Gå til innhold

Hvor mye i kontanter??

Anbefalte innlegg

Gjest Klaraklegg
Skrevet

Reiser til London om ca en uke.

Har litt problemer med å bestemme meg for hvor mye penger i kontanter jeg skal ha med meg.

Vi skal være der fra Torsdag til Søndag.

Jeg kunne jo ta ut penger der nede,men det er det ganske mye gebyrer på,så det hadde jeg ikke så veldig lyst til.

Regner med det ryker endel penger på pub der borte...(mannfolka,mens jeg shopper :o).

Er 5000 kr mye å veksle inn??

Hva mener dere?

Gjest sånnjah
Skrevet

Enn om du mister flere 1000-kr? Jeg betaler heller et gebyr på 35 kr for at pengene skal ligge trygt i minibanken.

Veksle inn 2-3000 kr i slengen.

Skrevet

5000 holder ikke til shopping. kan du ikke ta ut 2-3000 kr, og bruke kort på resten.

Gjest bereist
Skrevet

Billigere å ta ut penger der enn her da. Du bruker selvsagt kort på det meste der. Vi lever tross alt i 2007.

Gjest mandolina
Skrevet

Enn om du mister flere 1000-kr? Jeg betaler heller et gebyr på 35 kr for at pengene skal ligge trygt i minibanken.

Da er det lurt å ha to kort på lur, i tilfelle det ene "streiker".

Sønnen min var i Spania, da kortet hans sluttet å virke.

Hilsen

Gjest Persille
Skrevet

Hva i all verden skal du med så mye kontanter?

Alle butikker tar jo kort i dag, og det er ikke særlig med gebyr på å betale i butikk...

Skrevet

Det er da ikke så mye gebyr på visa? Tok ut noe i minibank der og brukte ellers visa da jeg var der. Tryggere det enn å gå med tusenvis i veska.

Skrevet

Jeg synes 5000 er mye. Du har vel med Visa-kort som du kan bruke på de større kjøpene?

Gjest KlaraKlegg
Skrevet

Jeg synes 5000 er mye. Du har vel med Visa-kort som du kan bruke på de større kjøpene?

Ja jeg skal ha med visa kort.

Tar bare med 2000 ca da i kontanter,så får jeg ta resten på kort.

Føler alltid det går så mye småpenger når man er på tur.

Ei øl her og ei der...osv.

Gjest KlaraKlegg
Skrevet

Hva i all verden skal du med så mye kontanter?

Alle butikker tar jo kort i dag, og det er ikke særlig med gebyr på å betale i butikk...

Hadde tenkt å ta det meste på kort ja,men det er så greit med litt penger i lommeboka.Det var kanskje litt i overkant med 5000 ja...:o)

Gjest KlaraKlegg
Skrevet

5000 holder ikke til shopping. kan du ikke ta ut 2-3000 kr, og bruke kort på resten.

Nei er du GAL,jeg har da mere penger enn det:o).

Skrevet

Ja jeg skal ha med visa kort.

Tar bare med 2000 ca da i kontanter,så får jeg ta resten på kort.

Føler alltid det går så mye småpenger når man er på tur.

Ei øl her og ei der...osv.

Men det er jo mulig å ta ut kontanter om det skulle knipe:-)

Skrevet

Da hadde jeg heller bytta bank.

Drar alltid kortet i utlandet.

0,- gebyr... Skandiabanken...

Gjest Elextra
Skrevet

Lenge siden jeg har hatt med særlig mye kontanter når jeg har vært i utlandet.

Fikk meg en gang en overraskelse i USA - der var det ikke så lett å få fatt i kontanter som jeg hadde trodd (er noen år siden, men etter at det ble vanlig å ta ut penger på kort i Europa).

Hadde jeg skullet til London nå ville jeg antakelig vekslet og hatt med meg ca. 1500 (kr) i kontanter.

Skrevet

Det er mye. Jeg hadde ikke veksla inn noe før jeg dro, men tatt ut litt på flyplassen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...