Gå til innhold

Flere tusen kroner for en fugl...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det koster flere tusen å redde en oljeskadd fugl. De er ikke utryddingstrua, da syns jeg det er sløsing. Det er greit å være dyrevenn, men dette er å overdrive.

Skrevet

På tide de begynner å bruke litt av oljepengene synes jeg :-)

Skrevet

På tide de begynner å bruke litt av oljepengene synes jeg :-)

Oljepenger ja.

Jeg tror det er en del mennesker som kunne trenge penger for å leve, og en del frivillige organisasjoner kunne også ha bruk for noen kroner.

Å sløse bort hundretusener på noen fuglekrek, når de ikke bryr seg om fuglekreka ellers, det lukter politikk. Oljen er miljøpolitikernes "verste fiende" og politiske redskap. Å trekke noen fuglekrek inn i opinionspåvirkningen er beleilig.

Skrevet

Oljepenger ja.

Jeg tror det er en del mennesker som kunne trenge penger for å leve, og en del frivillige organisasjoner kunne også ha bruk for noen kroner.

Å sløse bort hundretusener på noen fuglekrek, når de ikke bryr seg om fuglekreka ellers, det lukter politikk. Oljen er miljøpolitikernes "verste fiende" og politiske redskap. Å trekke noen fuglekrek inn i opinionspåvirkningen er beleilig.

Sikkert mangen som kunne trengt litt penger sånnsett.

Jeg elsker dyr men må si meg enig at 1000kr pr fugl er mye peng- de kan likesågreit skyte fuglen for jeg mener de ikke skal pines ihel hvertfall..

Men hadde de starta oppryddningen litt tidligere så hadde kanskje ikke så mangen fugl blitt skada.

Så jeg håper de som styrer med slikt har innsett at norges land grenser mot kysten og det er nok ikke siste gang vi ser dette...

Skrevet

Enig. Om man skal bruke flere tusen kroner for å redde en fugl, så skal det være en meget spesiell fugl.

Skrevet

Oljepenger ja.

Ja, jo, jeg synes dyra skal reddes jeg.

Men siden vi tar ditt syn, så skyt alle de syke folka også.

Og det faktisk min mening, folk som har dårlig helse har dårlige gener, og det koster for mye.

Skrevet

Oljepenger ja.

Forøvrig, fuglene har ikke gjort noe galt..

Det er menneskegjort.

Akkurat som helseplagene folk har.

Skyt heller de som forårsaker det.

Skrevet

Ja, jo, jeg synes dyra skal reddes jeg.

Men siden vi tar ditt syn, så skyt alle de syke folka også.

Og det faktisk min mening, folk som har dårlig helse har dårlige gener, og det koster for mye.

Jeg har en viss motvilje mot folk som har mer empati for dyr enn mennesker. Men dyr er vanvittig mye lettere å forholde seg til. Mennesker er så vanskelig å ha omsorgen for, at de fleste viker unna.

Skrevet

Forøvrig, fuglene har ikke gjort noe galt..

Det er menneskegjort.

Akkurat som helseplagene folk har.

Skyt heller de som forårsaker det.

De som forårsaker det er de skyldige. Men etter at det er fastslått, skal vi gjøre det beste ut av situasjonen. Å redde en enkelt vanlig fugl med et helt dagsverk og flere tusen kroner er ikke fornuftig ressursbruk.

Skrevet

De som forårsaker det er de skyldige. Men etter at det er fastslått, skal vi gjøre det beste ut av situasjonen. Å redde en enkelt vanlig fugl med et helt dagsverk og flere tusen kroner er ikke fornuftig ressursbruk.

Er det å lage TV, aviser, alt mulig FORNUFTIG ressursbruk da?

Gjest djurevenn
Skrevet

Jeg er en dyrevenn som synes det er riktig å redde fuglene. Og oljepengene er perfekt å finansiere skader med, skader som er forårsaket av nettopp olje.

Hverken dyr eller mennesker skal lide.

Gjest Princess Peach
Skrevet

Katta vår har spist to fugler på to dager. Hvor mye må jeg betale for det, tro?

I dag var det fjær over hele huset da vi kom hjem fra jobb.

streker paa veggen..!
Skrevet

blir jo litt av en ormkur..

Skrevet

Ja. Kattene raserer de norske landfuglhabitatene, og oljen raserer sjøfuglenes. På New Sealand gjorde de nesten rent bord, etter at menneskene hadde rasert halvparten, som kom kattene og tok resten.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...