Gjest søster som lurer Skrevet 23. januar 2007 Skrevet 23. januar 2007 Broren min er narkoman og har brukt stoff i mange år. Trur han har brukt alt han kommer over, inkludert heroin i sprøyter. Han har vanskelig for å slutte, men har nok et ønske om det. Hans faslege har nå over lang tid gitt han Dolcontin depottabletter av nest høyste styrke. Jeg lurer imidlertid hva slags hensikt dette skal ha for han? I felleskatalogen står det at disse skal svelges hele og ikke løses opp. Familien min oppdaget her om daget at han knuste tablettene for så å sette Dolcontin i sprøyte i armen. Etter tidligere å ha jobbet på en kreftavdeling fikk mange av pasientene Dolcontin for sterke smerter, noe jeg skjønner. Men jeg forstår ikke hensikten med at min bror får det hvis det er misbruket han skal komme ut av. Dolcontin er jo morfin, og det blir en jo også avhengig av. 0 Siter
hjertebarnet Skrevet 23. januar 2007 Skrevet 23. januar 2007 Jeg syns du skal ringe fastlegen hans og informere om hva dere har sett. Selv om legen har taushetsplikt, har DU ikke det. 0 Siter
Gjest ring legen Skrevet 23. januar 2007 Skrevet 23. januar 2007 Ring legen hans i dag og si dette. 0 Siter
Gjest NurseNovel Skrevet 23. januar 2007 Skrevet 23. januar 2007 Jeg syns du skal ringe fastlegen hans og informere om hva dere har sett. Selv om legen har taushetsplikt, har DU ikke det. Det er svært farlig å knuse tabletter for så å sette dem intravenøst. Tablettrester/partikler kan sette seg fast i blodårene og forårsake blodpropp. Noe som igjen kan være dødelig. Ring legen, slik de andre foreslår. 0 Siter
Gjest Aina E Skrevet 23. januar 2007 Skrevet 23. januar 2007 Legen bidrar jo til at misbruket opprettholdes... Hvis han vet om narkomanien, burde han vært meldt til helsetilsynet. Hvis han ikke vet det, må du informere om det. 0 Siter
Gjest HiAk-dått Skrevet 23. januar 2007 Skrevet 23. januar 2007 Det er svært farlig å knuse tabletter for så å sette dem intravenøst. Tablettrester/partikler kan sette seg fast i blodårene og forårsake blodpropp. Noe som igjen kan være dødelig. Ring legen, slik de andre foreslår. Er du HiAk berte? 0 Siter
Gjest NurseNovel Skrevet 23. januar 2007 Skrevet 23. januar 2007 Er du HiAk berte? Hehe, det var da også et uttrykk:) Men jeg tror ikke jeg er det:) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.