Gå til innhold

HJELP- Intervju!

Anbefalte innlegg

Gjest catiki21
Skrevet

Hva er viktig å gjøre på et intervju!

Hva bør jeg ha tenkt over på forhånd? Hvis jeg ikke kan se om det er noen spesielle negative sider ved meg selv, hva bør jeg si da? Er stortsett ei blid jente forstår du;)!

Håper jeg får jobben!

Skrevet

Vel, du kan jo si med en spøk: "Før var jeg arrogant, men nå er jeg feilfri!"

Men fra spøk til alvor, du bør nok kunne presentere en eller to litt svakere sider hos deg selv. Ofte er det slik at en og samme egenskap både kan være positiv og negativ (feks at man er grundig, men av og til litt pirkete. Eller at man er ivrig/engasjert, men av og til litt utålmodig.

Lykke til!

Gjest catiki21
Skrevet

Vel, du kan jo si med en spøk: "Før var jeg arrogant, men nå er jeg feilfri!"

Men fra spøk til alvor, du bør nok kunne presentere en eller to litt svakere sider hos deg selv. Ofte er det slik at en og samme egenskap både kan være positiv og negativ (feks at man er grundig, men av og til litt pirkete. Eller at man er ivrig/engasjert, men av og til litt utålmodig.

Lykke til!

Takk for svaret! Må tenke på mine negative sider. Viktig å ha det også! Men jeg må vel også spørre familie og venner om det også!

Der jeg har søkt på jobben skal en både være selvstendig, nøyaktig og hyggelig. Noe som passer meg. Nå kan dere lure på hvor min drømme jobb ligger:P!

Skrevet

Prøv å virke rolig og avslappet, se dem rett i øynene, være vennlig og hyggelig. Ikke forsøk deg på å være morsom, da kan du virke nervøs. (Lov å være nervøs så klart, men det er bedre å virke selvsikker :-)

Når jeg intervjuer legger jeg like mye merke til hvordan personen oppfører seg som hva de faktisk sier.

Lykke til da :o)

Gjest catiki21
Skrevet

Prøv å virke rolig og avslappet, se dem rett i øynene, være vennlig og hyggelig. Ikke forsøk deg på å være morsom, da kan du virke nervøs. (Lov å være nervøs så klart, men det er bedre å virke selvsikker :-)

Når jeg intervjuer legger jeg like mye merke til hvordan personen oppfører seg som hva de faktisk sier.

Lykke til da :o)

Tusen takk for svaret! Jeg håper virkelig jeg får drømmejobben! Det er jo også barnas favoritt sted om sommeren:P! Nå røpa jeg meg sikkert!

Gjest Elextra
Skrevet

Forsøk å sette deg litt inn i jobben/bedriften og tenk over hvorfor du er interessert.

Å virke motivert i nettopp den aktuelle jobben er alltid et stort pluss.

Gjest lykke til
Skrevet

Bare husk at grunnen til at du har kommet til intervju er at du er meget aktuell for jobben. CVen din er såpass aktuell i forhold til jobben at du trenger ikke selge deg all verden i forhold til det faglige antageligvis. Vær blid!!! En del blir alt for nervøse noe som fører til at de går på "autopilot" og glemmer å smile og vise fram litt personlighet.

Skrevet

Tusen takk for svaret! Jeg håper virkelig jeg får drømmejobben! Det er jo også barnas favoritt sted om sommeren:P! Nå røpa jeg meg sikkert!

He-he, spørs hvor du bor hen i landet men.... Tusenfryd? :o)

Skrevet

Pst! Intervjuet er i Kr.sand

Gjest catiki21
Skrevet

Nei det er ikke tusenfryd. Et mye bedre sted. Har en annen tråd på gang også, hotell i kr.sand:P! Skal på jobb ang. jobb i dyreparken. Å som jeg håper at jeg får jobben. Det er min drømmejobb så vet du det:P!

Skrevet

Nei det er ikke tusenfryd. Et mye bedre sted. Har en annen tråd på gang også, hotell i kr.sand:P! Skal på jobb ang. jobb i dyreparken. Å som jeg håper at jeg får jobben. Det er min drømmejobb så vet du det:P!

Å, det skjønner jeg godt!! Dyrepasser?

Gjest catiki21
Skrevet

Å, det skjønner jeg godt!! Dyrepasser?

Jeg vet ikke hvilke jobb jeg kan få. For vi skulle bare sende inn en søknad til alle jobber. Får se hva jeg får. Kan jo heller ikke røpe hva jeg skal jobbe med. For det er sikkert mange som skal til dyreparken i sommer. Vil ikke bli kjent igjen:P!

Skrevet

Vær deg selv. Jo mer man har planlagt å si på forhånd, jo mer usikker blir man når man kanskje får helt andre spørsmål enn man hadde forventet!

Gjest jobba i dyreparken ja...
Skrevet

Jeg vet ikke hvilke jobb jeg kan få. For vi skulle bare sende inn en søknad til alle jobber. Får se hva jeg får. Kan jo heller ikke røpe hva jeg skal jobbe med. For det er sikkert mange som skal til dyreparken i sommer. Vil ikke bli kjent igjen:P!

Regner med det da er snakk om en litt høyere stilling i systemet, ikke bare som karusellvakt eller billettselger? Det arbeidet er i hvert fall rimelig dårlig betalt om du er over tjue år...

Gjest catiki21
Skrevet

Regner med det da er snakk om en litt høyere stilling i systemet, ikke bare som karusellvakt eller billettselger? Det arbeidet er i hvert fall rimelig dårlig betalt om du er over tjue år...

Nei, jeg har ikke søkt om karusellvakt eller bilett selger. Jeg orker ikke det der. Men det var noe annet av sommerarbeider jobbene som var bedre følte jeg. Kan du si hvor mye en får i lønn pr time? Og evt hvor mye en får pr måned om en jobber ca 5 timer om dagen! Penger er egentlig ikke det som teller for meg men jeg trenger jo litt! Trenger hvertfall en jobb med penger, blir første dette her!

Gjest catiki21
Skrevet

Forsøk å sette deg litt inn i jobben/bedriften og tenk over hvorfor du er interessert.

Å virke motivert i nettopp den aktuelle jobben er alltid et stort pluss.

Tusen takk for rådene! Å sette meg i bedriften er veldig enkelt:)! Håper jeg får jobben da!

Gjest catiki21
Skrevet

Bare husk at grunnen til at du har kommet til intervju er at du er meget aktuell for jobben. CVen din er såpass aktuell i forhold til jobben at du trenger ikke selge deg all verden i forhold til det faglige antageligvis. Vær blid!!! En del blir alt for nervøse noe som fører til at de går på "autopilot" og glemmer å smile og vise fram litt personlighet.

Takk for rådene!

Gjest catiki21
Skrevet

Vær deg selv. Jo mer man har planlagt å si på forhånd, jo mer usikker blir man når man kanskje får helt andre spørsmål enn man hadde forventet!

Takk for rådene!

Skrevet

Tenk over hva som er motivasjonen din til å søke på jobben, det er noe vi bruker å spørre om. Samtidig være forberedt på å beskrive dine tidligere arbeidsoppaver og studier, hva du har lært osv.

Skrevet

"Hvis jeg ikke kan se om det er noen spesielle negative sider ved meg selv, hva bør jeg si da?"

At du er hekta på sims?

*Ler*

Neida, bare tuller.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...