Gå til innhold

dvdstrax

Anbefalte innlegg

hare1365380455
Skrevet

Sant det er et norsk nettsted slik at jeg slipper tenke på tollgrensen?

ShitDiddelyDo
Skrevet

Nope. De sender fra Danmark.

Du bør altså holde deg under 200 kroner.

hare1365380455
Skrevet

Nope. De sender fra Danmark.

Du bør altså holde deg under 200 kroner.

Ja, jeg fant det akkurat ut...

:)

Skrevet

Når det gjelder tollgrensen, så har jeg bestilt en del fra playx.no. De sender også fra Danmark. Men der kan du bestille så mye du vil uten å være redd for toll, for der deler de alltid opp bestillingen din, slik at du får flere små pakker istedenfor en stor.

Send de en mail og spør om de gjør det samme hos dvdstrax.

hare1365380455
Skrevet

Når det gjelder tollgrensen, så har jeg bestilt en del fra playx.no. De sender også fra Danmark. Men der kan du bestille så mye du vil uten å være redd for toll, for der deler de alltid opp bestillingen din, slik at du får flere små pakker istedenfor en stor.

De deler opp pakker om det er flere filmer, men jeg lurte på hvordan det var om jeg fant noe til over 200 (en ting). Men da blir det toll. :)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Problemet med dvd-strax er at de tar betalt per forsendelse, så i så fall blir det ikke spesielt billig.

Men jeg tror ikke dvdstrax deler opp bestillingene. De gjorde i hvert fall ikke det tidligere.

For øvrig lurer jeg litt på hvordan playx deler opp bokser og den slags. :)

Skrevet

De deler opp pakker om det er flere filmer, men jeg lurte på hvordan det var om jeg fant noe til over 200 (en ting). Men da blir det toll. :)

Over 200,-, ja da blir det vel toll!

Hadde sendt dem en mail og spurt jeg. Utrolig mye som kan ordnes dersom man er kreativ.

Skrevet

Problemet med dvd-strax er at de tar betalt per forsendelse, så i så fall blir det ikke spesielt billig.

Men jeg tror ikke dvdstrax deler opp bestillingene. De gjorde i hvert fall ikke det tidligere.

Har aldri kjøpt større bokser der, men blir det aktuelt, sender jeg dem en mail og spør. Jeg er litt sånn masete av meg jeg skjønner du;)

De har tross alt norsk nettside, så litt kreative må de vel være!

ShitDiddelyDo
Skrevet

Hadde sendt dem en mail og spurt jeg. Utrolig mye som kan ordnes dersom man er kreativ.

Tips til dere:

Bruk www.cdwow.com hvis dere bestiller varer som koster mer enn 200 kroner og ikke kan deles opp.

Det står ingen pris på pakka, ei heller ligger det noen faktura inni.

Og i løpet av haugevis av bestillinger jeg har fått fra cdwow, dog alltid under grensa, har ingen av mine pakker blitt åpna i tollen.

Sannsynligheten er altså veldig liten for at dere må ut med noe til onkel toll.

Skrevet

Tips til dere:

Bruk www.cdwow.com hvis dere bestiller varer som koster mer enn 200 kroner og ikke kan deles opp.

Og i løpet av haugevis av bestillinger jeg har fått fra cdwow, dog alltid under grensa, har ingen av mine pakker blitt åpna i tollen.

Takk for tipset;)

hare1365380455
Skrevet

Nå videresendte jeg mailen jeg fikk, og du kan trygt åpne den (ingen hårete damer!)..

hare1365380455
Skrevet

Tips til dere:

Å? Den pakken jeg fikk stoppet i tollen var en dvd til rett under 15£, og da sto ikke prisen på varen utenpå og heller ikke inni pakken. Så jeg måtte maile kvittering der prisen sto for å slippe tollen. Ellers hadde det blitt 180 kr + 90 i postgebyr. :S

ShitDiddelyDo
Skrevet

Nå videresendte jeg mailen jeg fikk, og du kan trygt åpne den (ingen hårete damer!)..

Thanks.

Det var jo et greit svar!

ShitDiddelyDo
Skrevet

Å? Den pakken jeg fikk stoppet i tollen var en dvd til rett under 15£, og da sto ikke prisen på varen utenpå og heller ikke inni pakken. Så jeg måtte maile kvittering der prisen sto for å slippe tollen. Ellers hadde det blitt 180 kr + 90 i postgebyr. :S

Jupp, og det er også problemet med cdwow. Siden de ikke sender med faktura, blir det din oppgave å bevise hva varen koster - hvis du stoppes.

Men du har nok vært maksimalt uheldig, for jeg har aldri fått noe stoppet fra cdwow, og jeg har brukt dem mye de siste årene.

Gjest Megler Smekk
Skrevet

Nei, det blir ikke toll, men merverdiavgift (og gebyr)!

hare1365380455
Skrevet

Jupp, og det er også problemet med cdwow. Siden de ikke sender med faktura, blir det din oppgave å bevise hva varen koster - hvis du stoppes.

Men du har nok vært maksimalt uheldig, for jeg har aldri fått noe stoppet fra cdwow, og jeg har brukt dem mye de siste årene.

Det var faktisk fra amazon.

Skrevet

Nei, det blir ikke toll, men merverdiavgift (og gebyr)!

Det har du selvfølgelig helt rett i, og det visste jeg jo;) Men det er lettere å bare kalle det toll;)

hare1365380455
Skrevet

Jeg sendte mail til tollen i går med info. om pakken (verdi), og i dag kom pakken i posten! Så det var raskt, men de holdt den der en uke tror jeg. Litt merkelig at det ikke var brev i konvolutten (fra avsender med pris), men.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Jeg sendte mail til tollen i går med info. om pakken (verdi), og i dag kom pakken i posten! Så det var raskt, men de holdt den der en uke tror jeg. Litt merkelig at det ikke var brev i konvolutten (fra avsender med pris), men.

Jeg fikk en msn av deg nå, men presterte å klikke bort linken før jeg fikk åpna den.

Send den igjen. :)

hare1365380455
Skrevet

Jeg fikk en msn av deg nå, men presterte å klikke bort linken før jeg fikk åpna den.

Send den igjen. :)

Sånn. :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...