Gå til innhold

Overspising.. Hvordan tilgi seg selv og spise normalt igjen..

Anbefalte innlegg

Gjest anonym tror jeg
Skrevet

Hater meg selv for å ha spist et helt brød med pålegg til frokost.. klokka er bare ni, men jeg har lyst til å fortsette å spise..tvangsspise..

Hvordan tilgi meg selv og fortsette dagen..

Feil forum, vil bare ha konstruktive råd..

Skrevet

kinkig. det du kan prøve er å si at, hey...det går greit. fokuser på det neste måltidet, ikke det forrige. planleg det, i forhold til hva du fysisk, ikke emosjonelt, trenger. just a thought.

Gjest anonym tror jeg
Skrevet

kinkig. det du kan prøve er å si at, hey...det går greit. fokuser på det neste måltidet, ikke det forrige. planleg det, i forhold til hva du fysisk, ikke emosjonelt, trenger. just a thought.

Takk.. skal prøve å drikke kaffe og spise salat resten av dagen.. føler meg så skamfull.. :/

Skrevet

Takk.. skal prøve å drikke kaffe og spise salat resten av dagen.. føler meg så skamfull.. :/

forståelig. men det går greit. ikke utsult deg selv bare pga det ene måltidet. gi deg selv mat som er du trenger. i går spiste jeg et måltid som faktisk gjorde meg rolig. uten at jeg overspiste. må ha vært fordi all næringen i det var så godt balansert. frukt, grønsaker, lette ting.. glem før. husk det som er her, nå.. se videre. *klem*

Gjest anonym tror jeg
Skrevet

forståelig. men det går greit. ikke utsult deg selv bare pga det ene måltidet. gi deg selv mat som er du trenger. i går spiste jeg et måltid som faktisk gjorde meg rolig. uten at jeg overspiste. må ha vært fordi all næringen i det var så godt balansert. frukt, grønsaker, lette ting.. glem før. husk det som er her, nå.. se videre. *klem*

Tusen takk!

Du aner ikke hvor godt det gjorde å lese svarene dine.

Det er så vanskelig å tilgi seg selv..

Det er jo bare mat, men samtidig så mye mer enn det..

Er vondt å se kroppen forandre seg og man eser ut pga at man misbruker mat..

Stor klem tilbake til deg..

Skrevet

Tusen takk!

Du aner ikke hvor godt det gjorde å lese svarene dine.

Det er så vanskelig å tilgi seg selv..

Det er jo bare mat, men samtidig så mye mer enn det..

Er vondt å se kroppen forandre seg og man eser ut pga at man misbruker mat..

Stor klem tilbake til deg..

Jeg forstår det. Men aldri gi opp.Livet er fullspekket av nye sjanser og bedre dager.

Skrevet

"Gjort er gjort og spist er spist". Klarer du å tenke på den måten? Du har overspist. Det kan du ikke forandre. Det beste du kan gjøre videre er nok å spise som "normalt" resten av dagen, dvs verken overspise eller "straffe" deg selv ved å spise lite/ingenting, eller bare veldig kalorifattig mat.

Nå er det kveld. Hater du fortsatt deg selv på grunn av frokosten? Ikke gjør det. Prøv heller å tenke på hva du faktisk har klart. Har du fortsatt overspisingen resten av dagen? Eller har du klart å stå i mot trangen?

Gjest trådstarter..
Skrevet

Hva med å kontakte lege og si du trenger hjelp?

Jeg får hjelp for angst og SF.. er en voksen dame som har slitt med dette i 15 år nå..

Gjest trådstarter
Skrevet

"Gjort er gjort og spist er spist". Klarer du å tenke på den måten? Du har overspist. Det kan du ikke forandre. Det beste du kan gjøre videre er nok å spise som "normalt" resten av dagen, dvs verken overspise eller "straffe" deg selv ved å spise lite/ingenting, eller bare veldig kalorifattig mat.

Nå er det kveld. Hater du fortsatt deg selv på grunn av frokosten? Ikke gjør det. Prøv heller å tenke på hva du faktisk har klart. Har du fortsatt overspisingen resten av dagen? Eller har du klart å stå i mot trangen?

Takk for gode ord..

Klarte dessverre ikke å stå i mot nei.. tirsdagen var en grusom dag og det brødet til frokost var bare "barnemat" i forhold til hvor mye det ble resten av dagen.

En av de styggeste og mest ekstreme spisedagene jeg har hatt.. og uten oppkast så dermed er jeg veldig uvel i flere dager etterpå.

Det positive er at jeg vet hva som trigget det og hva jeg må kvitte meg med i livet mitt for å få det bedre.

Var langt nede da jeg la meg tirsdag kveld, men i går klarte jeg å spise masse salat og kyllingfilet utover dagen og drikke masse vann.. må holde meg unna karbohydrater i en ukes tid før magen begynner å føles noenlunde normal ut..

Jeg er et eksempel på at overvekt kan ha psykiske årsaker.. spiser ekstremt sunt og riktig mellom overspisingene, har noenlunde normal vekt, men pga overspisingperiodene klarer jeg aldri å bli ordentlig slank..

*klem*

Skrevet

Takk for gode ord..

Klarte dessverre ikke å stå i mot nei.. tirsdagen var en grusom dag og det brødet til frokost var bare "barnemat" i forhold til hvor mye det ble resten av dagen.

En av de styggeste og mest ekstreme spisedagene jeg har hatt.. og uten oppkast så dermed er jeg veldig uvel i flere dager etterpå.

Det positive er at jeg vet hva som trigget det og hva jeg må kvitte meg med i livet mitt for å få det bedre.

Var langt nede da jeg la meg tirsdag kveld, men i går klarte jeg å spise masse salat og kyllingfilet utover dagen og drikke masse vann.. må holde meg unna karbohydrater i en ukes tid før magen begynner å føles noenlunde normal ut..

Jeg er et eksempel på at overvekt kan ha psykiske årsaker.. spiser ekstremt sunt og riktig mellom overspisingene, har noenlunde normal vekt, men pga overspisingperiodene klarer jeg aldri å bli ordentlig slank..

*klem*

Skjønner godt hva du mener.

Men, du vet hva som utløste det. Er dette noe du kan fjerne fra livet ditt? Eller situasjoner som du kan få til å inntre sjeldnere? Eller kanskje du kan lære deg å takle det på en annen måte?

Hvis du er litt bevisst på hva som skjedde rundt overspisingen, er jeg sikker på at du kan redusere både hyppighet og omfang.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...