Gå til innhold

Hvordan gå frem å få jobb som nyutdannet vernepleier?

Anbefalte innlegg

Gjest Ny jobb i år kanskje
Skrevet

Er ferdig utdannet til sommeren. Hvordan gå frem for å få jobb. Skal en bare ta det som er ledig, eller skal en vente til jobben en egentlig ønsker jobbe med dukker opp? Selv ønsker jeg å jobbe med barn, unge og forebygging blant annet, men ser jo aldri ledige jobber her. Jeg er ikke av den typen som ringer rundt og selger meg selv, får liksom ikke til. Er ikke meg liksom. Jeg er godt voksen og har tidligere arbeidserfaring.

Har du et tips?

Skrevet

Jeg ville søkt det meste i begynnelsen, inkludert drømme- og ikke-drømmestillinger. Så vile jeg fortsatt å søke drømmestillinger fra en ikke-drømmestilling. Håper du får napp på det du vil jobbe med først dog :) Så lenge du viser interesse og engasjement i jobben, tror du jeg kan lande en drømmegig.

hare1365380455
Skrevet

Søk på forskjellig og se hvor du får napp. Om det ikke er full stilling med en gang kan det hende du kan få ekstravakter.

Skrevet

Hvis du ikke vil ringe rundt og be om et møte, så kan du sende dem en generell søknad og si at du kan ta ekstravakter ved sykdom osv.

Dette er en fin måte å komme inn et sted, som kan gi deg fast hel stilling senere.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...