifter statsekretærer uten å snakke med statsministeren.

Hun sa på pressekonferansen at konvolutten inneholdt et notat til statsminister Jagland. Og at det var et bevis på saken, noe det inte var. Det var å drite på draget for å si det mildt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...