Gå til innhold

Genialt av Valla og LO

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenke likt? Selvfølgelig ikke.

Men du forsvarer en kvinne som har gjort det Valla har gjort de siste ukene, og jeg fatter ikke at det er mulig.

Jeg liker ikke håndteringen hennes av denne saken. Jeg vet ikke hvor mange ganger jeg må si det.

Men i motsetning til dere andre synes jeg ikke hun skal gå av som Lo-leder.

I dagbladet i dag har en profesor ved handelshøyskolen BI, som heter Atle Midttun et veldig godt innlegg.

Innlegget står under "Kort og godt"

Jeg er veldig enig med han.

• Svar 72
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Goliath

12

• ShitDiddelyDo

10

• keinstein

3

• Katt-ja

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Hun sa på pressekonferansen at konvolutten inneholdt et notat til statsminister Jagland. Og at det var et bevis på saken, noe det inte var. Det var å drite på draget for å si det mildt.

Da er vi enig. I ettertid viser det seg at brevet ikke var et bevis som hun trodde, men noe som bare beviste at de hadde hatt en komunikasjon om skifte av statsråder.

Det er ihvertfall slik jeg har forstått det.

Skrevet

Dette brevet er det nok noen som har hentet frem til henne og at det ikke huskes nøyaktig hva som ble sagt og ikke sagt for 10 år siden er også mulig.

Det hun sa på pressekonferansen var at man selvfølgelig snakker med statsministerens kontor før skifte av statssekretærer.

Dette brevet var (i følge hva Valla selv har sagt i ettertid), bare hennes egne notater om hva som den gang hendte.

Et notat hun heller ikke har latt noen andre få se.

Det kan synes som om du ønsker å tro på det Valla påstår, selv om hun likevel har bevist at hun ikke er til å stole på.

En løgner som henne har mistet all troverdighet overfor de fleste - og det er DET som er det vesentlige her.

Det går ikke an å ha en løgner (og eventuelt også en mobber)som leder for norges største fagforening - og leder av APs valgkomite.

Det burde vel egentlig være forholdsvis klart for de fleste?

Skrevet

Dette tror jeg ikke Wita har fått med seg, i så fall hadde hun ikke skrevet det hun har skrevet.

Godt innlegg, forresten.

Takk:-)

Skrevet

Dette brevet var (i følge hva Valla selv har sagt i ettertid), bare hennes egne notater om hva som den gang hendte.

Det kan synes som om du ønsker å tro på det Valla påstår, selv om hun likevel har bevist at hun ikke er til å stole på.

En løgner som henne har mistet all troverdighet overfor de fleste - og det er DET som er det vesentlige her.

Det går ikke an å ha en løgner (og eventuelt også en mobber)som leder for norges største fagforening - og leder av APs valgkomite.

Jeg er enig med deg, og hovedpoenget er at hun viser seg å ha en lederstil som er helt uforenlig med den jobben hun har.

At hun betrakter saklig uenighet som personlig motarbeidelse, at hun psyker ned folk rundt seg og ikke tar kritikk.

Alle kan gjøre feil, men her dreier det seg om en lederstil, ikke enkeltepisoder.

Skrevet

Da er vi enig. I ettertid viser det seg at brevet ikke var et bevis som hun trodde, men noe som bare beviste at de hadde hatt en komunikasjon om skifte av statsråder.

Det er ihvertfall slik jeg har forstått det.

Tror du oppriktig at Valla stod og viftet med en papirlapp hun overhode ikke hadde lest, og hevdet at det var et bevis for at hun hadde varslet statsministeren, for så å bli overrasket over at det viste seg å ikke være det? Alvorlig talt! Selv om det er 10 år siden tror jeg nok Valla husker hva som ble og ikke ble gjort i den saken.

Du må være utrolig blåøyd om du tror at Valla hevdet at hun hadde bevis i beste mening. Og hvis man leser litt i avisene i dag så vil man jo også se at det finnes x antall signerte notater med ulikt innhold - alt etter hvem de var stilet til... En ting er å være på Valla sin side i denne saken, men jeg begriper virkelig ikke at du kan tro at Valla ble overrasket over at beviset hun trodde hun hadde ikke var det likevel. Ser du ikke skogen for bare trær??

Skrevet

Jeg har ikke fått med meg at Valla har uttalt noe som helst etterpå. Da har jeg gått glipp av noe.

Det jeg har fått med meg er at rådgiveren hennes har gått ut å beklaget en misforståelse.

Men om jeg ønsker å tro henne? Ja, det stemmer nok at jeg ønsker å tro henne til det motsatte er bevist.

Nei, jeg er ikke blåøyd, men jeg ser muligens lenger bakover og lenger fremover enn det de fleste gjør her.

Jeg synes det Valla har gjort en god jobb for Lo og nå begynner vinden å snu i media. I dag har et par stykker gått ut å sagt at hun er en god leder.

Skrevet

Jeg har ikke fått med meg at Valla har uttalt noe som helst etterpå. Da har jeg gått glipp av noe.

Det jeg har fått med meg er at rådgiveren hennes har gått ut å beklaget en misforståelse.

Men om jeg ønsker å tro henne? Ja, det stemmer nok at jeg ønsker å tro henne til det motsatte er bevist.

Nei, jeg er ikke blåøyd, men jeg ser muligens lenger bakover og lenger fremover enn det de fleste gjør her.

Jeg synes det Valla har gjort en god jobb for Lo og nå begynner vinden å snu i media. I dag har et par stykker gått ut å sagt at hun er en god leder.

Du kan lese hva denne karen skrev i dagbladet i går, så ser du hvem jeg er enig med.

Innlegget står under "Kort og godt" Mannen heter Atle Midttun og er profesor ved handelshøyskolen BI.

Nå må jeg bare avslutte denne diskusjonen, for jeg kjenner at jeg ikke har godt av det. Begynner å hisse meg opp og jeg vil ikke si noe jeg kan komme til å angre på.

Hva du mener er ikke overraskende for meg.

Det som er trist er at folk ikke ser hva Valla har gjort og gjør for grasrota.

Ja, hun har tabbet seg ut. Hvor mye, vet vi enda.

Foreløpig har ikke jeg lyst til å la denne tabben overskygge den gode jobben hun har gjort.

Først etter granskningen vil jeg ha en mening om hun bør gå av eller ikke. Foreløpig mener jeg ikke at hun bør det. At du mener det, var ganske forutsigbart.

Skrevet

Det motsatte ER bevist - og det siste nå er at hun har produsert ulike versjoner av tidligere notater, før de nå blir blitt offentliggjort.

Det er også en grov omgåelse av sannheten - noe som nå kan se ut som om er mer regelen enn unntaket for Valla.

Om hun er en god eller dårlig leder begynner å bli en mindre interessant sak, sett i forhold til hennes omdømmeverdi - som er så tynnslitt at den vel for mange allerede er røket tvert av.

Skrevet

Du kan lese hva denne karen skrev i dagbladet i går, så ser du hvem jeg er enig med.

Innlegget står under "Kort og godt" Mannen heter Atle Midttun og er profesor ved handelshøyskolen BI.

Nå må jeg bare avslutte denne diskusjonen, for jeg kjenner at jeg ikke har godt av det. Begynner å hisse meg opp og jeg vil ikke si noe jeg kan komme til å angre på.

Hva du mener er ikke overraskende for meg.

Det som er trist er at folk ikke ser hva Valla har gjort og gjør for grasrota.

Ja, hun har tabbet seg ut. Hvor mye, vet vi enda.

Foreløpig har ikke jeg lyst til å la denne tabben overskygge den gode jobben hun har gjort.

Først etter granskningen vil jeg ha en mening om hun bør gå av eller ikke. Foreløpig mener jeg ikke at hun bør det. At du mener det, var ganske forutsigbart.

Det er lov å tabbe seg ut.

Det er ikke lov å planlagt føre andre bak lyset - for det er ingen tabbe.

At du er forutinntatt kan jeg intet gjøre med:-)

Skrevet

Jeg er enig med deg, og hovedpoenget er at hun viser seg å ha en lederstil som er helt uforenlig med den jobben hun har.

At hun betrakter saklig uenighet som personlig motarbeidelse, at hun psyker ned folk rundt seg og ikke tar kritikk.

Alle kan gjøre feil, men her dreier det seg om en lederstil, ikke enkeltepisoder.

Alle kan som du sier gjøre feil.

Men planlagte løgner er ingen "feil", og når det gjentas så er det heller ingen "tabbe".

Så her er vi nok veldig enige:-)

Skrevet

Det er lov å tabbe seg ut.

Det er ikke lov å planlagt føre andre bak lyset - for det er ingen tabbe.

At du er forutinntatt kan jeg intet gjøre med:-)

"At du er forutinntatt kan jeg intet gjøre med:-)"

Ja, det er jeg med god grunn;o)

Det er ikke lenge siden du presterte å forsvare en dame som Eli Hagen, og da skjønner man hvor landet ligger.

Jeg tror ikke denne Valla-saken spiller så stor rolle fra eller til for deg.

Skrevet

"At du er forutinntatt kan jeg intet gjøre med:-)"

Ja, det er jeg med god grunn;o)

Det er ikke lenge siden du presterte å forsvare en dame som Eli Hagen, og da skjønner man hvor landet ligger.

Jeg tror ikke denne Valla-saken spiller så stor rolle fra eller til for deg.

"Ja, det er jeg med god grunn;o)"

Det er vel den vanlige "unnskyldningen" de bruker, de som er forutinntatt:-)

"Det er ikke lenge siden du presterte å forsvare en dame som Eli Hagen, og da skjønner man hvor landet ligger."

Jeg sa vel at jeg hadde forståelse for mye av innholdet i boka, men samtidig at hun hadde gått litt vel langt mot noen enkeltpersoner. For øvrig fikk boka god (men også blandet) kritikk fra de fleste politiske kommentatorer:-)

Hva mener du med at man da vet hvor landet ligger? Selv stemmer jeg ikke Frp - men det er mulig at forutinntattheten din også her har kommet deg i forkjøpet...he-he..

"Jeg tror ikke denne Valla-saken spiller så stor rolle fra eller til for deg."

Det avhenger hva du mener med "stor rolle". Personlig mener jeg (og har ment leeenge)at lederen for norges største fagforening allerede har fått alt for stor politisk makt, og at samrøret med AP ikke er et demokrati verdig - HELT uavhengig av hvem som leder Lo.

Når det i tillegg viser seg at denne personen heller ikke er troverdig, så styrker det bare min oppfatning av at her må noe gjøres - både med samrøret, og med personen....

Og i motsetning til deg så baserer jeg mine meninger på så mye fakta som mulig, og ikke følelser og drømmer......

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...